וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מטפלים בגרון כואב בלי לקחת תרופות?

21.12.2017 / 7:00

חצי חורף אנחנו מסתובבים עם אף נוזל, וחצי אחר – עם גרון כואב. בגלל שלא בא לנו ליטול תרופות במשך כל החורף, ביקשנו מהעשבונאי אבי ציטרשפילר לרקוח לנו תרופות טבעיות שבאמת עובדות

שיטה לשחרור אף סתום בתוך שניות/בימוי והגשה: ליאור נאור עריכה: אביב אירגז

בסרטון: גם לאף סתום יש פתרון קל

כולם מכירים את התחושה הזו – אתם קמים בבוקר ותוך רגע מרגישים גוש כואב באמצע הגרון שלכם. לפעמים זה משתפר במהלך היום, לפעמים לא, אבל בכל מקרה זה מציק נורא. במרבית המקרים הגרון אדום וכואב בגלל וירוסים, אבל במקרים אחרים מדובר בחיידק שדורש אבחון במשטח גרון וטיפול אנטיביוטי.

במקרים בהם אין חיידק, הטיפול היחיד הוא הקלה על הכאב, וכאן אנחנו יכולים לעזור. הנה 8 המלצות של אבי ציטרשפילר - הרבליסט קליני והבעלים של חוות דרך התבלינים – למניעה וטיפול בכאבי גרון.

עוד בנושא:
בין שפעת לדלקת גרון: מדריך מחלות החורף השלם
ארטיק או תה: מה באמת יעזור לכם לנצח את כאב הגרון?
שאריות של החיים: כך תיפטרו מהליחה הטורדנית

צמחי מרפא. רעות סהר, מערכת וואלה!
צמחי מרפא. הרבה צמחי מרפא/מערכת וואלה!, רעות סהר

1. נוזלים
שתו הרבה נוזלים בכלל ומיצי פירות וירקות בפרט. הם עשירים בנוגדי חימצון ונוגדי דלקת שיסייעו לטיפול בבעיה. בנוסף מומלץ מאוד להכין לשתות חליטות משני סוגים - חליטות מצמחים הנקראים מיזעים קרים ומיזעים חמים.

- מיזעים קרים: מרווה, מליסה, לימונית, מנטה, נענע, אזוב, זוטא לבנה, נפית החתולים, טיליה, זרעי אניס, זרעי קצח וקורנית לסוגיה.

- מיזעים חמים: קינמון, ציפורן, פלפל שחור, ג'ינג'ר, חולינג'אן, תרמילי הל, סודניה ועוד.

את העלים יש לחלוט במים רותחים במינון של 1 כפית לכוס מים. את השורשים מומלץ להרתיח במים למשך 10 דקות, לצנן מעט ולשתות. ניתן לערבב בין הצמחים השונים ולשתות 3-4 כוסות חליטה ביום.

מליסה. ShutterStock
"מיזע קר". תה מליסה/ShutterStock

2. סמבוק שחור
סמבוק שחור נחשב לצמח אנטי ויראלי חזק. מומלץ להרתיח במשך 10 דקות כפית של פירות סמבוק שחור עם כוס מים ולשתות. למניעה של כאבי ודלקות גרון מומלץ לשתות כוס חליטה אחת ביום. לטיפול במצב אקוטי מומלץ לשתות 3-4 כוסות חליטה ביום.

3. תבלינים
תבלו את המזון שלכם בנדיבות. הוסיפו למאכלים כורכום, שום, בצל וג'ינג'ר. לתבלינים הללו יש השפעה ארוכת טווח למניעת התפתחות דלקות ולתמיכה במערכת החיסון.

שום ובצל. ShutterStock
הוסיפו שום בצל והמון תבלינים לאוכל שלכם/ShutterStock

4. פתיחת דרכי הנשימה בעזרת קצח
בקצח יש כמות גדולה יחסית של אבץ ורכיבים נוספים כמו ויטמיני B המצוינים להשלמת חסרים בגופינו. הוא נחשב לתבלין מאוד חשוב, גם לחורף, בגלל נוכחות האבץ שמסייע לתפקוד אופטימלי של מערכת החיסון וגם כתבלין שמסייע למערכת הנשימה. את הקצח חייבים לטחון, אחרת אינו מתפרק במערכת העיכול. מומלץ לצרוך כל יום כפית זרעי קצח טחונים כתוספת למזון קר.

על מנת להקל על מערכת הנשימה בזמן דלקת גרון, הרתיחו 2 כפות זרעי קצח שלמים בשליש ליטר מים למשך עשר דקות. צננו את הנוזל, סננו והוסיפו למאייד קר בחדר השינה או בחלל הבית. האדים שיתפזרו בחדר יסייעו להתמודדות עם דלקות ואלרגיות נשימתיות במערכת הנשימה העליונה והתחתונה.

5. ויטמין C
מומלץ לצרוך ויטמין C ישירות ממאכלים, בנוסף לצריכה כתוסף תזונה. הצטיידו והשתמשו במטבח בצמחים עתירי ויטמין C כמו גמבה אדומה טרייה, אבקת פפריקה מתוקה טחונה, קיווי, פירות הדר, גויאבה ועוד, ושלבו אותם בפריט היומי שלכם.

עוד באותו נושא

זהב שחור: כל היתרונות הבריאותיים של זרעי קצח

לכתבה המלאה
פפריקה. ShutterStock
גם פריקה זה מקור מעולה לויטמין C/ShutterStock

6. וויטניה ואסטרגלוס להתמודדות עם מתח ועומס
מתח ועומס מחלישים את מערכת החיסון ומגדילים את הרגישות של מערכת הנשימה לזיהומים בחורף. לכן, כטיפול מונע והכנת הגוף למתקפת חיידקים עתידית, הצטיידו בשני סוגי שורשים יבשים וחתוכים: וויטניה ואסטרגלוס.

כל יום במשך מספר שבועות, ואולי אף לאורך כל החורף, הכינו את המרתח הבא: למיכל עם שתי כוסות מים פושרים הכניסו כפית שורשי ווטניה וכפית שורשי אסטרגלוס. השרו את השורשים למשך הלילה ובבוקר הרתיחו את המים עם השורשים למשך עשר דקות. צננו מעט, ושתו את החליטה (ניתן לשים את החליטה בתרמוס ולשתות ממנה במהלך כל היום ולא בבת אחת).

זרעי ויטניה מיובשים. ShutterStock
וויטניה להמונים/ShutterStock

7. תרסיס ביתי לטיפול בכאב הגרון כשהוא "קטן"
- כשרק מתחילים להרגיש את כאב הגרון, הכניסו למיכל זכוכית קטן חצי כוס חומץ ו-5 טיפות מהשמנים האתרים הבאים - קורנית, מור, מרווה, לימון. ערבבו היטב ואחסנו במקרר. כשהגרון מתחיל לכאוב, הכניסו מהנוזל למיכל תרסיס קטן, נערו היטב והשפריצו כל חצי שעה לגרון את הנוזל. כך תצרו סביבה שמקשה על מזהמים להתפתח.

8. מרשם הפלא - למניעה וטיפול בכאבי ודלקות גרון
הצטיידו ב-25 גר' מכל אחד מהצמחים הבאים: קינמון, ג'ינג'ר, זרעי אניס, תה שחור, עלי זית, פירות סמבוק, עלי קורנית, עלי כותרת של וורדים, תרמילי הל, כפית ציפורן. ערבבו את כל הצמחים והתבלינים יחד לתערובת הומוגנית. הכינו בכל יום מרתח מהחליטה לכל המשפחה. הוסיפו לליטר מים כף מהצמחים, הרתיחו למשך מספר דקות, סננו והוסיפו מעט דבש. שבו כל המשפחה סביב השולחן ושתו מהמשקה הנפלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully