וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ארוחת הבוקר: בריא לפתוח את היום עם דגני פיטנס?

1.6.2017 / 14:39

המותג פיטנס מבית נסטלה מנסה להוות בחירה חכמה יותר לאלו ששומרים על הבריאות ועל המשקל. האם המוצר שלהם מספק את הסחורה? בדקנו אותו אל מול ההמלצות לתזונה בריאה של משרד הבריאות

דגני בוקר. ShutterStock
כמה מדגני הבוקר שלכם באמת בריאים כמו שמבטיחים?/ShutterStock

כיום כמעט כל החברות מנסות לשווק את עצמן כבריאות יותר, להציע מוצרים מזינים יותר, עם כמויות מופחתות של סוכר ונתרן. בין כל ההבטחות למוצרים בריאים, קל להתבלבל בין כל המילים הגדולות והביטויים העמומים. גם בתחום ארוחות הבוקר, יותר ויותר חברות החלו להציע בשנים האחרונות מוצרים בריאים יותר, ולהתהדר בחומרים המזינים שלהם.

כדי להבין אם המוצרים שמשווקים כבריאים באמת עומדים בהבטחות, החלטנו לבדוק את הבולטים שבהם אל מול המלצות ועדת האסדרה לתזונה בריאה במשרד הבריאות. הפעם נבדוק את דגני הבוקר של פיטנס, שהושקו מחדש עם מתכון משופר – בתוספת שיבולת שועל. האם הם הם באמת טובים לבריאות ולדיאטה?

עוד בנושא:
בריא או לא בריא? הלחמנייה המלאה של מאפיית אנג'ל
רוטב עגבניות פיקנטי של GFree: תוספת בריאה לפסטה שלכם?
מה זה אומר "לחם כוסמין" והאם הוא באמת טוב יותר לבריאות?

מבחינת כמות הקלוריות לא מדובר בדגני הבוקר ה"קלים" ביותר על המדף. המוצר מכיל 385 קלוריות ל-100 גרם. עם זאת, הוא מכיל כמות נמוכה של נתרן – 318 מ"ג ב-100 גרם, כאשר משרד הבריאות ממליץ לבחור מוצרים שמכילים עד 800 מ"ג. גם חומצות שומן מצויות בו בשיעור נמוך יחסית – 4.3 גרם, בעוד שיעור השומן הרווי עומד על פחות מ-0.5 גרם. זהו נתון מצוין בהתחשב בעובדה שהמלצת משרד הבריאות עומדת על עד 6 גרם שומן רווי למוצר. פחמימות מצויות בדגנים בשיעור גבוה יחסית, 70.7, אולם רק 20 גרם מתוכן הם סוכרים, וזהו גם נתון מעודד אל מול שיעור מרבי של 22.5 גרם בהמלצת משרד הבריאות.

דגני פיטנס. סטודיו אסם,
עשירים בוויטמינים חיוניים ומכילים כמות נמוכה של סוכר ושומן רווי/סטודיו אסם

חשוב לציין כי המוצר מכיל גם ויטמינים מקבוצת B, סידן בשיעור גבוה (556 מ"ג ב-100 גרם), חומצה פולית וברזל (11 מ"ג). בנוסף, דגני הבוקר מורכבים מחיטה מלאה, ומשיבולת שועל. כל אלו בהחלט מאפשרים לנו להגדיר את המוצר כבחירה בריאה.

עוד באותו נושא

מה דיאטניות אוכלות לארוחת בוקר?

לכתבה המלאה

איך ערכנו את הבדיקה?

את דגני הבוקר של פיטנס בחנו על פי המלצות שגובשו בשנה שעברה על ידי ועדת האסדרה לתזונה בריאה במשרד הבריאות. על פי מסקנות הוועדה, כדאי לבחור מוצרים שמכילים עד 6 גרם שומן רווי, 22.5 גרם סוכר ו-800 מ"ג נתרן. בבחירת משקאות כדאי לוודא שהם לא חורגים מ-3 גרם שומן רווי, 6 גרם סוכר ו-100 מ"ג נתרן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם אתם באמת רוצים לשמור על בריאות תקינה לאורך זמן, חשוב לבחון את התפריט היומי שלכם בשלמותו, ולהקפיד שאתם צורכים בין 1,500 ל-2,400 מ"ג נתרן מדי יום. כך על פי ארגוני בריאות ברחבי העולם. חשוב גם להקפיד לצרוך שומנים בשיעור של בין 25 ל-35 אחוזים מצריכת הקלוריות היומית ופחמימות בשיעור שנע בין 45 ל-65 אחוזים מהקלוריות, מתוכן עד 10 כפיות של סוכר פשוט בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully