וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעבדו על זה: שינויים קטנים ביום העבודה שיעשו אתכם בריאים יותר

9.2.2017 / 9:56

בשביל נפש וגוף בריאים יותר אתם לא חייבים לשנות לחלוטין את השגרה שלכם. מספיק לבצע כמה שינויים קלים שיעלו לכם את האנרגיות ויוסיפו לחיוניות

איך תאמצו אורח חיים בריא גם בעבודה - בלי להתאמץ מדי?/סיפור בדקה

אימוץ אורח חיים בריא מרגיש לרבים מאיתנו כמו הצטרפות לדת חדשה – כל כך הרבה חוקים, מידע חדש שצריך ללמוד, מתכונים בריאים ותרגילי כושר מסוגים שונים. אבל המדע אומר שאם אתם רוצים להיות בריאים יותר אתם לא חייבים לשנות את החיים שלכם ב-180 מעלות. מספיק שתעשו כמה שינויים קלים בכל יום, ותוכלו לשפר במידה ניכרת את בריאות הגוף והנפש.

עוד בנושא:
בדיקת מיילים מחוץ לעבודה פוגעת בבריאות
עבודה באופן ספייס הופכת אתכם לפחות חברותיים
הסיבה הדוחה שתגרום לכם להפסיק להשאיר ספלי קפה במשרד

תפסיקו לוותר על הפסקות

תסתכלו רגע על הלו"ז שלכם – פגישות, ישיבות, משימות – איפה הדברים שאתם באמת צריכים לזכור? התוכנות Big Stretch Reminder למחשבי ווינדוס ו-Move למשתמשי אפל, עושות דבר קטן ומשמעותי שיכול לשפר פלאים את הבריאות שלכם – הן יזכירו לכם אחת לכמה זמן לזוז, למתוח את הגוף ובעיקר, להיות קשובים ועירניים לגוף שלכם לאורך היום. עם כל המטלות שצצות ביום העבודה, נראה כי את החשובה מכולן הכי קל להזניח, וכאן דווקא עזרים חיצוניים יכולים לעשות עבודה מצוינת.

מה עם המים?

מכירים את כאב הראש המעצבן הזה בסוף יום העבודה? יכול להיות שיש דרך פשוטה מאוד למנוע אותו. בייחוד בחורף, כשמעבירים את כל היום מול המחשב, אנחנו לא מרגישים שאנחנו מתייבשים, אבל זה לא אומר שזה לא קורה ושזה לא מסכן אתכם. למים השפעה ניכרת על הבריאות שלנו במגוון תחומים. בעבודה הם מסייעים לכם לשמור על ריכוז, להגביר ערנות ולמנוע את המיגרנות המציקות שאתם חווים.

רופאים ממליצים על שתייה של שמונה כוסות מים ביום, ששווה ערך ל-1.8 ליטרים. כדי לעמוד ביעד הזה מומלץ להביא בקבוק גדול לעבודה ולשים לעצמכם מטרה – לסיים את כולו מדי יום. כשתראו את הבקבוק מול העיניים כל היום תגלו שלא כל כך קשה לעשות לגוף שלכם את הטובה הקטנה הזאת.

עוד באותו נושא

כן בעבודה: 8 תרגילים לנטרול נזקי ישיבה ממושכת

לכתבה המלאה

בחרו את החברים שלכם בחוכמה

אם אתם לא פריקים של בריאות אתם בטח בורחים כמו מאש מהאנשים שפיתחו אובססיה לבריאות ומדברים כל היום על המסעדות הטבעוניות השוות בעיר או על מערכת החוגים במכון הכושר. אז אם יש בכם את הרצון לשפר את המצב הבריאותי, אולי הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש.

מחקר מעניין מראה שלאנשים שסביבנו יש השפעה גדולה יותר על התפריט שלנו משחשבנו. על פי המחקר, כולנו מושפעים רבות מהסובבים אותנו כשזה מגיע להרגלי התזונה, אז אולי דווקא מומלץ להקיף את עצמנו באותם אובססיביים שיעשו רק טוב להרגלים הרעים שלנו.

אישה יושבת במשרד. ShutterStock
אוכלים לכם את הראש? אולי דווקא כדאי להקשיב/ShutterStock

לכו על זה

חוקרים שאספו מידע ממיליון בני אדם מצאו שישיבה של יותר משמונה שעות ביום מקצרת באופן משמעותי את אורח החיים. עם זאת, לא הכול שחור, ואותו המחקר מצא כי שעה של פעילות גופנית מתונה בכל יום, כמו הליכה, יכולה לבטל את ההשלכות המזיקות של הישיבה.

לכן מומלץ מאוד שתקיימו את הפגישה הבאה שלכם בהליכה. הזרמת הדם לכל האיברים תתרום גם לשיפור החיוניות ותפקוד המוח, ואף עשויה לשפר את היצירתיות ולהגיע למסקנות טובות וממוקדות יותר. גם שינוי האווירה והיציאה לאוויר יתנו דחיפה חשובה למצב הרוח, לעיניים וכל האיברים החיוניים.

ארגנו את התפאורה המושלמת

בריאות היא לא רק מצב הגוף, וגם לנפש יש השפעה ניכרת על המערכות בגופכם. לסביבה שאתם עובדים בה יש השפעה מסוימת עליכם, גם אם אתם לא מרגישים בכך. לכן, מומלץ להקיף את עצמכם בדברים קטנים שעושים לכם טוב כמו תמונות של המשפחה, או פריט סנטימנטלי שאתם מחוברים אליו במיוחד. שימו לב לא להביא יותר מדי פריטים לשולחן, מכיוון שעומס רב עלול לגרום לקושי להתרכז.

מומלץ גם להכניס למשרד קצת ירוק – צמחים ועציצים שיעשו לכם טוב על הלב. לצבעים בהירים ורכים השפעה מרגיעה על המוח שלנו והיא תעזור לכם לעבור את שביזות יום א' קצת יותר בקלות.

ומה עם הריח? מחקר מצא ששמנים ארומתרפיים בריח לבנדר יכולים לסייע בטיפול במיגרנות וכאבי ראש. אם אתם עייפים במהלך היום תוכלו לנסות גם שמן רוזמרין או אקליפטוס, שיעילותם לא הוכחה מחקרית, אך נחשבים ברפואה האלטרנטיבית כריחות מעוררים שישרו אווירה טובה.

קחו אוויר

לא יכולים לצאת מהמשרד? למה שלא תסתכלו מהחלון? הינה דרך מצוינת לעשות לעצמכם טוב בלי להתאמץ: מחקר מעניין מצא שאפילו התבוננות על עצים עשויה להוריד את סף החרדה ולתרום לתחושה הכללית. מומלץ גם לקחת כמה הפסקות קטנות של דקה בכל יום ופשוט לנשום – עמוק, לאט ועם כמה שפחות מחשבות שיתרוצצו בראשכם. לא תאמינו כמה הפעולה הפשוטה והחיונית הזאת תשפיע על התפקוד שלכם לאורך כל היום.

נוף מהחלון במשרד. ShutterStock
גם מבט חטוף יכול לעזור/ShutterStock

קחו יוזמה

אם אתם נמצאים בעבודה, תעיפו מבט חטוף על חבריכם למשרד. סביר להניח שכולם תקועים עם העיניים במסך ולא מזיזים אותן יותר מדי. דמיינו שהייתם צועקים עכשיו: "מי מצטרף אליי לשכיבות סמיכה?", כמה אנשים היו קופצים על ההצעה?

מסורות משרדיות הם דבר נפלא, בייחוד כשהן עוזרות גם לבריאות, ופיתוח של אחת כזאת ישדרג משמעותית את היום שלכם. ההפסקות החשובות האלו יעשו טוב גם למצב החברתי שלכם וכמובן גם לגוף. נסו להתחיל מסורת בה בכל יום בשעה מסוימת אתם עושים כמה שכיבות סמיכה, מתיחות, הליכה קצרה בחוץ, או כל רעיון אחר שעולה בראשכם. נכון, יש סיכון קל שיסתכלו עליכם מוזר, אבל רוב הסיכויים שהיוזמה תוביל לגיבוש, להפגת מתחים ולעוד המון דברים חיוביים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully