פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      תירגעו: 10 מאכלים שיעזרו לכם להוריד את מפלס החרדה

      שרדתם את החגים ולמרות זאת אתם עדיין חשים חרדה ועומס בלתי נסבלים? לפני שתמהרו לקחת נוגדי דיכאון כימיים שווה לשקול להזין את הגוף במזונות שישפרו את מצב הרוח

      מוצרי מזון (ShutterStock)
      בתמונה הזו מסתתרים לפחות 3 מאכלים שישמחו אתכם. מוצרי מזון (צילום: ShutterStock)

      אם גם אתם חשים שאין לכם אוויר בגלל רמות לא סבירות של לחץ וחרדה אתם לא לבד. קצב החיים גורם לרבים לפנות לפתרונות כימיים שיכולים להוריד את מפלס הלחץ. כולם יודעים שלמזון שאנחנו אוכלים יש השפעה ניכרת על הבריאות הפיזית והנפשית שלנו. אבל לפני שתמהרו לפדות את המרשם לציפרלקס שווה לשקול חלופות טבעיות שיכולות להרגיע ולשפר את מצב הרוח, ולו במעט.

      הקשר בין אוכל וחרדה נשמע קצת מוזר, אבל מסתבר שההשפעה כמעט מידית. "חרדה נגרמת בין היתר בגלל חוסר איזון של מוליכים עצביים (נוירוטרנסמיטורים)", מסבירה אלי מילר, דיאטנית שחיברה את הספר 'Anti-Anxiety Diet'. חומצות אמינו הן אבני הבניין של אותם נוירוטרנסמיטורים שממלאים תפקיד חשוב במצב הרוח. דיאטה שכוללת מרכיבים מזינים מסייעת ליצור איזון עצבי בעזרת חיידקי המעי. על ידי הפחתת כמות הפחמימות והקפדה על תפריט בריא יותר, ניתן לספק תמיכה עבור החיידקים הבריאים בבטן", היא אומרת.

      עוד בנושא:
      למה אנשים כל כך אוהבים לפחד?
      מה זה מיינדפולנס, ולמה כולם מדברים על זה?
      אילו מזונות יעשו אתכם עצובים ואילו שמחים? בואו לגלות

      אישה לוקחת כדור (ShutterStock)
      חכו רגע עם התרופות. אישה נוטלת כדור (צילום: ShutterStock)

      "כשמדובר בטיפול בחרדה, מה שאתם לא אוכלים חשוב לא פחות ממה שאתם כן צורכים", מוסיפה התזונאית נטלי רון, "מזונות מעובדים, בעלי רמות גבוהות של סוכר ופחמימות מזוקקות, מטוגנים או עמוסים בתוספים יכולים להגביר את החרדה מכיוון שהם יוצרים דלקת במערכת העיכול שמשפיעה בסופו של דבר על המוח שלכם".

      אין ספק שאכילת אספרגוס, עלים ירוקים ותפוזים לא ירפאו ברגע את החרדה שלכם, אבל אכילה נכונה יכולה להפחית את חומרת הסימפטומים. מומחים ממליצים על המזונות הבאים שניתן להוסיף בקלות לשגרת היום שלכם כדרך בריאה יותר להוריד את העומס מעל כתפיכם.