וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה זה אומר "לחם כוסמין" והאם הוא באמת טוב יותר לבריאות?

9.5.2017 / 10:09

יותר ויותר לחמי בריאות תופסים את מקומם על מדפי הסופר – אבל כמה מהם באמת בריאים יותר? בדקנו מה זה בדיוק לחם כוסמין, שעל פי ההבטחות מהווה בחירה בריאה יותר, והאם הוא עומד בהגדרת משרד הבריאות למוצר בריא

לחם וסלט. גל בן זאב, מערכת וואלה! NEWS
האם זו דרך בריאה יותר לפתוח את הבוקר?/מערכת וואלה! NEWS, גל בן זאב

נראה שבשנים האחרונות צריך תואר מיוחד כדי להבין מה קורה על מדף הלחמים בסופר – סוגי הלחמים התרחבו באופן משמעותי, וכל מוצר מתיימר להיות החלופה הבריאה ביותר ללחם הלבן והמוכר. אז כדי לעשות לכם את החיים קצת יותר קלים, החלטנו לבדוק את אחד מהמוצרים החדשים שהופיעו על המדף – לחם כוסמין של חברת לחם הארץ, מקבוצת מאפיות ברמן. האם הוא באמת מהווה בחירה בריאה יותר מהאחרות?

עוד בנושא:
מתבל עגבניות אורגני של היינץ: בחירה בריאה?
מבחן בריאות: מיץ תפוז, בננה ופסיפלורה של פריניב
מהפכת הדגנים המלאים הגיעה לקוסקוס: האם זה באמת בריא יותר?

אז קודם כל נענה על השאלה המתבקשת – מה זה בעצם קמח כוסמין? השם המוזר הזה מתאר זן קדום יותר של החיטה המוכרת לכולנו. יש לו טעם מעט אגוזי ומתוק יותר מהלחם הרגיל והוא עשיר ברכיבים תזונתיים חיוניים רבים כמו חלבונים, סיבים ומינרליים. בכך הוא משפר את תהליך העיכול ותורם לתחושת שובע לאורך זמן.

מבדיקת לחם הכוסמין של לחם הארץ עולה כי הוא אכן בריא יותר בהשוואה ללחמים אחרים בשוק – יש בו נתרן בשיעור נמוך יחסית, 347 מ"ג ל-100 גרם, כאשר משרד הבריאות ממליץ לבחור מוצרים שאין בהם יותר מ-800 מ"ג. גם שומן רווי מצוי בו בשיעור נמוך יחסית – 0.9 גרם ל-100 גרם, אל מול 6 גרם ברף העליון של מוצרים בריאים על פי משרד הבריאות. עם זאת, על פי המידע הקיים על המוצר אין אפשרות לדעת אם הלחם עומד ברמות הסוכר שקבעה ועדת האסדרה של משרד הבריאות. זאת מכיוון שהחברה בחרה שלא לציין מהו שיעור הסוכרים מתוך כלל הפחמימות שבלחם, וחבל שכך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשיר גם בסיבים תזונתיים שמשפרים את תהליך העיכול/מערכת וואלה!, צילום מסך

חשוב לציין כי הלחם, העשוי כאמור מקמח כוסמין, אכן מכיל חלבונים בשיעור גבוה מהרגיל – 14.9 גרם ל-100 גרם. גם סיבים תזונתיים נמצאים בו בשיעור גבוה יחסית – 6.5 גרם ב-100 גרם. המוצר גם מאושר לשימוש על ידי האגודה הישראלית לסוכרת.

עוד באותו נושא

דגנים מלאים מאריכים חיים

לכתבה המלאה

איך ערכנו את הבדיקה?

הלחם נבדק על פי הערכים התזונתיים שלו ואל מול המלצות ועדת האסדרה לתזונה בריאה במשרד הבריאות. על פי המלצות הוועדה, שגובשו בשנה שעברה, מומלץ לבחור מוצרים שמכילים עד 800 מ"ג נתרן ל-100 גרם, עד 22.5 גרם סוכר ועד 6 גרם שומן רווי. בבחירת משקאות חשוב להקפיד שלא יכללו יותר מ-100 מ"ג נתרן, 6 גרם סוכר ו-3 גרם שומן רווי ב-100 גרם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ומה לגבי התפריט היומי הכולל? אם אתם רוצים לשמור על תזונה מאוזנת ובריאה, ארגוני הבריאות בעולם ממליצים כי 45 עד 65 אחוזים מצריכת הקלוריות היומית שלכם תהיה מורכבת מפחמימות – מתוכן עד 10 כפיות של סוכר פשוט. בנוסף, מומלץ כי 25 עד 35 אחוזים מהקלוריות יהיו שומנים. נתרן חשוב לצרוך בשיעור של בין 1,500 ל2,400 מ"ג מדי יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully