וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה נשים נהיות רעות כשהן רעבות?

16.9.2018 / 14:29

מחקר חדש מאשש את מה שהרגשנו כל הזמן: תזונה משפיעה יותר על מצבן הנפשי של נשים. גם גברים שבוחרים בעקרונות אכילה מערביים יסבלו מתנודות במצב הרוח. במילים אחרות: שמרו מרחק מאיתנו כשאנחנו רעבות

אישה אוכלת ליד המקרר. ShutterStock
את לא אשמה שבא לך לאכול את כל המקרר כדי להירגע. אישה אוכלת ליד המקרר/ShutterStock

אין אישה שלא חוותה את התופעה הכי מבאסת שיש כשהיא מתחילה דיאטה. כל דבר קטן מעצבן אותך, את חושבת באובססיביות על הארוחה הבאה והסבלנות שלך מזמן הלכה לה לאיבוד. אם את חוששת משינוי בתזונה שלך רק כי לא בא להרגיש ככה, את כנראה צודקת. חוקרים מאוניברסיטת בינגהמטון בניו יורק גילו שנשים נוטות להרגיש פחות טוב מגברים מבחינה נפשית עד שהן מגיעות לתזונה מאוזנת.

לדברי החוקרת הראשית לינה בגדאצ'ה, מרצה לבריאות ואיכות חיים באוניברסיטה, הממצאים עולים בקנה אחד עם מחקרים קודמים המעידים על כך שנשים נמצאות בסיכון גבוה יותר לסבול ממצב נפשי ירוד לעומת גברים.

עוד בנושא:
כך תמנעי מהמחזור החודשי לדפוק לך את הדיאטה
אוכלים לא בריא? כך זה משפיע על הפוריות שלכם
7 עצות תזונה נוראיות שהורסות לכם את הדיאטה

המבורגר טעים. ShutterStock
גבר, זה יגרום לך למצוקה נפשית. המבורגר וצ'יפס/ShutterStock

לטענת החוקרת המחקר ממחיש את החשיבות של דיאטה מאוזנת במסגרת ניהול אורח חיים בריא לבריאות הנפש הכללית. "המסקנה העיקרית היא שנשים זקוקות למגוון רחב יותר של מאכלים מזינים כדי לשמור על מצב רוחן בהשוואה לגברים", מסבירה בגדאצ'ה.

"סוגים שונים של דיאטות מומלצות כיום מספקות רמה גבוהה של אנרגיה אבל הן דלות בחומרים מזינים חיוניים למוח ולתפקודו. זה מסביר למעשה מדוע נשים מצויות בסיכון גבוה פי שניים ללקות בחרדה ודיכאון לפרקי זמן ארוכים יותר, בהשוואה לגברים".

עוד באותו נושא

יש לכם קמטי דאגה במצח? הנה סיבה ממש טובה לדאוג

לכתבה המלאה
מוח גברי ונשי. ShutterStock
נשים זקוקות למגוון רחב של יותר מאכלים כדי להיות רגועות יותר. חשיבה גברית וחשיבה נשית/ShutterStock

בגדאצ'ה וצוותה ניתחו נתונים שהתקבלו באמצעות סקר בו השתתפו 563 נבדקים, 48 אחוזים מהם גברים ו-52 אחוזים נשים. למרות שהבדיקה הוכיחה כאמור ששינויים בתזונה משפיעים פחות על רווחתם הנפשית של גברים, ניתוח הממצאים העיד גם על קשר בין מצוקה נפשית שחשו גברים ולצריכה של תזונה מערבית, כלומר כזו שעשירה בבשר מעובד, חמאה ומזון מטוגן.

החוקרים גם מצאו קשר בין תחושה חיובית עליה העידו נשים ואימוץ עקרונות של תזונה ים תיכונית, שעשירה בירקות, דגנים מלאים, קטניות ואגוזים.

בגדאצ'ה סבורה שהפערים בין הצרכים התזונתיים השונים של גברים ונשים והשפעתם על הבריאות הנפשית יכולה להיות קשורה לדרך בה אבותינו אכלו. "לגברים ולנשים היו תפקידים פיזיים ורגשיים שונים שחייבו אותם להשיג אנרגיה ממזונות שונים והעדפות מזון אחרות", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully