וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטריד: החומר המסוכן הזה מתחבא במלח שלכם

23.10.2018 / 7:08

אי אפשר לחמוק משימוש במלח שולחן, הוא מצוי כמעט בכל תבשיל שתכינו בעצמכם או במוצרים שתרכשו במרכול. חוץ מהנזקים הידועים שלו כמו העלאת לחץ הדם, יצירת אבנים בכליות ונזק ללב, מחקר חדש חושף שהוא יכול לחשוף אתכם לתוספת בעייתית במיוחד

סוכר או מלח על כפית עץ. ShutterStock
90% ממותגי המלח מכילים חלקיקי פלסטיק מסוכנים. כפית מלח/ShutterStock

כל ילד יודע שכדאי להגביל את צריכת המלח עד למינימום אפשרי בשל השפעותיו השליליות על הבריאות שלכם. מחקר דרום קוראני מוסיף סיבה מפתיעה שתגרום לכם לצמצם עוד יותר את מקומו בתפריט היומי שלכם. אם לא הפחתתם עד כה את השימוש בנתרן בגלל דאגה לבריאות הלב, כלי הדם והכליות שלכם, שווה לעשות זאת כעת כי למעשה אתם כנראה מתבלים את האוכל עם קמצוץ של פלסטיק.

כן, בדיוק מה שקראתם. חלקיקי פלסטיק קטנים, שגודלם לא עולה על 5 מ"מ, מצויים ברבים מסוגי המלח שנמכרים ברשתות השיווק ומשמשים באופן קבוע בבתים רבים ברחבי העולם. המחקר, שנערך על ידי פרופ' קים סונג-קיו מאוניברסיטת אינצ'ון בדרום קוריאה, בחן 39 מותגים שונים של מלח לבישול מ-16 מדינות ואזורים שונים בשש יבשות ומצא שיותר מ-90 אחוזים מהמותגים שנדגמו הכילו שבבי פלסטיק מסוכנים.

עוד בנושא:
מחקר: גרם אחד מיותר של מלח ביום מעלה את הסיכוי להשמנה
האם אוכל מלוח באמת מצמיא, או שהוא בכלל מרעיב?
מחקר גילה: גם פחות מדי מלח מסוכן לכם

חטיפים ושתיה. ShutterStock
הוא מסתתר כמעט בכל תבשיל או מוצר שתכניסו למטבח שלכם, אפילו בקולה שאתם שותים. חטיפים וקולה/ShutterStock

המותגים שהכילו את רמות הזיהום הגבוהות ביותר היו כאלה שמקורם במלח ים ממדינות אסיה, אזור שנחשב לפי המחקר ל"נקודה בעייתית מאוד" בהשוואה לאזורים אחרים בגלל תעשיית הפלסטיק הענפה שמתקיימת בה. החוקרים הגיעו למסקנה שמלח ים יכול להוות גם אינדיקציה טובה לבחינת רמות זיהום הפלסטיק והפסולת בסביבה הימית.

החדשות הרעות שעולות מהמחקר הן שרק שלושה ממותגי המלח שנבדקו לא הכילו חלקיקי פלסטיק. המותג המזוהם ביותר היה מלח ים מאינדונזיה, המדינה שנחשבת למדינה השנייה הגרועה ביותר בעולם בשפיכת פלסטיק ופסולת לתוך האוקיינוס.

עוד באותו נושא

4 סימנים שאתם אוכלים יותר מדי מלח

לכתבה המלאה
לחץ דם. ShutterStock
צריכה מופרזת של מלח גורמת לאבנים בכליות, השמנת יתר, מחלות לב ולחץ דם גבוה. בדיקת לחץ דם/ShutterStock

"ממצאי המחקר מצביעים על כך שבני אדם מכניסים לגופם כמות משמעותית של חלקיקי פלסטיק באמצעות מוצרים יומיומיים בגלל זיהום מי הים", אומר פרופ' קים, "כדי להגביל את החשיפה שלנו לפלסטיק, נדרשים צעדי מניעה כמו שליטה בזיהום סביבתי לא מבוקר של פסולת ופלסטיק".

מאחר שהתזונה המערבית המודרנית רוויה במזון תעשייתי עשיר בנתרן, אין באמת דרך לחמוק ממנו. לפי החוקרים מדרום קוריאה הצרכן הבוגר הממוצע יכול לבלוע כ-2,000 חלקיקי פלסטיק מדי שנה רק בשל השימוש במלח בישול.

פסולת ימית פלסטיק. ShutterStock
כל הפסולת הזו עושה את דרכה לצלחת שלכם מבלי שתשימו לב. פסולת ימית/ShutterStock

הגילוי המפחיד מצטרף להמלצות ארגוני בריאות ברחבי העולם להפחית משמעותית את צריכת הנתרן ולהסתפק בכמות של כ-1,500 מ"ג, שהיא שוות ערך לכפית אחת, בגלל השלכותיו השליליות כמו אבנים בכליות, הגדלת הסיכון להשמנת יתר, אגירת נוזלים, העלאת לחץ הדם והגדלת הסיכוי לחלות במחלות לב וכלי דם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully