וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה יותר נשים מתות בשנה הראשונה אחרי התקף לב?

13.11.2017 / 8:52

אנליזה חדשה של אוניברסיטת מינכן מצא כי הסיכויים של נשים למות בשנה הראשונה אחרי התקף לב הם לא סתם יותר גבוהים משל גברים, אלא הם גבוהים מאוד. איך זה עדיין קורה?

כאב. ShutterStock
נמצאות בקבוצת סיכון גבוהה יותר. אישה כאובה/ShutterStock

בהשוואה לגברים, נשים הן בעלות סיכויים הרבה יותר גבוהים למות בשנה הראשונה אחרי התקף לב, כך מצא מחקר חדש. אומנם הגילוי הזה נעשה כבר במחקרי עבר אבל כעת החוקרים גילו כי מדובר בהבדל גדול. גדול מאוד. אז איך הם מסבירים את זה?

המחקר החדש שהתפרסם בכתב העת המדעי PLOS One נערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת מינכן מגרמניה ועקב אחרי 802 גברים ו-802 נשים. כל הנחקרים, משני המינים, היו באותם גילאים ומצבם הבריאותי גם כן נלקח בחשבון והושווה.
החוקרים מצאו כי בשנה הראשונה לאחר התקף הלב (המעקב התרחש במשך חמש שנים) נשים היו בעלות סיכוי גבוה יותר למות מאשר גברים ב-60 אחוזים. לאחר השנה הראשונה אחוזי התמותה הושוו ונותרו זהים.

עוד בנושא:
התקפי לב לנשים: המידע שעשוי להציל את חייך
כל מה שאתם צריכים לדעת על הלב
המבחן שיקבע אם תקבלו התקף לב בקרוב

התקף לב. ShutterStock
סיכויים נמוכים יותר לשרוד את ההתקף. החייאה/ShutterStock

למרות שהסיבה אינה ברורה לחלוטין החוקרים מעריכים כי סיבות כמו מתח פסיכולוגי גבוה יותר, סוגי הטיפול שנשים מקבלות לאחר התקף לב וגם העובדה שהן סובלות מהתופעה בגילאים יחסית מאוחרים יותר הם אלה שגורמים לכך.

עוד באותו נושא

הסטטיסטיקה המתעתעת של התקפי הלב בקרב נשים

לכתבה המלאה

עדיין נחשבת למחלה של גברים

התקפי לב עדיין נתפסים כמחלה שמשפיעה בעיקר על גברים והם מהווים כשני שלישים מהחולים המאושפזים לאחר שסבלו מהתקף לב. מחקרים מהשנים האחרונות הראו כאמור כי למרות הנתונים האלה נשים הן בעלות שכיחות גבוהה יותר למות מהתקפי לב או מהמצב הבריאותי הנלווה לאחר מכן.

הנתונים בישראל מראים כי אחד מכל שלושה מקרי מוות בקרב נשים נגרם ממחלת לב, כאשר שיעור התמותה בקרב נשים מסיבה זו גבוה מזה של הגברים. נשים מתחת לגיל 50 שחוו אירוע לבבי, נמצאות בסיכון גבוה פי 2 מגברים למות ממנו. בעיות האבחון אצל נשים קשורות למודעות נמוכה, לסימפטומים שונים המצביעים על תחילתו של התקף לב ומיעוט בדיקות שגרתיות. גורמים אלו עשויים להוביל, לפיכך, לסיבוכים קשים יותר מאשר אצל גברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully