פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      4 סימנים שאתם אוכלים יותר מדי מלח

      צריכה גבוהה של נתרן עלולה לפגוע בבריאות שלכם בצורה רצינית, הנה 4 סימנים מוקדמים לכך שאתם צריכים להניח למלחיה לפני שהעניינים מתחילים להחמיר

      מלח (ShutterStock)
      קצת פחות מזה בבקשה. מלח (אילוסטרציה: shutterstock)

      מלח הוא אבן יסוד במטבח, אין כמעט מתכון שלא כולל אותו ויש להודות, שהאוכל הרבה יותר טעים איתו. אבל לצד זאת, אנחנו יודעים שהוא לא הכי בריא לנו ורובנו צורכים יותר מדי ממנו.

      המלח משפיע עלינו בהרבה יותר מובנים משאנחנו נוטים לשער. מחקרים שונים מראים כי ההשלכות של עודף נתרן בגוף נרחבות ומשפיעות על תהליכים רבים בגופנו, בהם: סיכון מוגבר להשמנה, יתר לחץ דם והגדלת הסיכון למחלות לב וכלי דם, אבנים בכליות ועוד.

      הכמות היומית המומלצת לצריכה של נתרן עומדת על 1,500 מיליגרם, אבל רובנו אוכלים הרבה יותר מזה, כמעט פי שלושה. הבעיה היא בעיקר במלח שקיים מלכתחילה במזון מעובד שאנחנו קונים ואוכלים, ופחות במלח שאנחנו מוסיפים באופן אקטיבי למזון שלנו בעת הבישול או האכילה.

      עוד בנושא:
      הלחם שאתם אוכלים מכיל הרבה יותר מדי מלח
      מחקר גילה: גם פחות מדי מלח מסוכן לכם
      האם אוכל מלוח באמת מצמיא?

      הנה 4 סימנים גופניים שיכולים לאותת לכם על כך שאתם אוכלים יותר מדי מלח, קצת לפני שכל הבעיות החמורות יותר מתחילות: