וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכחתי במקפיא: רוב הנשים שמקפיאות ביציות לא משתמשות בהן בסוף

26.1.2017 / 12:39

הקפאת ביציות היא הליך יקר יחסית שאין בו ערובות עבור הנשים שבוחרות לעשות אותו. לכן, מפתיע לגלות כי מרבית הנשים שמקפיאות ביציות, לא משתמשות בהן בסופו של דבר

עוברים תחת מיקרוסקופ במעבדה. ShutterStock
למרות המחיר והתהליך הלא פשוט, נשים בוחרות לוותר על הביציות שהקפיאו/ShutterStock

הקפאת ביציות הפכה בשנים האחרונות לדרך נפוצה לנשים לדחות הבאת ילדים לעולם ולתת להן יותר זמן לעבוד על הקריירה שלהן או פשוט לחפש את השותף הנכון. מחקר אוסטרלי חדש בדק כמה נשים באמת משתמשות בביציות שלהן אחרי שבחרו להקפיא אותן.

החוקרים שמחקרם התפרסם בכתב העת Human Reproduction, ערכו ראיונות עם מאה נשים בריאות שגילן הממוצע 37, שהחליטו להקפיא ביציות בין השנים 1999-2014. 86 אחוזים מהן היו רווקות בעת שקיבלו את ההחלטה.

הממצאים הראו כי רק שישה אחוזים מהנשים בסקר השתמשו בביציות המוקפאות ושלושה אחוזים הרו וילדו תינוק בעזרת הביציות המוקפאות. למרות שרובן בחרו שלא להשתמש בביציות הקפואות, אחת מתוך חמש נשים שהשתתפו במחקר, נכנסה בכל זאת להריון אחרי הקפאת הביציות, מרביתן באופן טבעי.

עוד בנושא:
אנגליה: תינוקת בת שנתיים עברה הליך של הקפאת ביציות
האישה שלא הסכימה לוותר על החלום להיות אמא
אופסי: זרע של גבר הולנדי הפרה בטעות 26 ביציות במרפאת פוריות

לא רוצות להיות אמהות יחידניות

כשהנשים נשאלו מדוע הן עדיין לא השתמשו בביציות הקפואות שלהן, רובן אמרו שלא רצו להיות אמהות יחידניות, או שרצו לנסות להרות באופן טבעי.

בדיקת הריון. ShutterStock
המירוץ להריון/ShutterStock

הקפאת ביציות כאמור צוברת תאוצה בשנים האחרונות, בעיקר אצל נשים מעל גיל 30. מדובר על הליך של שימור הפוריות שמשמר את היכולת להרות בעתיד, כאשר מספר הביציות יהיה נמוך יותר, בגלל גיל או מצב בריאותי.

למרות שמדובר בתהליך שכיח יחסית, העלויות שלו עדיין גבוהות. סל הבריאות בישראל למשל, מממן טיפול והקפאת ביציות רק עבור נשים הזקוקות לכך מבחינה רפואית. עלות הקפאת כ-20 ביציות לחמש שנים, עבור מי שקופת החולים אינה מממנת לה את ההליך, היא בסביבות 10,000 שקל. לכך מתווספות עלויות ההכנות המקדימות, כך שמדובר בעסק יקר למדי.

מה אחוזי ההצלחה?

ומה הסטטיסטיקה אומרת? המספרים מדברים על כך שכל אישה נולדת עם מספר קבוע של ביציות שנע בין 1-2 מיליון ביציות. אך עם ההגעה לבגרות מינית נשארות כ- 400 אלף ביציות בלבד. כאמור, על מנת לשפר את הסיכויים להרות בעתיד מאותן ביציות מוקפאות, רצוי להקפיא לפחות 8 עד 10 ביציות בשלות.

מחקרים שנערכו בתורמות מתחת לגיל 30 מצאו כי שיעורי ההצלחה של ההריון נעים בין 36 ל-61 אחוזים. הסיכויים של ההריון תלויים גם בגיל האישה כשהיא מקפיאה את הביציות וגם במספר הביציות הקפואות.

המחקר האוסטרלי מגבה ממצאים שנערכו במרפאת פוריות בסנטה מוניקה שבקליפורניה בשנת 2015. הרופאים במרפאה מצאו כי 95 אחוזים מתוך 232 הלקוחות בשנים 2007-2012 עדיין לא השתמשו בביציות שהקפיאו עד אותה שנה. מעל 21 אחוזים מהנשים שהשתתפו בסקר השיבו כי הן עדיין מתכננות להשתמש בביצים המוקפאות בשלב כלשהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully