וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: ילדים שנולדים לאימהות מבוגרות הם טובים יותר

23.3.2017 / 6:49

הנה משהו להראות לדודות בשולחן הסדר: מחקר שנערך בדנמרק מצא כי אימהות שיולדות בגילאים מאוחרים יותר, הן יציבות יותר נפשית וכלכלית. זו הסיבה שהן מגדלות ילדים בריאים בנפשם ועם יכולות חברתיות גבוהות בהשוואה לאחרים

ShutterStock

כמעט כל אישה שחצתה את גיל שלושים מכירה את המבטים והשאלות - במקרה שמדובר בקרובי משפחה וחברים נטולי טקט וחטטנים - שכל מטרתם היא הפעלת לחץ חברתי להבאת ילד לעולם בהקדם. את המחקר הבא אנחנו ממליצים לכן לגזור, לניילן ולהראות לאמא בליל הסדר. השורה התחתונה שלו היא שאימהות מאוחרת טומנת בחובה יתרונות כאשר מדובר במצבו החברתי וההתנהגותי של הילד.

המחקר, שהתפרסם בגרסה האינטרנטית של כתב העתEuropean Journal of Developmental Psychology, מצא כי ילדים שנולדו לאימהות מבוגרות יחסית סובלים מפחות בעיות התנהגותיות וחברתיות בבית הספר. למעשה, היתרון הזה נמשך עד הגיען לגיל 15. המחקר שנערך על ידי בית הספר לכלכלה ולמדעי ההתנהגות Aarhus BSS בדנמרק, מצא בנוסף כי אמהות מבוגרות פורחות יותר במהלך ההריון ובחלק הראשון של האימהות. המשמעות היא שהנשים האלו מאושרות יותר על הפיכתן לאימהות והן בעלות יחס חיובי יותר כלפי ילדיהן.

עוד בנושא:
מה הסכנה בכניסה להיריון בגיל מאוחר?
שכחתי במקפיא: רוב הנשים שמקפיאות ביציות לא משתמשות בהן בסוף
האישה שלא הסכימה לוותר על החלום להיות אמא

שרית חדד. ניר פקין
הריון ראשון בגיל 38. שרית חדד/ניר פקין

המחקר עקב אחר ילדים שנולדו ל -4,741 אמהות שהיו חלק מהסקר האוניברסלי הדני לילדים. הילדים היו במעקב בגיל 7, 11 ו -15, והתוצאות הראו יתרונות התנהגותיים, חברתיים ורגשיים ברורים לילדים שנולדו לאמהות מבוגרות.

"ככל שאנשים מתבגרים הם נעשים גמישים יותר מבחינה נפשית, הם הופכים סובלנים יותר כלפי אנשים אחרים ומשגשגים יותר מבחינה רגשית, ולכן הבגרות הפסיכולוגית יכולה להסביר מדוע אמהות מבוגרות נוזפות פחות בילדיהן או מענישות אותן בעונשים פיזיים", הסבירו עורכי המחקר. "סגנון הורות שכזה יכול לתרום לסביבה פסיכו-סוציאלית חיובית המשפיעה על גידול הילדים", הוסיפו.

עוד באותו נושא

חיי שרה: האם זה אגואיסטי ללדת בגיל 50 פלוס?

לכתבה המלאה

נמצאות בשלב יציב יותר בחיים

אבל זה לא הכל. נשים שהופכות אימהות בשלבים מאוחרים יותר, יהיו לרוב משכילות יותר, במצב כלכלי טוב יותר וגם לרוב, ימצאו במערכות יחסים יציבות בהשוואה לנשים צעירות יותר. כתוצאה מכך, הן עשויות לקבל גישה ליותר משאבים חומריים, שיכולים לעזור בשיפור רווחתם של ילדיהם.

מחקר שנערך בדצמבר 2015 בבית הספר לכלכלה בלונדון (LSE) מצא כי נשים שיולדות במהלך שנות ה-30 לחייהן מביאות לעולם ילדים חכמים ובריאים יותר, בהשוואה לנשים שיולדות בשנות ה-20 או ה-40 לחייהן. המחקר שעקב אחר התפתחותם של 18 אלף ילדים בבריטניה, מצא כי ילדים שנולדו לאמהות בשנות השלושים לחייהן הגיעו להישגים הקוגניטיביים הגבוהים ביותר, ביחס לילדים שנולדו לאמהות בנות עשרים פלוס או לאמהות מעל גיל ארבעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully