וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים גילו כמה קקי אנשים עושים במהלך חייהם

26.3.2018 / 14:50

נו, זרקו מספר. ניחוש שלנו - לא תצליחו בחיים לעלות על זה. המספרים באמת מרשימים והם נותנים לכם (ולנו) מושג קטן מה אנחנו מעוללים לכדור הארץ וכמה זה שוקל

אסטרונאוט קקי אימוג'י. ShutterStock
רואים את הקקי שלנו מהחלל?/ShutterStock

הנה שאלה שבטח לא חשבתם עליה אבל משראיתם את הכותרת הייתם חייבים לדעת את התשובה. היציאות של כל אחד ואחד מאיתנו הן אומנם שונות לחלוטין ותלויות בתזונה, בגיל ובעוד דברים כמו כמה פעילות גופנית אתם עושים (או שלא), אבל חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה החליטו לנסות ולהעריך את ממוצע היציאות של אמריקאים, ובעיקר את משקלן לאורך כל החיים.

הממצאים הראו כי אישה ממוצעת, עם תוחלת חיים של 81 שנים, תיצור 11,757 קילוגרם של צואה, שהיא המקבילה למשקלם של כ-3 היפופוטמים בוגרים. גברים מערביים שחיו עד גיל 76 בערך, מייצרים בממוצע פחות ב-11,030 קילוגרם של צואה בחייהם, כך מוסיף המחקר. החוקרים מצאו כי בשנה אחת בלבד, הייצור הכולל הממוצע של צואה לאדם בוגר שוקל כ-145 קילוגרם.

עוד בנושא:
אני רק שאלה: האם דם בצואה הוא בהכרח מסוכן?
לא רק שזיפים: בדקנו מה אתם עושים כשהקקי לא יוצא
הבטן שלכם נפוחה? זאת יכולה להיות הסיבה

שירותים. ShutterStock
סוגיה הרת משקל. אישה בשירותים/ShutterStock

עוד נמצא כי במהלך יממה שבמהלכה רוב האנשים מבקרים בשירותים לפחות פעם אחת, גברים ונשים מייצרים סביב 400 גרם של צואה שמסתכמים ב-2.8 קילוגרם במשך שבוע. ועכשיו לשאלת השאלות - כמה שוקלת כל הצואה שאנשים עושים רחבי העולם במשך שנה? התשובה לכך היא 290 ביליון קילוגרמים.

לדברי פרופסור קים בארט, מאוניברסיטת קליפורניה, צואה אנושית בריאה מורכבת מ-70 אחוזים מוצקים ו-30 אחוזים נוזלים. מחקר אחר מצא כי קצב היציאה של צואה הוא כ-2 סנטימטרים בשנייה אחת, זה במקרה שאתם לא סובלים מעצירות, אז זמן היציאה גדל משמעותית.

עוד באותו נושא

מקצה לקצה: כמה זמן לוקח למזון להתעכל ולצאת מהגוף?

לכתבה המלאה

כמה זמן לוקח לאוכל לצאת מהמערכת?

תהליך העיכול שלנו מתחיל למעשה כבר ברגע שהאוכל נכנס לתוך הפה, ועובר כמה שלבים עד לשלב הסופי שבו המזון שאכלנו מתפנה מהגוף. מדובר בתהליך שיכול לקחת יממה במקרים מסוימים, ובמקרים אחרים גם שלושה ימים. האורך שלו תלוי רבות בסוג המזון שאכלנו, בכמות הנוזלים שצרכנו ובמצב הגופני של האדם. במחקר משנות ה-80 שבו מדדו חוקרים את קצב המעבר הכולל בין אכילה לפינוי הצואה, הזמן הממוצע עמד על כ-50 שעות, כאשר פרק הזמן שהמזון שהה במעי הגס היה בממוצע 40 שעות.

אגב, בהשוואה בין המינים היה הבדל משמעותי בפרק הזמן שבו שהתה הצואה במעי הגס: בגברים הממוצע היה 33 שעות לעומת 47 שעות בנשים. מבחינת סוג המזון, בשר ודגים יכולים לדרוש עיכול שנמשך יממה עד שתיים לעומת פירות וירקות, שהם עשירים בסיבים, ולרוב עוברים את כל המערכת תוך פחות מיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully