וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכננת להיכנס להריון? כדאי שתתחילי בדיאטה

25.11.2018 / 9:11

סובלת מהשמנת יתר ומתכננת להרחיב את המשפחה? רצוי שתקפידי על תזונה נכונה. עודף משקל עוד לפני ההיריון יכול לסכן את האם המיועדת במהלך ההיריון והלידה, אבל גם את התינוק בבגרותו. ממתי צריך להתחיל להתכונן?

סלט פירות בהריון. ShutterStock
כדאי להקפיד על תזונה בריאה, הרבה לפני ההריון. אישה בהריון אוכלת פירות/ShutterStock

למרות שהאינסטינקט הראשוני שלך מסמן לך שבהריון אפשר לשחרר את הרסן ולאכול מכל הבא ליד, רופאים המתמחים בבריאות האישה ממליצים לנשים שרוצות להיכנס להריון לרדת במשקל כדי להגן גם על בריאותו העתידית של הילד.

הסיבה להמלצות החדשות נובעת מהעובדה שנשים רבות מעלות קילוגרמים לא מעטים במהלך תקופת ההיריון, מה שעשוי להגדיל את הסיכוי שהן תסבולנה מסיבוכים בריאותיים בזמן ההיריון והתינוק יסבול מעודף משקל ויפתח סוכרת מסוג 2 בבגרותו.

עוד בנושא:
זה מה שהשמנה עושה לכל חלק בגוף שלכם
6 דברים שאת צריכה לעשות אם את מתכננת הריון השנה
10 דברים שלא ידעת שקורים לגוף שלך בזמן הריון

בדיקות הריון. ShutterStock
עודף משקל מגדיל את הסיכוי לרעלת הריון, לידה מוקדמת וניתוח קיסרי. בדיקת הריון/ShutterStock

עודף משקל ואחוזי שומן גבוהים מגדילים את הסיכון של האם לסבול מקרישי דם ברגליים ובריאות (thromboses), סוכרת הריון, לחץ דם גבוה, רעלת הריון ובעיות נפשיות. בנוסף, נשים שסובלות מעודף משקל נוטות יותר לעבור לידות שקטות, לידות מוקדמות או ניתוח קיסרי בגלל משקל עודף של התינוק.

גניקולוגים, רוקחים ורופאים המתמחים בבריאות האישה בבריטניה כבר החלו לעודד נשים שמתכננות להרחיב את המשפחה לרדת במשקל הרבה לפני תקופת ההיריון. ההמלצה החדשה מצטרפת להמלצה קודמת של שירותי הבריאות בממלכה המאוחדת שמדגישה בפני אימהות לעתיד שהן לא צריכות "לאכול בשביל שניים" בזמן ההיריון.

עוד באותו נושא

איך מצב הבריאות שלכן לפני הכניסה להריון משפיע על בריאות הילד

לכתבה המלאה
סוכרת היריון. ShutterStock
כ-7% מהנשים בהריון בישראל סובלות מסוכרת. אישה בסוכרת הריון/ShutterStock

המיתוס הופרך גם בקיץ האחרון בעקבות מחקר אמריקאי מקיף שמצא שילדים שנולדו לנשים שחוו בולמוסי אכילה בזמן ההיריון, היו בסבירות גבוהה פי שניים לסבול מעודף משקל והשמנת יתר כשהגיעו לגיל 15.

המצב אצלנו לא שונה. בכמעט 7 אחוזים מכלל ההריונות בישראל מתגלה סוכרת הריון אצל האם ומאחר שמספרם של חולי הסוכרת באוכלוסייה הכללית עולה עם השנים צפוי שנתון זה עשוי לגדול.

"ביצוע שינוי בריא בתזונה ובפעילות גופנית, עשוי להגביל את כמות המשקל העודף שנשים יעלו במהלך ההיריון, מסבירה פרופ' פיונה דניסון מאוניברסיטת אדינבורו, שמתחמה ברפואה מונעת. עם זאת היא מזהירה ומדגישה שהדרך לירידה במשקל חייבת להיות מאוזנת. "ירידה במשקל באמצעות דיאטה או נטילת תרופות הרזיה לא מומלצת כי הם עלולים להזיק לבריאות התינוקות שטרם נולדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully