וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכלת בשביל שניים: המשפט שיכול לסכן את בריאות האם והתינוק

10.6.2018 / 0:05

מחקר רחב וארוך שנים ביקש לבדוק עד כמה התקפי אכילה בלתי נשלטים בהריון משפיעים על בריאות האם והתינוק. הממצאים הראו כי גם כאשר הילד כבר הפך לנער או נערה, האכילה של האם בזמן ההריון עדיין השפיעה על בריאותו

אישה בהריון אוכלת. ShutterStock
תופעה שכיחה. אישה בהריון מחזיקה סנדביץ' וחמוצים/ShutterStock

גם אם אתם לא נשים בהריון בטוח שמעתם את המושג "אוכלת בשביל שניים", שמתאר התקפי בליסה וחשקים שלא מעט נשים מדווחות עליהם במהלך תקופת ההריון. למרות שהמשפט הזה נאמר עם חיוך, מסתבר שההשלכות של התופעה הרבה פחות מצחיקות, עבור האם ועבור התינוק.

על פי המחקר שפורסם בכתב העת האמריקאי לתזונה קלינית שליש מהנשים חוו התקפי אכילה בלתי נשלטים בזמן ההריון, מה שגרם להן לעלות כ-3.5 קילוגרמים נוספים למשקלן בהשוואה לנשים שלא חוו התקפי בליסה כאלה. בנוסף לכך, הילדים שלהן היו בסבירות גבוהה פי שניים לסבול מעודף משקל והשמנת יתר בגילאי 15.

עוד בנושא:
טבעונות בהריון? זה הרבה יותר בריא ממה שאתם חושבים
מיתוסים על הריון ולידה: נכון או לא נכון?
נשים בהריון חשופות כל הזמן לרעלים שמשפיעים על בריאות התינוק

השלכות בריאותיות לאם ולתינוק

"זה המחקר הראשון שבחן את ההשפעה שיש להתקפי בולמוס של אכילה בזמן ההריון ואת ההשפעה שלהם על משקל היולדת, משקל הילוד והמשקל של הילד לטווח הארוך", הסבירה ד"ר נדיה מיקלי מבית החולים לילדים "גרייט אורמונד סטריט". "גילינו שאכילה בלתי נשלטת בזמן ההריון היא מאוד נפוצה, ולמרות שהיא עלולה להיות בעלת השלכות בריאותיות חמורות, היא לא מקבלת מספיק תשומת לב". לדבריה, ממצאי המחקר מרחיבים את ההבנה לגבי גורמי סיכון להשמנה ומאירים את הצורך הדחוף בזיהוי טוב יותר ובמתן תמיכה לאימהות שחוות חוסר שליטה בתזונה שלהן בהריון.

בדיקות הריון. ShutterStock
נוטות להיות פחות מרוצות מהמראה שלהן. אישה בהריון/ShutterStock

המחקר שבחן כ-11 אלף נשים מצא כי 582 מהן דיווחו על אובדן שליטה תדיר כאשר היה מדובר באוכל בזמן ההריון, ו-3,466 מהם העידו כי חוו זאת מדי פעם. הנשים שמילאו את השאלונים היו בשבוע 32 להריונן, משקלן נמדד וכך גם משקלו המוערך של העובר.

כדי לבדוק את ההשפעה של התזונה הלא מאוזנת 5,515 מילדיהן של המשתתפות המחקר נשקלו בגיל 15. אלו שנולדו לאמהות שדיווחו על אובדן שליטה והתקפי אכילה בלתי נשלטים בהריון, היו בסיכון גבוה יותר כאמור לסבול מהשמנת יתר. נשים שחוו אובדן שליטה באכילה בזמן ההריון אכלו יותר חטיפים ומתוקים והעמיסו על גופן יותר קלוריות, מנגד הן גם היו בסבירות גבוהה יותר לשמור על דיאטה במהלך ההריון והיו פחות מרוצות מהצורה של הגוף שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully