וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 כללים שיעזרו לכם לרדת במשקל אם אתם עובדים בעבודה משרדית

אופי העבודה שלנו משפיע לא רק על מצב חשבון הבנק, אלא גם על הבריאות. עבודה משרדית עלולה להפוך אתכם לחולים וכבדים יותר. לכן חשוב לדעת איך תוכלו לנצל את סביבת העבודה לטובת ירידה בהיקפים

איך תאמצו אורח חיים בריא גם בעבודה - בלי להתאמץ מדי?/סיפור בדקה

בסרטון: שינויים קטנים ביום העבודה שיעשו אתכם בריאים יותר

לא קל לרדת במשקל. צריך לשנות הרגלי אכילה, לפנות זמן לפעילות גופנית ולהתמיד גם כשעייפים מהתהליך. זה קשה אפילו יותר אם עובדים במשרד במשך שמונה שעות לפחות מדי יום. ישיבה ממושכת על כיסא, אכילה זריזה של ארוחת הצהריים, מכונות אוטומטיות של שתיה מתוקה וחטיפים - והמשקל עולה בלי ששמים לב.

אין צורך לשקול הסבה לתחום החקלאות או הבניין כדי שתשילו את הקילוגרמים העודפים. מספר שינויים קטנים בשגרת העבודה במשרד עשויים להועיל לבריאותכם ולהפוך את תהליך ההרזיה לקל יותר.

עוד בנושא:
חוקרים מצאו: זהו המקום הכי בריא במשרד שלכם
הליכה של שעה מקזזת יום של ישיבה מול המחשב
אל תתפסו תחת: למה כדאי לכם לשמור מרחק מהכיסא

1. יפה תחנה אחת קודם

לא נמאס לכם לחיות במצוד תמידי אחרי החניה הכי קרובה לבניין? אם אתם לא זוכרים מתי הייתה הפעם האחרונה שבה צעדתם לעבודה, אנחנו ממליצים לכם לשקול לשנות הרגלים. אם גדול עליכם ללכת ברגל, מספיק שתרדו תחנה אחת לפני התחנה שצמודה לעבודה, תחנו קצת יותר רחוק ותלכו מדי פעם במקום למהר לשלוף את המפתחות והקילוגרמים יכולים לרדת מהר יותר.

עוד באותו נושא

5 דרכים שבהן הדרך לעבודה הורסת לכם את הבריאות

לכתבה המלאה
מוט אחיזה באוטובוס. ShutterStock
אם יש מזג אוויר נעים בחוץ, כדאי ורצוי שתצעדו במקום לעלות על האטובוס. נוסע באוטובוס/ShutterStock

2. תכננו פגישות דינמיות

כדאי שתוציאו את הפגישות שלכם החוצה. במקום לשבת סביב שולחן ישיבות שעמוס בבורקסים, או ששוב תתכנסו בבית קפה, למה שלא תציעו לקולגות לצעוד או לרוץ אתכם? יש סיכוי שהם אולי ישנאו אתכם אבל אם תצליחו לשכנע אותם ביתרונות של סיעור מוחות תוך כדי תנועה, כולכם תרוויחו.

3. רוקנו את מגירת החטיפים

לא בכל משרד יש מכונות שתיה וממתקים אוטומטיות ולפעמים הפיתויים קרובים יותר. שעות עבודה ארוכות ופרויקטים שמסרבים להסתיים מחייבים אותנו להישאר ערניים ומרוכזים. הפתרון הקל אך המסוכן להתמודדות עם העייפות הם חטיפים עתירי בסוכר ושומן שגורמים לעליה חדה ברמת האנרגיה אבל גם לצניחה שלה ולעודף משקל.

חטיפי בריאות. ShutterStock
למה שלא תוציאו אותם מהמגירה? הם לא באמת ממלאים אתכם באנרגיה. חטיפי דגנים ושוקולד/ShutterStock

הגיע הזמן לרוקן את המגירה משוקולדים ולהפסיק להתפתות לטעום מהעוגיות שהמעביד שלכם קונה לעובדי המשרד. במקום, תכננו את שגרת הפינוקים בדיוק כמו שאתם מתכננים את הארוחות שלכם: אחסנו קרוב אליכן מנות קטנות של אגוזים או שקדים, העדיפו לאכול מנת יוגורט או פרי במקום חטיף לא בריא בהפסקת 16:00 ועודדו את המעסיק לחשוב גם על הבריאות שלכם כשהוא מתכנן את רשימת הקניות המשותפת.

4. הרוו את צימאונכם

כשנדמה לכם שאתם רעבים, שתו קודם כוס מים. יכול להיות שאתם דווקא מיובשים. תוכלו להימנע מזלילה מיותרת אם תחזיקו לידכם בקבוק מים באופן קבוע. שתיית מים תעורר אתכם, תמנע מכם לחוש עייפים ותסייע לכם לרדת במשקל.

5. שדרגו את ארוחת הצהריים שלכם

יושבים יותר מדי שעות מול המחשב? הקפידו ללכת יותר בזמן ארוחת הצהריים. צאו מחוץ לבניין כדי לקנות את הארוחה, תציעו לחברים לאכול מחוץ לקומת העבודה שלכם ותשדלו להימנע מהסחות בזמן שאתם ישובים מול הצלחת. זלילה מהירה גורמת להגדלת כמויות המזון שתאכלו ועד שתרגישו שובע. מרגישים מלאים מדי אחרי הארוחה? לכו להקיף בזריזות את הבניין כדי "להוריד את האוכל".

גם הרכב הארוחה שלכם יסייע לכם לרזות. ארוחות עשירות בחלבון יגרמו לכם להרגיש שבעים יותר. מנה של טופו, בשר אדום או יוגורט ללא ממותק יגרמו לכם לאכול פחות קלוריות ריקות או חטיפים במהלך היום. בנוסף, חלבון מסייע לבנות ולשמר מסת שריר. ככל שיש לנו יותר מסת שריר, כך הגוף שורף יותר קלוריות בזמן מנוחה במנוחה.

6. נצלו את היתרונות שמקום העבודה מציע

אם המעסיק שלך הואיל בטובו להשיג לעובדים הנחה בחדר כושר קרוב, לפתוח קבוצת הרזיה משותפת או אפילו לפתוח חדר אימונים במשרדים שלכם - אתם חייבים לנצל את ההטבות הללו. בשביל הבריאות שלכם, כן? רק בשביל הבריאות.

בחורות עושות יוגה. ShutterStock
סביר להניח שחדר הכושר בעבודה שלכם לא נראה ככה אבל שווה בכל זאת לתת לו צ'אנס. חוג יוגה/ShutterStock

יותר מקומות עבודה מבינים את החשיבות בדאגה לבריאות העובדים ואתם רק תרוויחו מזה. כך תוכלו לרדת במשקל ותצליחו לשלב ספורט בשגרה העמוסה שלכם מבלי לצאת מהבניין.

7. תעמדו על זה

זה לא סוד שאורח חיים יושבני - שכולל ישיבה ממושכת במשרד, רביצה מול הטלוויזיה אחרי העבודה ודיאטה לא מאוזנת - לא בריא לנו. רובנו מבלים יותר מדי זמן במנוחה ומבצעים מעט מדי פעילות גופנית. קיים מתאם חזק בין ישיבה ממושכת לסיכון גבוה לסבול מהשמנת יתר, רמות סוכר גבוהות בדם, לחץ דם גבוה ותמותה מוקדמת וצריך לשבור את השגרה המסוכנת הזאת.

לכן, קומו אחת לשעה מהכיסא לטובת חילוץ עצמות (הטיימר בנייד הוא כלי עזר נהדר), קיימו שיחות טלפון בעמידה והעדיפו לעלות ולרדת במדרגות במקום במעלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully