פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      תרימי: 6 סיבות שנשים צריכות להרים משקולות

      אימוני משקולות נחשבים לטריטוריה גברית ומתאמנות נמנעות מהם מחשש שזה ישווה לגופן מראה לא נשי ומנופח, אבל לא רק שזה לא יקרה, זה גם יעשה עוד כמה דברים טובים שם בשבילם שווה לתת צ'אנס למשקולות

      אישה מרימה משקולות (ShutterStock)
      גוף גברי? ממש לא (אילוסטרציה: shutterstock)

      הרמת משקולות נתפסת כפעילות גופנית גברית מאוד, ולרוב היא אינה מושכת אליה יותר מדי נשים מתאמנות, שחוששות שאימוני משקולות יגרמו לגופן להתנפח ולקבל מראה גברי ושרירי, במקום מראה דקיק וחטוב. אולם, לאחרונה מתחילה לחלחל ההבנה שזה לא בהכרח נכון ולאט לאט רואים יותר נשים מבצעות אימוני התנגדות עם משקולות או פשוט עם משקל גופן שלהן.

      עוד בנושא:
      מרימים משקולות והשרירים לא גדלים? אולי זו הסיבה
      5 תרגילים פשוטים לבטן שטוחה
      לפני או אחרי: מתי כדאי לאכול כדי לשרוף יותר שומן באימון?

      הנה 6 יתרונות שיגרמו לכן לשקול מחדש אימוני משקולות:

      אישה מרימה משקולות (ShutterStock)
      יותר רקמת שריר, יותר קלוריות שנשרפות (אילוסטרציה: shutterstock)

      1. שורף שומן ביעילות
      אימון משקולות בונה רקמת שריר רזה – רקמה פעילה מבחינה מטבולית, שבה פחמימות ושומנים נשרפים כדי לייצר אנרגיה. ככל שיש לכם יותר רקמת שריר, קצב חילוף החומרים הבסיסי שלכם גבוה יותר, מה שאומר שתשרפו יותר קלוריות מדי יום.

      2. יותר מגוון מאימוני קרדיו
      אנשים נוטים לחשוב שהם חייבים לרוץ בחוץ או על הליכון כדי לשרוף שומן, אבל גם אימוני משקולות והתנגדות שורפים שומן ביעילות. בנוסף, אימוני משקולות מגוונים יותר ומתאימים לכל מזג אוויר, ולכן קל יותר להתמיד בהם מבלי להשתעמם או להתייאש.

      3. הרמת משקולות לא תהפוך אתכן לגושי שריר עצומים
      אוקיי, היא יכולה לגרום לכן להראות כמו קריקטורה של מרים משקולות – אבל רק אם תבצעו תרגילים מאוד ספציפיים ותשמרו באדיקות על דיאטה מיוחדת. אבל אם זה לא מה שאתן מחפשות, זה לא יקרה לכן. הגוף הנשי בנוי בצורה שונה מהגוף הגברי והוא מכיל כמות קטנה פי 7-8 של טסטוסטרון (ביחס לגברים). טסטוסטרון הוא ההורמון העיקרי שאחראי על היווצרות שרירים, ולכן הסיכוי שגופה של אישה יהפוך שרירי כמו גוף של גבר הוא מאוד נמוך.

      אישה מרימה משקולות (ShutterStock)
      טוב לעצמות ולביטחון העצמי (אילוסטרציה: shutterstock)

      4. משפר את צפיפות העצם
      אימוני התנגדות שמבוצעים לאורך זמן מפעילים לחץ על העצמות שמחזקים אותן ומשפרים את צפיפותן. ככל שהן מתבגרות, נשים הופכות פגיעות יותר לבריחת סידן. אף על פי שגם פעילות אירובית משפרת את יכולתן של העצמות לשאת משקל, מחקרים הוכיחו שאימוני ההתנגדות יעילים בכך יותר.

      5. מחזק ומשפר את הביטחון העצמי
      בכל פעם שאת עושה אימון משקולות את הופכת חזקה יותר, ובכל אימון תהיי מסוגלת להרים משקלים כבדים יותר – וזה נותן גם סיפוק עצום וגם מוטיבציה. בניגוד לשריפת שומן, שאותה לוקח זמן עד שרואים, החוזק שלכן יכול להשתפר באופן נראה לעין משבוע לשבוע ובמיוחד בחודשים הראשונים לאחר תחילת האימונים. בנוסף, מתאמנות רבות מדווחות שהשיפור בכוח הפיזי גרם לעלייה גם בביטחון העצמי שלהן.

      אישה מרימה משקולות (ShutterStock)
      חזקה יותר וטובה יותר (אילוסטרציה: shutterstock)

      6. משפר את האתלטיות
      אימון משקולות יכול לשפר מאוד את הביצועים שלכם גם בענפי ספורט אחרים. חוזק בסיסי הוא המפתח לכל היכולות האתלטיות, בהן: כוח, מהירות, גמישות, סיבולת ועוד. לכן, גם אם אתן רצות, שוחות או משחקות בענף ספורט כלשהו – אימוני המשקולות יעשו אתכן טובות יותר גם בזה.