וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה אנשים עושים את זה כדי להירגע. זה עושה בדיוק את ההיפך

עודכן לאחרונה: 18.7.2022 / 12:02

העיסוק של כולנו בטלפונים החכמים הוא מוגזם ללא ספק, אבל יש כאלה שבוחרים לשים את הטלפון בצד או להשקיט אותו. האם הם זה בהכרח מרגיע אותם? לא בטוח

אישה צעירה לא מצליחה לישון בגלל לחץ. Rido, ShutterStock
מלחיץ או מרגיע? אישה שוכבת ערה במיטה/ShutterStock, Rido

יש אנשים ששמים את הטלפונים שלהם על מצב שקט מתוך מחשבה שזה יכול לעזור להם להימנע מהסחות דעת וסטרס. אבל מחקר חדש מצא שעבור רבים זה יכול דווקא להגביר את הלחץ.

סמארטפונים ללא ספק הפכו לנוכחות מתמדת בחייהם של אנשים רבים, אך רבים נוטים להיות מוטרדים מההתראות הבלתי פוסקות. כתוצאה מכך, חלק מהאנשים מכניסים את הטלפונים שלהם למצב שקט כדי להתרחק מהסחות דעת. "אבל האם השתקת הודעות תעזור למשתמשים להרגיש פחות מוסחים או עסוקים יותר במה שהם יפסידו?", כתבו החוקרים במאמרם שפורסם בכתב העת Computers in Human Behavior.

לצורך המחקר, החוקרים אספו נתונים מ-138 משתמשי אייפון. אצל כ-42 אחוזים הטלפונים היו במצב רטט, 8 אחוזים היו עם הטלפונים שלהם במצב שקט, בעוד השאר פשוט שמרו על ההתראות פתוחות ופעילות.

המשתתפים גם השלימו סקר כדי לראות אם יש להם FOMO - פחד מהחמצה (fear of missing out), ובנוסף היה להם את כלי לניטור זמן השימוש בטלפונים. קל לזהות מקרים של FOMO, מדובר באנשים שמתחייבים להמון דברים בו זמנית ונכשלים (באופן צפוי) בלבצע את כולם, או כאלה שנמנעים מהתחייבות וסיכומים ככל שהם יכולים (כי כל זמן שהם לא בוחרים - הכל אפשרי).

מעניין לציין כי החוקרים גילו כי אלו שהטלפונים שלהם היו במצב שקט הייתה נטייה להרים את הטלפונים שלהם כדי לבדוק אם יש הודעות בתדירות גבוהה יותר מאשר לאלה שהטלפונים שלהם היו עם התראות מופעלות או במצב רטט. הם גם רשמו את הזמן הגבוה ביותר שהושקע במדיה חברתית בהשוואה לאלה שהטלפונים שלהם לא היו במצב שקט. זה היה נכון במיוחד עבור אלה עם FOMO אמרו החוקרים, והוסיפו שנראה שהפעולה הפשוטה של השתקת ההתראות היא "מטרידה פסיכולוגית" יותר עבור המשתתפים הללו.

בחורה בודקת את הנייד שלה. שאטרסטוק, ShutterStock
אל תשקיטו לגמרי. אישה מביטה בסמארטפון שלה/ShutterStock, שאטרסטוק

התוצאות שופכות אור חדש על ההשפעה של העניין הפשוט של הפעלת הטלפונים שלנו על שקט, במיוחד בקרב אלה עם FOMO גבוה. "הממצאים שלנו מציעים תובנות חדשות לגבי הבנת הקשר בין התראות ושימוש בטלפון נייד, במיוחד כיצד רמזי הצליל והרעידות של התראות משככים את חוסר הוודאות של המשתמשים וממלאים את סיפוקי המעקב האינפורמטיבי, החברתי והסביבתי שלהם", כתבו החוקרים.

אז במקום להשתיק את כל ההתראות לחלוטין, החוקרים ממליצים לבעלי FOMO גבוה להתאים אישית את ההתראות שלהם ולשמור למשל את ההתראות מחברים קרובים ובני משפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully