וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: נשים שיולדות בשנות ה-30 לחייהן עושות ילדים חכמים יותר

מחקר שנערך בבית הספר לכלכלה בלונדון מצא שילדיהן של נשים שילדו לראשונה בשנות ה-30 לחייהן הגיעו להישגים קוגנטיביים גבוהים יותר מילדים שנולדו לאמהות בשנות ה-20 או ה-40 לחייהן

אמא מקריאה סיפור. ShutterStock
נשים שיולדות לראשונה בשנות ה-30 לחייהן הן משכילות יותר, מרוויחות יותר ונוטות יותר להניק ולהקריא לילדיהן/ShutterStock

נשים שיולדות במהלך שנות ה-30 לחייהן מביאות לעולם ילדים חכמים ובריאים יותר, בהשוואה לנשים שיולדות בשנות ה-20 או ה-40 לחייהן. כך עולה מניתוח חדש של נתוני ילודה. מקורם של הנתונים במחקר ותיק בשם מילניום קוהורט (Millennium Cohort Study), אשר עוקב אחר התפתחותם של 18 אלף ילדים בבריטניה, במטרה לבדוק את השפעת גילן של יולדות על ילדיהן.

חוקרים מבית הספר לכלכלה בלונדון (LSE) מצאו שילדים שנולדו לאמהות בשנות השלושים לחייהן הגיעו להישגים הקוגניטיביים הגבוהים ביותר, ביחס לילדים שנולדו לאמהות בנות עשרים פלוס או לאמהות מעל גיל ארבעים. הישגיהם של הילדים נבדקו בהגיעם לגיל 5.

במחקר נמצא גם שאמהות שילדו את ילדיהן לאחר גיל ארבעים נטו לשחק פחות עם הילדים, וכתוצאה מכך לילדים אלה סיכוי גדול יותר לסבול מהשמנת יתר.

לא מעשנות, כן מניקות

"נשים שהפכו לאמהות לראשונה בשנות השלושים לחייהן נוטות להיות משכילות יותר, בעלות הכנסה גבוהה יותר ויש להן סיכוי גבוה יותר להחזיק במערכות יחסים יציבות, לתחזק אורח חיים בריא, לפנות לטיפול רפואי בשלב מוקדם של ההיריון ולתכנן את ההיריון", אמרה החוקרת אליס גויסיס מבית הספר לכלכלה בלונדון בראיון לטיימס. היא הוסיפה כי עישון הינו פחות נפוץ בקרב אמהות מבוגרות יותר, וכי הן יותר נוטות להניק ולהקריא ספרים לילדיהן.

החוקרים הדגישו עם זאת כי על אף שמחקרם התבסס על נתונים נרחבים, מספרן של הנשים שילדו לאחר גיל 40, שעמד על 53 נשים בלבד, מחייב בדיקה מקיפה יותר. הגיל הממוצע שבו נשים בבריטניה יולדות בפעם הראשונה עלה בהתמדה בעשורים האחרונים, מ-24 וחצי בשנת 1980 ל-28.1 כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully