וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזרה ללימודים מכפילה התקפי אסתמה בקרב ילדים

14.9.2018 / 7:32

נתונים חדשים חושפים שמספר התקפי האסתמה לאחר החזרה ללימודים עולה משמעותית. מומחים מזהירים הורים שילדיהם סובלים מאסתמה לגלות ערנות במיוחד בימים אלה

אסתמה. ShutterStock
התקופה הזו יכולה להיות מסוכנת במיוחד לילדים שחולים באסתמה. ילדה חולה/ShutterStock

מספר הילדים המאושפזים בגלל התקפי אסתמה מוכפל בתקופת החזרה לבית הספר לאחר חופשת הקיץ, כך עולה מניתוח נתונים אודות ילדים חולי אסטמה בבריטניה. הנתונים מצביעים על עלייה של כ-174 אחוזים במספר הילדים שאושפזו בחודש ספטמבר לעומת החודש הקודם. מומחים דוחקים בהורים לילדים חולי אסתמה להיות בכוננות גבוהה כדי לזהות את סימני האזהרה לפני שההתקף מתחיל.

הסיבה לכך שהילדים החולים בסיכון גבוה יותר לחוות התקפי אסתמה בזמן החזרה לבית הספר וחוסר שגרה בגלל החגים, נובעת מהעובדה שהורים לא תמיד זוכרים לתת לילדים את התרופות בזמן. נטילת התרופות באופן קבוע חשובה במיוחד מאחר והן יעילות בהגנה על דרכי הנשימה בשימוש מצטבר לאורך זמן. אם הילדים שוכחים לקחת תרופות הם חשופים יותר להתקפי אסתמה ולהידבקות במחלות וויראליות.

עוד בנושא:
אסתמה בילדים: כל דרכי המניעה והטיפול
חוקרים בהארוורד מצאו עוד סיבה לא לתת לילדים לשתות מיץ
המרכיב התזונתי שיכול למנוע מהילדים שלכם אסתמה

אסתמה. ShutterStock
פנו לרופא אם הילד משתמש במשאף יותר משלוש פעמים בשבוע/ShutterStock

"חזרה לבית הספר צריכה להיות תקופה מרגשת לילדים, אבל רבים מהם עשויים להגיע בבית החולים אחרי התקף אסתמה קשה", אמר ד"ר אנדי וויטאמור, מומחה בריטי לטיפול באסתמה. "זה מצב מצער שיכול להימנע אם ההורים ידעו איך לזהות התקף אסתמה של הילד לפני שהוא מחמיר".

"הורים לא צריכים לפחד לקבוע התייעצות דחופה עם רופא אם הילד נוהג להשתמש במשאף המשכך לפחות שלוש פעמים בשבוע, סובל משיעול, חרחורים בלילה או מתקשה לנשום בזמן מרחק עם החברים שלהם", הוסיף המומחה.

עוד באותו נושא

האם נטילת אומגה 3 בהריון יכולה למנוע אסתמה אצל ילדים?

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully