וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 דברים שאסור לכם לעשות לפני שאתם יוצאים לעבודה

בוקר טוב? אצל רוב האנשים זה רחוק מלהיות המצב. אבל האם גם אתם יכולים להפוך לאנשים של בוקר? כן, אבל בתנאי שתדעו ממה אתם חייבים להימנע בשעות הקשות האלה

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

רוב האנשים היו שמחים לוותר על השעות הראשונות של היום ולדלג ישר לשלב שבו הגוף מתגבר על הטראומה של ההתעוררות ומתחיל לתפקד כרגיל. רבים מאיתנו כבר קיבלו את התופעות הרעות של הבוקר כאמת ניצחת ומאמינים שאין איך לברוח מהן.

החדשות הטובות הן שהבקרים לא חייבים להראות כל כך שחורים. גם אם אתם לא משתייכים לאותם יחידי הסגולה שמגדירים את עצמם כאנשי בוקר, אולי תופתעו לגלות שזה לא לגמרי בלתי הפיך. חוקרים רבים למדו את הרגלי הבוקר שמועילים לגופנו וגם אלו שפוגעים בנו. הממצאים של רבים מהמחקרים בתחום מראים שהאופן שבו נרגיש בשעות הראשונות של היום תלוי במידה רבה בבחירות שנקבל בזמן רגיש זה.

אז כדי לעזור לכם קצת פחות לשנוא את העולם כשאתם פוקחים את העיניים, הנה 7 הפעולות שאתם חייבים להימנע מהן בשביל שסוף סוף יהיה לכם בוקר טוב באמת.

1. אל תלחצו על הנודניק

כן, אנחנו מבינים יותר מדי טוב כמה קשה מלחמת ההתעוררות שלכם בבוקר ואנחנו יודעים שה"נודניק" בשעון המעורר הוא מעין מפלט שקל לברוח אליו. אולם, חשוב שתדעו שבכל פעם שאתם לוחצים עליו, אתם שולחים את עצמכם בחזרה אל תוך מחזור שינה חדש, שייקטע שוב בעוד כמה דקות. כל קטיעה כזאת תהפוך אתכם לעצבניים, לחוצים ועייפים יותר כאשר הבלתי נמנע יגיע ותיאלצו בסופו של דבר להתעורר באמת. עם כל הקושי שבדבר, התעוררות עם הצלצול הראשון של השעון תהיה הרכה והנעימה ביותר.

2. אל תצחצחו שיניים אחרי הקפה

לחלק מהאנשים נראה הגיוני יותר לצחצח שיניים אחרי שאכלו קפה ומשהו קטן בבוקר. אפשר לחלוטין להבין את הרצון לשטוף את הטעם הבעייתי של הקפה לפני שבאים במגע עם אנשים אחרים, אולם ההרגל הזה בהחלט עושה לכם יותר נזק מתועלת.

במרכז הרפואי הנחשב Mayo Clinic מסבירים כי כשמצחצחים שיניים מיד אחרי האוכל, הסוכרים מתחככים בשן ועלולים לשחוק את האמייל שמגן עליה. כשאוכלים פירות הדר או מאכלים חומציים אחרים, הסיכון לשחיקה של האמייל עולה עוד יותר. אז מה עושים? אם אתם חייבים לצחצח שיניים אחרי האוכל, חכו לפחות 30 דקות כדי להגן על השיניים.

עוד בוואלה!

קשה לקום בבוקר? מחקר ראשון מסוגו מצא דרך לשנות את המצב

לכתבה המלאה

3. אל תתקלחו

נדמה לכם שהמקלחת של הבוקר מרעננת ונותנת לכם דחיפת מוטיבציה לפני שהיום מתחיל. צר לנו לנפץ את האשליה אבל ברוב המקרים אתם רק פוגעים בעצמכם עם ההרגל הזה. בואו נצא מנקודת הנחה שאתם מתקלחים במים חמים, כי בואו נודה בזה, רק מטורפים יתקלחו עם מים קרים בבוקר. השהייה הארוכה בחום מאותת לגוף שזה הזמן להירגע ולהרפות את השרירים, וזה נוגד את המטרה העיקרית שלכם בבוקר - להתעורר ולהעלות את רמת האנרגיות בגוף.

גיף גבר במקלחת. Giphy
זה לא הזמן להירגע. גבר מתקלח/Giphy

מנגד, דווקא אותם המטורפים שמשום מה מרגישים צורך לקרר את הגוף כשהם קמים, יוצאים נשכרים מההחלטה האמיצה הזאת. המים הקרים נותנים לגוף זריקת אנרגיה, מעוררים ומחדדים את החושים. עם זאת, אנחנו לא בטוחים שבשביל היתרונות האלו שווה לסבול עינוי מהסוג הזה.

4. אל תישארו בחושך

לפעמים לא מתחשק לנו לבוא במגע עם אף אחד ושום דבר בבקרים קשים במיוחד, אפילו לא עם השמש, אולם חשוב לזכור שדווקא השהייה בחושך תחמיר את המצב. השעון הביולוגי שלנו מושפע במידה רבה מהחשיפה לאור. האור הטבעי בבוקר מאותת לגוף להפסיק את הפרשת ההורמון מלטונין, שמשרה עליכם את הרוגע הדרוש לשינה. בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד אף ממליצים להשאיר את הווילונות פתוחים בלילה כדי שהשמש תעזור לכם להתעורר בקלות רבה יותר בבוקר.

5. אל תבדקו התראות בנייד

בבוקר, רבים מאיתנו מרגישים שכל הרגשות השליליים מתעצמים. הלחץ, החרדה, הדכדוך - כל אלו מתגברים במידה ניכרת בשעות הראשונות של היום. בכל פעם שאתם בודקים מיילים, הודעות וואטסאפ או התראות בפייסבוק, אתם רק מחזקים עוד יותר את התחושות השליליות האלה. מומחים מדגישים כי הנטייה הבעייתית הזאת אף מגבירה את הפחד החדש שהוגדר רק בשנים האחרונות וכנראה שרבים סובלים ממנו - FOMO - Fear of Missing Out. זהו למעשה פחד מתמיד להחמיץ דברים ולא להיות מעודכנים במה שקורה סביבנו. מצב זה גם מגביר את הסטרס ומקשה עלינו להתחייב.

6. אל תיצמדו לדיאטה

אם גם אתם נאבקים במשקל שמסרב לרדת, חשוב שתדעו שארוחה עתירת פחמימות בבוקר דווקא תעזור לכם במערכה העיקשת הזאת. כך עולה ממחקר ישראלי מעודד במיוחד. מהמחקר ניכר כי אכילת עוגיות או עוגות ושוקולד לצד חלבונים ופחמימות מורכבות בתחילת היום, עוזרת למנוע השתוקקות פתאומית למתוקים בשלב מאוחר יותר ביום.

פנקייק בננה ושיבולת שועל. ShutterStock, ShutterStock
דווקא כן! פנקייקים/ShutterStock, ShutterStock

זאת מכיוון שאכילת מתוקים בבוקר מעודדת הפרשה של סרטונין שגורם לירידה בתשוקה לפחמימות. גם הקורטיזול והאדרנלין ("הורמוני הסטרס") המופרשים בשיעור גבוה בבוקר מסייעים להמיר את הפחמימות לאנרגיה ביעילות.

7. אל תקומו "על הדקה"

בכל בוקר ניצבת בפנינו התלבטות קשה ביותר - להתעורר בדיוק מתי שאנחנו צריכים ולהרוויח עוד קצת זמן שינה, או לקום שעה לפחות לפני שאנחנו צריכים לצאת מהבית, לשתות קפה בנחת, לאכול משהו ולקרוא עיתון.

מהכותרת בטח הבנתם על איזו מהאפשרויות אנחנו ממליצים. זאת מכיוון שהלחץ שבהתארגנות המהירה רק יתיש את הגוף, יגביר את הסטרס ויהפוך אתכם לעצבניים ופחות אפקטיביים בעבודה. במקום זאת, נצלו את הבוקר כדי לעשות את הדברים שאתם אוהבים באמת. מחקר שבדי מצא כי זהו הזמן שבו דווקא השליטה העצמית, הריכוז והביטחון בשיאם, וזהו זמן מצוין לעשות משהו טוב בשביל עצמכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully