וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוטג' בירכיים? האימון הזה יכול להפחית צלוליט

28.10.2018 / 6:48

98% מהנשים סובלות ממנו והרופאים עדיין לא יודעים בוודאות מה גורם לו - צלוליט (לא צלוליטיס) הוא אמנם לא בעיה בריאותית, אבל הוא מטריד נשים רבות. האם יש שיטות מוכחות להפחית אותו?

פפראצי קייט מוס עם צלוליט בשמלת אוברול קצרה של סן לורן. אינסטגרם, אתר רשמי
אפילו לקייט מוס יש צלוליט/אתר רשמי, אינסטגרם

זה לא מאוד מפתיע שהצרפתים, עם ההיסטוריה המכובדת שלהם בתחום תרבות האסתטיקה, היו הראשונים לחקור את סוגיית הצלוליט. הם גם אלה שהעניקו לו את שמו (צלוליטיס, אגב, זה משהו אחר לגמרי) והיו הראשונים לנסות לפתח טיפולים להעלמתו.

המונח צלוליט הופיע לראשונה במילון רפואי צרפתי כבר בשנות השבעים של המאה ה-19, והוא הוגדר כמצב דלקתי של רקמת תאים. 150 שנים כבר חלפו מאז, ורופאי העור כיום כבר יודעים קצת יותר על התופעה המציקה, שהיא בעיקר מפגע אסתטי ואינה כרוכה בכאב או נזק פיזי אחר. ועדיין, יש עוד מה ללמוד ולגלות עליה. כך למשל, הם יודעים לומר שצלוליט לא נגרם מדלקת שמקורה במצב רפואי מזיק, כי אם תופעה קוסמטית בלתי מזיקה ש-98 אחוזים מהנשים סובלות ממנה ולרוב באה לידי ביטוי בירכיים, הישבן או הזרועות. עם זאת, הגורמים להופעתה עדיין לא ברורים והם מהווים מוקד לדיון ער בין מומחים וחוקרים שעוסקים בתחום.

עוד בנושא:
מדהים: ככה תאורה משנה את הדרך שבה הגוף שלכם נראה
רק לא כפיפות בטן: התרגילים הכי יעילים לבטן שטוחה
תרימי: 6 סיבות שנשים צריכות להרים משקולות

אישה בודקת אם יש לה צלוליט. ShutterStock
זה מתחיל הרבה יותר עמוק מתחת לעור. צלוליט/ShutterStock

אף אחד לא יודע לומר בדיוק מה גורם לצלוליט להיווצר, אך ישנה הסכמה שלנוכחות של הורמון האסטרוגן בעור יש חלק בכך, אבל ממש לא ברור איך הוא עושה את זה. גברים אגב, לרוב פטורים לחלוטין מהעונג המפוקפק של צלוליט, פרט למקרים שבהם הם נוטלים טיפול תרופתי הורמונלי שמכיל אסטרוגן, כמו למשל במקרים של סרטן הערמונית או במצבים רפואיים שמשפיעים על רמות הורמוני המין הנשיים בדמם.

דבר אחד ברור: למרות שצלוליט בא לידי ביטוי בשכבות הקרובות לעור, הוא מתחיל הרבה יותר עמוק. חשבו על העור שלכן כעל שמיכה שפרושה מעל מזרון עשוי שומן. אותו שומן מאוחסן במערכת של תאים נפרדים, בדומה לכוורת. הדפנות של אותם תאים מחוברות לשמיכת העור. אם השומן נשאר במקום שלו בתוך התאים, העור שמעליו נותר חלק. אבל אם השומן בולט החוצה או חודר מבעד לתאי האחסון שלו - בין באופן קבוע, או רק כשצובטים או לוחצים את העור - שכבת העור שמעליו תקבל את מראה הקוטג' הידוע לשמצה.

עוד באותו נושא

קוטג' בירכיים? 4 מאכלים שנלחמים בצלוליט

לכתבה המלאה

כאן לא יועילו לא קרמים ולא שאיבות שומן

אז אחרי שהבנו את המבנה הפיזיולוגי שמאפשר את נראותו של הצלוליט, מה בכל זאת אפשר לעשות לגביו? משחות וקרמים למיניהם שמיועדים למריחה על פני העור - לא עובדים. אותו הדבר נכון גם לגבי שאיבות שומן, שעלולות אפילו להחמיר את מצב הצלוליט וכך גם לגבי כל מיני שיטות "פיסול" פלסטיות שמטרתן לעצב או להפחית את השומן מתחת לעור.

אישה מרימה משקולות. ShutterStock
מהדק את העור מעל שכבת השומן. אימון משקולות/ShutterStock

מה כן עובד? שמירה על משקל תקין לא תגן עליכן לחלוטין מצלוליט, שכן הוא צרה גם של רזות, אבל זה כן יכול להקל במעט את מופעיו. גם אימון משקולות יכול לצמצם את הצלוליט, משום שהוא גורם לעור שמעל שכבת השומן להתהדק.

באשר לכל מיני מכשירים וגאדג'טים שקיימים בשוק ומבטיחים להעלים צלוליט - המומחים מסכימים שיש מעט מאוד ראיות אם בכלל ליעילותם. אז תשמרו את הכסף שלכן לדברים אחרים. מה שכן יעיל במידה מסויימת, הם טיפולים שעושים שימוש בגלי רדיו, שמכווצים ובונים מחדש את סיבי הקולגן שמפרידים בין תאי השומן מתחת לעור. טיפולים אלה יכולים להפחית את מראה גומות העור האופייני לצלוליט, ובמיוחד אם מתחילים עם הטיפולים האלה מוקדם. עם זאת, מדובר בטיפולים יקרים וכדי לראות תוצאות יש צורך בסדרה של טיפולים, וגם לאחר מכן צריך להמשיך לתחזק את התוצאה בתדירות של פעמיים בשנה בערך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully