וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאכלים (ומשקאות) שמומלץ לכם לאכול בזמן שפעת

12.2.2018 / 7:36

שפעת מוציאה לנו את החשק לחיות ובטח לאכול או לשתות, אבל דווקא בזמן מחלה יש חשיבות להקפיד על תזונה נכונה. הנה כמה מאכלים שיעמידו אתכם על הרגליים במהרה

תרופות. ShutterStock
יש מה לעשות נגד השפעת. אישה חולה עם תרופות/ShutterStock

כשהשפעת דופקת בדלת, התרופה האמיתית היחידה היא מנוחה וזמן - אין באמת מזון או משקה שיעבוד כמו קסם ויעלים את התסמינים לחלוטין. ובכל זאת הדבר הכי חשוב הוא להקפיד על שתיה מרובה ואכילת מזונות עשירים ומזינים שיעזרו לכם להקל על אי הנוחות בעת המחלה ויחזירו אתכם לעמוד על הרגליים במהרה.

הנה כמה מאכלים ומשקאות שיעזרו לכם להחלים במהרה:

עוד בנושא:
לא רק דבש: כל הפתרונות לגרון כואב
בין שפעת לדלקת גרון: מדריך מחלות החורף השלם
לבריאות! 6 מאכלים שמקלים על צינון

משקאות אלקטרוליטיים

הקפדה על שתיית מים היא הפתרון התזונתי הטוב והפשוט ביותר כשאתם חולים בשפעת, אך הוספת משקה ספורט עשיר באלקטרוליטים או אפילו מי קוקוס יכולה לעזור להבטיח את חידוש כמות הנתרן, האשלגן והנוזלים.

משקה בטעמים עשוי להיות מושך יותר ממים פשוטים ופעמים רבות זה מה שמעודד אותנו לשתות יותר נוזלים. תזונאים יוצאים לעיתים קרובות נגד משקאות ספורט מתוקים עבור אנשים שאינם מוציאים הרבה אנרגיה תוך כדי עבודה - אבל אם אתם לא מסוגלים להכניס לגוף שלכם מזון מוצק בעת מחלה, זו יכולה להיות הדרך הקלה ביותר להכניס לגוף את הקלוריות הנחוצות.

תה ירוק

דרך נוספת לשמור על מאזן הנוזלים בגוף ולמנוע התייבשות היא לשתות תה חם. שפעת בדרך כלל כרוכה בסימפטומים בדרכי הנשימה העליונות, ושתיית נוזלים חמים יכולה לעזור לפתוח אותן. גם שתיית מים פושרים יכולה לעזור במקרה הזה.

תה ירוק, שהוא המשקה החם העשיר ביותר בנוגדי חמצון הוא המומלץ ביותר והוספת דבש או לימון אליו יכולה להקל על כאבי גרון ושיעול.

עוד באותו נושא

ניצנים של צינון? כך תבלמו אותו לפני שיחמיר

לכתבה המלאה
מרק עוף של סנדר. דרור עינב
לא סתם תרופת סבתא. מרק עוף/דרור עינב

מרק עוף

מרק עוף (רצוי מעוף אורגני) הוא לא רק תרופת סבתא, מחקרים הוכיחו כי הוא יעיל ובעל השפעה אמיתית על מערכות הגוף במהלך צינון. התברר כי מרק העוף משפיע על תנועת הנאוטרופילים - תאי הדם הלבנים המשוחררים בכמויות גדולות בזמן דלקות ויראליות וגורמים לליחה ולאף סתום.

מרכיבים מסוימים במרק פועלים באופן דומה לחלק מתרופות הצינון, ועוצרים את שחרור התאים הללו. בנוסף, חומצות אמינו שמופרשות מהעוף בזמן הבישול דומות מבחינת ההרכב הכימי שלהן לחלק מתרופות המרשם לטיפול בבעיות בדרכי הנשימה.

ירקות ופירות בצבעים עזים

חשוב לאכול מגוון של מזונות עשירים בנוגדי חמצון גם כאשר אתם בריאים, אבל כאשר אתם חולים ומערכת החיסון נפגעת, זה חשוב במיוחד. מומלץ לבחור בפירות וירקות בצבעים עזים כמו פלפלים, תפוזים ופירות יער - שמכילים נוגדי חמצון רבים.

מיץ תפוזים. ShutterStock
לערבב עם מים. מיץ תפוזים/ShutterStock

מיץ תפוזים

והנה הגענו לתפוזים מהסעיף הקודם, רק הפעם בצורת נוזלים המכילים את כל נוגדי החמצון. בנוסף, מיץ תפוזים הוא מקור טוב של ויטמין C, שכמה מחקרי עבר כבר הראו כי הוא עשוי לעזור להפחית את משך ההצטננות והשפעת. מצד שני מוטב לא להגזים עם מיץ התפוזים שכן שתיה מרובה שלו יכולה דווקא לגרום לבעיות במערכת העיכול. ניתן פשוט לערבב את המיץ הטבעי יחד עם מים, כך שתקבלו את מנת הבריאות שלכם, אבל בפחות קלוריות וסוכר.

מזונות עשירים בסיבים

מתברר כי סיבים מסיסים במים הנמצאים למשל בשיבולת שועל, תפוחים ואגוזים, עשויים לחזק את מערכת החיסון ולמתן תגובות דלקתיות. "סיבים מסיסים משנים את אישיותם של תאי מערכת החיסון", הסביר הפרופסור גרגורי פרונד מאוניברסיטת אילינוי באורבנה-שמפיין. "הם הופכים מתאים המעודדים דלקתיות לתאים המרפאים דלקתיות, מה שמסייע לגוף להירפא מהר יותר מדלקות. הדבר נובע מכך שסיבים מסיסים מגדילים ייצור של חלבון אנטי-דלקתי בשם Interleukin-4.

שום. AlessandroZocc, ShutterStock
שיהיה חי! שום/ShutterStock, AlessandroZocc

שום

לשום ישנן תכונות אנטי-מיקורביאליות ואנטי-ויראליות שהפכו את השימוש בו פופולרי במיוחד בתקופת החורף. מחקרי עבר מצאו כי יש יעילות באכילת שום חי בעת מחלה. כך למשל מחקר בריטי שעקב אחר 146 אנשים בריאים במשך ארבעה חודשים, חילק את המשתתפים לשתי קבוצות: האחת קיבלה שום כתוסף יומי והשנייה לא קיבלה דבר.

האנשים בקבוצת השום פיתחו 24 התקררויות בלבד, בהשוואה ל-65 התקררויות בקבוצה המקבילה. הסבר אפשרי לכך הוא שמרכיב ביולוגי בשם אליסין המצוי בשום, חוסם אנזימים המעורבים בתהליך ההתפתחות של שפעת.

ג'ינג'ר

תרופת סבתא ידועה למצבים של שפעת היא חליטת ג'ינג'ר עם שום, לימון ודבש. המחקר המודרני הוכיח כי ג'ינג'ר יעיל בטיפול בבחילות והקאות וכן נמצאה השפעה מיטיבה בטיפול במצבים דלקתיים של השלד.

הג'ינג'ר מחמם, מרגיע, מייזע, מפחית ליחה, מפיג גזים, משפר זרימת דם היקפית, נוגד בחילה, נוגד דלקת, נוגד הקאה ועוד. כל תכונות אלה נותנות לו מקום של כבוד ברשימת צמחי המרפא להקלה על תסמיני דלקות וכאבי גרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully