וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתבל עגבניות אורגני של היינץ: בחירה בריאה?

19.4.2017 / 11:15

כולנו רוצים לתת את הטוב ביותר לילדינו, ולמזלנו בשנים האחרונות גם חברות המזון מבינות זאת ומשיקות מוצרים בריאים. אחד החדשים שבהם הוא קטשופ אורגני של היינץ. האם הוא באמת הבחירה הבריאה ביותר?

קטשופ. ShutterStock
לא יכולים להעביר ארוחה בלי קטשופ? לפחות תבחרו בחלופה בריאה יותר/ShutterStock

הורים מכירים את התופעה הזאת מצוין – ילדים שלא מוכנים לגעת באוכל לפני שהוסיפו לו המון קטשופ. החיבה האדירה הזאת למתבל העגבניות בגיל צעיר מדאיגה הורים שחרדים לבריאות ילדיהם, מה שהוביל את חברות המזון השונות להציע גם חלופות בריאות יותר לממרח האהוב ביותר. היינץ, שהשיקה בעבר גם קטשופ מופחת נתרן וסוכר, מציגה עכשיו מוצר חדש – קטשופ אורגני, שאמור להיות חלופה בריאה יותר לממרח המוכר. האם הוא באמת בריא? בדקנו את הערכים שלו מול המלצות משרד הבריאות.

עוד בנושא:
מבחן בריאות: מיץ תפוז, בננה ופסיפלורה של פריניב
מהפכת הדגנים המלאים הגיעה לקוסקוס: האם זה באמת בריא יותר?
בריא או לא? תחליף פסטה ללא גלוטן של G Free

הקטשופ האורגני של היינץ מכיל נתרן בשיעור של 670 מ"ג. זה נתון מצוין בהתחשב בעובדה שההמלצה של משרד הבריאות עומדת על עד 800 מ"ג. המוצר לא מכיל שומנים כלל, שזה עוד נתון מעודד, אך יש בו סוכרים בשיעור שחורג מעט מההמלצה – 24.8 גרם אל מול 22.5 בהמלצת משרד הבריאות. עם זאת, חשוב לציין כי הוא אכן בריא יותר מהחלופות בשוק במדדים אלו ואכן אין בו חומרי טעם וריח מלאכותיים או צבעי מאכל תעשייתיים. על אף החריגה ברמות הסוכר, בהחלט ניתן לתת אותו לילדיכם ללא חשש.

מתבל עגבניות אורגני. יח"צ היינץ,
לא מכיל שומנים, או חומרים משמרים מלאכותיים. האורגני של היינץ/יח"צ היינץ

איך בוצעה הבדיקה?

את הערכים התזונתיים של הקטשופ בחנו אל מול המלצות ועדת האסדרה לתזונה בריאה של משרד הבריאות. בהתאם להמלצות אלו, כדאי לבחור מוצרים שמכילים עד 800 מ"ג נתרן, לא יותר מ-22.5 מ"ג סוכר ועד 6 גרם שומן רווי. במשקאות עלינו להקפיד שאין יותר מ-100 מ"ג נתרן, 6 גרם סוכר ו-3 גרם שומן רווי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חשוב לזכור כי כשמסתכלים על התפריט היומי הכולל, גם מעט מדי עלול להזיק לבריאות. ארגוני הבריאות בעולם ממליצים לצרוך מעל 1,500 מ"ג נתרן ביום, אך לא יותר מ-2,400 מ"ג. כמו כן רצוי לצרוך פחמימות בשיעור שנע בין 45 ל-65 אחוזים מהתפריט היומי, מתוכן 10 כפיות של סוכר פשוט. בנוסף, כדאי להקפיד כי 25 עד 35 אחוזים מהקלוריות שלנו יהיו שומנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully