וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויטמין C עשוי לצמצם את הנזק שעישון בהריון גורם לעובר

14.12.2018 / 6:59

למרות האזהרות, יש עדיין נשים שמעשנות בזמן ההריון. מחקר חדש מצא שצריכת ויטמין C עשויה לצמצם את הנזק לדרכי הנשימה של תינוקות שנולדו לנשים האלה. למרות התוצאות, צוות החוקרים מזהיר מפני ההרגל המסוכן לבריאות האם ותינוקה

עישון בהריון. ShutterStock
עלול לגרום ללידה מוקדמת, מוות בעריסה ומומים מולדים. עישון במהלך הריון/ShutterStock

על המחקר הבא אנחנו כותבים ברגשות מעורבים. למרות שמדובר באיסור חמור שמעמיד עוברים בסיכון למומים מולדים כמו שפה שסועה, חוסר באצבעות, משקל נמוך או עיוותים בגפיים, ועלול לגרום ללידה מוקדמת, לידה שקטה, לידת פג ואפילו למוות בעריסה, מסתבר שעדיין יש נשים בהריון שממשיכות לעשן. חשוב להדגיש שאת הנזק הרב שעישון בזמן הריון יכול לגרום אין דרך להקטין או למנוע.

עם זאת, חוקרים מאוניברסיטת אורגון לבריאות ומדעים ממליצים לנשים בהריון שמתקשות להפסיק לעשן להקפיד לצרוך ויטמין C כדי להפחית את הנזק שנובע מהרגל מסוכן זה ולהגן על הריאות המתפתחות של העובר. במחקר שערכו עלה שתינוקות שנולדו לנשים שהקפידו על צריכה יומית של 500 מ"ג ויטמין C, היו בעלי נתיבי אוויר בריאים יותר לעומת תינוקות שאמהותיהם לא צרכו את הוויטמין.

עוד בנושא:
תיעוד נדיר: כך נראה עובר שאמו מעשנת
מחקר: גם עישון פאסיבי מסוכן לעובר
עישון בהיריון מעלה מאוד את הסיכון לחלות בתסמונת טורט

פירות הדר. ShutterStock
עשוי להקטין את הנזק לריאות העובר שאימו עישנה במהלך ההריון, אבל עדיין לא מספיק. פירות הדר עשירים בוויטמין C/ShutterStock

הצוות בדק יותר מ-250 נשים הרות שהמשיכו לעשן והיו בין השבוע ה-13 ל-23 להריונן. מטרת המחקר הייתה לבדוק את הנזק שהעישון גורם לריאותיו של העובר, שעלול להוביל לירידה בתפקודן גם בשלב מאוחר יותר בחייהם.

חצי מהנשים קיבלו גלולה יומית של ויטמין C והחצי השני קיבלו כדור פלצבו. החוקרים בחנו את התינוקות שנולדו לאימהות שהשתתפו במחקר כשהיו בני שלושה חודשים וחיפשו חסימות בדרכי הנשימה שלהם. הם גילו שמצב הריאות של תינוקות שנולדו לנשים שנטלו גלולות ויטמין C היה טוב יותר ממצב הריאות של התינוקות שנטלו את גלולות הפלסבו.

"עישון במהלך ההריון משקף את האופי הממכר של ניקוטין, שמשפיע באופן לא פרופורציונאלי על האוכלוסיות החלשות יותר", אומרת ד"ר סינדי מק'קוי, מרצה לרפואת ילדים באוניברסיטת אורגון, "מציאת דרך לעזור לתינוקות שנחשפו לעישון וניקוטין ברחם עשויה לעזור להקטין את השפעתם על הצאצאים שלא בחרו להיחשף אליהם".

עוד באותו נושא

איך מצב הבריאות שלכן לפני הכניסה להריון משפיע על בריאות הילד

לכתבה המלאה
אישה בהיריון. ShutterStock
להרגלים בזמן ההריון יהיו השפעות שנים אחר כך על בריאות התינוק. אישה בהריון/ShutterStock

צוות החוקרים מעוניין במחקר המשך שיבחן אם נטילת ויטמין C בשלב מוקדם הרבה יותר בהריון יכול לספק תוצאות טובות יותר, ויבצע מעקב נוסף אחר התינוקות שהשתתפו במחקר הנוכחי. ד"ר מק'קוי מדגישה שלמרות שוויטמין C עשוי להיות "דרך זולה לצמצמם נזקים", המטרה העיקרית של מחקרם היא לסייע לאם להפסיק לעשן.

למרות שתוסף ויטמין C עשוי להגן במידה מסוימת על הריאות של תינוקות שנולדו לאימהות המעשנות במהלך ההריון, ילדים אלה עדיין יהיו בסיכון גבוה יותר להשמנה, הפרעות התנהגותיות ובעיות בריאות חמורות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully