וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוטב עגבניות פיקנטי של GFree: תוספת בריאה לפסטה שלכם?

17.5.2017 / 9:54

כשהכול נגיש, קל לוותר על הכנה ביתית של רטבים ולבחור בחלופות קנויות. אם גם אתם עושים את זה, לפחות תוודאו שאתם עושים בחירה בריאה. בדקנו אם אחד הרטבים החדשים בשוק באמת בריא כמו שמבטיחים

פסטה ברוטב עגבניות. ShutterStock
בשגרה העמוסה שלנו, רטבים מוכנים הם בחירה מתבקשת, אבל האם הם בריאים?/ShutterStock

בעולם של היום, כשהכול נגיש וזמין כל הזמן, קל להפוך לעצלנים. אנחנו כבר מבשלים פחות וקונים יותר אוכל מוכן, וגם אם אנחנו מבשלים, נדיר שאנחנו מכינים את כל המרכיבים לבד. במצב כזה, שבו אנחנו לא יודעים בדיוק מהם המרכיבים שאנחנו מכניסים לצלחת, קל מאוד לפגוע בבריאות דרך שימוש בחומרים משמרים, צבעי מאכל או מרכיבים מזיקים אחרים. בעקבות שיפור המודעות לנושא הזה, חברות רבות התחילו להשיק מוצרים חדשים עם דגש על מרכיבים בריאים יותר.

עוד בנושא:
מה זה אומר "לחם כוסמין" והאם הוא באמת טוב יותר לבריאות?
מתבל עגבניות אורגני של היינץ: בחירה בריאה?
מבחן בריאות: מיץ תפוז, בננה ופסיפלורה של פריניב

אחת מהחברות האלו היא GFree, המתמחה במוצרים ללא גלוטן. החברה השיקה באחרונה רוטב עגבניות בטעם פיקנטי ללא חומרים משמרים, שעל פי ההבטחות אמור להיות חלופה בריאה יותר מהרטבים האחרים על המדף. האם הוא באמת עומד בהבטחה? בדקנו אותו אל מול המלצות ועדת האסדרה לתזונה בריאה של משרד הבריאות והתוצאות לפניכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתרן, פחמימות ושומנים בשיעורים נמוכים יחסית, הרוטב של GFree/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוטב העגבניות החדש של GFree מכיל נתרן בשיעור של 400 מ"ג ב-100 גרם. זה נתון מצוין בהתחשב בעובדה שמשרד הבריאות ממליץ לבחור מוצרים המכילים עד 800 מ"ג. גם פחמימות מצויות בו בשיעור נמוך יחסית – 5.2 גרם אל מול 22.5 בהמלצת משרד הבריאות. שומן טרנס מצוי ברוטב בשיעור נמוך מאוד – פחות מ-0.5 גרם, אל מול 6 גרם בהמלצת ועדת האסדרה לתזונה בריאה.

עוד באותו נושא

מחקר: עגבניות עשויות לעזור במניעת סרטן קיבה

לכתבה המלאה

על פי אילו קריטריונים בחנו את המוצר?

רוטב העגבניות נבחן על פי הערכים התזונתיים שלו ובהתאם להמלצות ועדת האסדרה לתזונה בריאה במשרד הבריאות. הוועדה גיבשה את המלצותיה בשנה שעברה, והיא מציעה לרכוש מוצרי מזון שלא מכילים יותר מ-800 מ"ג נתרן ל-100 גרם. עוד ממליצה הוועדה להימנע ממוצרים המכילים יותר מ-22.5 גרם סוכר או יותר מ-3 גרם שומן רווי ב-100 גרם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כדי לשמור על תזונה נכונה ומאוזנת חשוב גם לבחון את התפריט היומי שלנו בשלמותו. על פי ההמלצה של ארגוני בריאות ברחבי העולם, חשוב להקפיד כי 45 עד 65 אחוזים מצריכת הקלוריות היומית שלכם יהיו פחמימות, מתוכן עד 10 כפיות של סוכר פשוט. עוד מומלץ להקפיד כי 25 עד 35 אחוזים מהקלוריות שלנו יהיו שומנים, וכן לצרוך נתרן בשיעור שנע בין 1,500 ל-2,400 מ"ג מדי יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully