וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקינג: 1 מתוך כל 14 נשים בארה"ב מעשנת בזמן ההריון

8.3.2018 / 7:55

הנתונים שמגיעים מהמרכז לבקרת מחלות בארה"ב מצביעים על מגמה מדאיגה בה נשים בהריון ממשיכות לעשן סיגריות באופן קבוע. עישון בזמן ההריון מסכן את בריאות האם והעובר ומעלה את הסיכון לחלות במומים שונים

צילום מסך

בסרטון: האישה הזו גילתה על קופסת סיגריות תמונה של אביה הגוסס

אולי נדמה לכם שמדובר בטאבו שאף אמא לעתיד לא תעז לשבור, אבל מתברר שמספר הנשים בהריון שמעשנות סיגריות באופן קבוע גבוה ממה שאתם חושבים. על פי נתונים מהמרכז לבקרה ושליטה במחלות של ארה"ב (CDC) בשנת 2016, 7.2 אחוזים מהנשים ההרות במדינה מעשנות, מה שאומר ש-1 מתוך 14 נשים הרות משענות סיגריות באופן קבוע.

אם יורדים לרזולוציה גבוהה יותר ניתן לראות שהאחוזים משתנים בהתאם למדינות השונות בארה"ב. כך למשל, במערב וירג'יניה המספרים מאמירים ל-25.1 אחוזים ובקליפורניה המספרים נמוכים משמעותית מהממוצע ועומדים על 1.6 אחוזים. המספרים אגב גבוהים ככל הנראה בכל המדינות בשל העובדה שנשים רבות שמעשנות בזמן ההריון לא יודו בכך מפני שזה עדיין נחשב כמשהו קיצוני.

עוד בנושא:
את בהריון? אסור לך אפילו טיפת אלכוהול
עישון בהיריון מעלה מאוד את הסיכון לחלות בתסמונת טורט

עישון בהריון. ShutterStock
1 מכל 14 אמהות מעשנת. אישה הרה מחזיקה סיגריה/ShutterStock

"למרות הסיכון המובן מאליו לאם ולילד, עדיין בממוצע 1 מכל 14 נשים בארצות הברית עישנו במהלך ההריון", אמר פטריק דרייק, הכותב הבכיר של הדו"ח ודמוגרף במרכז הלאומי לסטטיסטיקה של ה- CDC."רמות אלה משתנות במידה רבה על ידי המדינה, גיל האם, גזע ומוצא, חינוך, אבל עדיין כמות המעשנות בזמן ההריון גבוהה מדי", אמר. ב-2011, כ-10 אחוזים בממוצע מהנשים בארה"ב דיווחו שעישנו רק במהלך שלושת החודשים האחרונים של ההריון שלהן ובקרב הנשים שעישנו, 55 אחוזים דיווחו כי הפסיקו במהלך ההריון, כך על פי נתוני ה-CDC.

עישון בזמן ההריון מעמיד את התינוק בסיכון למומים מולדים מסוימים ביניהם שפה שסועה, חוסר באצבעות או עיוותים בגפיים. בנוסף, עישון בזמן ההריון עלול לגרום ללידה מוקדמת, לידה שקטה, לידת פג ואפילו למוות בעריסה. מחקר שהוצג בכנס רופאי ילדים גדול בקנדה לפני מספר שנים הציג קשר מדאיג בין עישון בהריון לבין מומי לב מולדים שהיו שכיחים משמעותית בקרב ילדי המעשנות. המומים כללו פגמים במסתמי הלב ובכלי הדם שמספקים דם מהלב לריאות, והסיכון היה גבוה ב-50 עד 70 אחוזים בהשוואה לילדים של אימהות לא מעשנות.

מחקר שנערך בשנת 2014 מצא כי אפילו עישון פאסיבי עלול לגרום נזקים לעובר. המחקר שנערך על ידי חוקרים במרכז רוזוול פארק לסרטן בבפואלו, ניו יורק מצא כי נשים בהריון שנחשפו לרמות גבוהות של עישון פאסיבי יש סיכוי גבוה יותר לעבור הפלות או ללדת עוברים מתים. עוד מצא המחקר כי הסיכון בהריון עם חשיפה לעישון פאסיבי זהה כמעט לסיכון מעישון אקטיבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully