וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהב שחור: כל היתרונות הבריאותיים של זרעי קצח

26.3.2015 / 6:26

הקצח אומנם לא תפס כמו השומשום, אבל הוא טומן בחובו הבטחות בריאותיות לא פחותות. מחיזוק המערכת החיסונית ומערכת הנשימה ועד להגברת יצור חלב אם. הנה כל הסיבות להתחיל לאכול אותו

שמן קצח. ShutterStock
טעם מר ודומיננטי עם הרבה יתרונות בריאותיים. קצח/ShutterStock

לא רבים משתמשים בזרעי קצח, שבדרך כלל מתפקדים כקישוט של מאפים ולחמים, אך הם הפכו למוכרים יותר הודות למירי מאחד העם 1 שהכינה איתם מנות גורמה. אבל עוד לפניה, זרעי הקצח נודעו בסגולות הבריאות שלהם. למרות טעמם המר והדומיננטי, הם נחשבים לבעלי תכונות מרפאות.

מבחינה תזונתית מכילם זרעי הקצח כמות גדולה של חומצות אמינו ומינרלים כמו ברזל, אשלגן, סידן ומגנזיום. בנוסף, הם מכילים ויטמין C ומשפחת ויטמיני B, חלבונים, חומצת שומן אומגה 6 וכמות מועטה של חומצת שומן אומגה 3. כדי ליהנות מכל היתרונות האלה מומלץ לכתוש את הזרעים לפני השימוש ולפרק את קליפתם, כך תגיעו למרבית החומרים הפעילים שבו.

הקצח מכיל חומר הנקרא טימוקווינין אשר נמצא, במחקר שנערך באוניברסיטת תומס ג'פרסון בפילדלפיה, כחומר אנטי סרטני חזק, ובפרט יעיל למניעת סרטן הלבלב. הקצח מחזק את המערכת החיסונית ומערכת הנשימה, ונחשב למחטא חזק אנטי בקטריאלי, אנטי ויראלי ואנטי ספטי והוא עשיר בנוגדי חימצון וחומרים אנטי דלקתיים. בנוסף, הקצח הוא תרופה למערכת העיכול, שכן הוא מונע נפיחות בבטן, נוגד כאב ואנטי פטרייתי, כך שהוא עוזר למגר קנדידה וטפילים נוספים במערכת העיכול.

מאפה קצח. ShutterStock
לא רק כקישוט על אוכל/ShutterStock

בנוסף, זרעי הקצח תורמים לאיזון לחץ הדם בזכות כמות גבוהה של מגנזיום, שגם מרפה את כלי הדם. הם בעלי השפעה מגנה על הלב וכלי הדם, מורידים ומאזנים את רמות הסוכר בדם, מעולים לניקוי הכבד, הורדת שומנים ותפקוד אפקטיבי של הכבד על ידי המרצת מיצי המרה וסילוק רעלנים. שתי עובדות מעניינות נוספות, נוגעות לעובדת היותו של הקצח יעיל כנגד אלרגיות, שכן הוא אנטי אסמתי ואנטי היסטמיני. כמו כן הוא נחשב למגביר יצור חלב אצל נשים מיניקות.

עוד באותו נושא

אוכל שחורות: 12 מאכלים שחורים ובריאים

לכתבה המלאה

מגיע גם בשמן

אבל לא רק הזרעים נחשבים יעילים, ולאלה שלא אוהבים לבשל עם הקצח, אבל רוצים ליהנות מהתכונות המיטיבות שלו קיים שמן הקצח המתפקד כתרופה לכל דבר. את שמן הקצח ניתן לרכושו בחנויות טבע או בחברות המשווקות קוסמטיקה טבעית והוא נחשב עשיר בסגולות בריאותיות למערכת העור בבעיות של אקזמה, פצעים, ופסוריאזיס. כמו כן הוא מטפל בכאבי ראש וכאבי פרקים, ובשל היותו בעל תכונות אנטיספטיות הוא נחשב כמחטא חזק ומשכך כאבים. בנוסף, שמן הקצח תורם להורדת הכולסטרול בזכות חומצה לינולאית, התורמת לחיזוק כלי הדם והורדת הכולסטרול.

אם הטעם עדיין קשה לכם לעיכול, ניתן לרכוש טחינה מזרעי קצח וזרעי סומסום העשירה בברזל. טעמה אומנם מריר יותר מטחינה העשויה רק שומשום, אך הוא מעניין ושונה, ומכיל את כל היתרונות הבריאותיים של שני הזרעים.

לנשים בהריון מומלץ להתייעץ לפני השימוש, וכך גם במקרים בהם משתמשים בזרעי הקצח כמרפא לבעיה בריאותית.

עתליה דלל היא נטורופתית N.D

גורמה, גורמה גורמה

  • עוד באותו נושא:
  • קצח
  • תזונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully