וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחיינים? אנחנו יודעים את מי אתם יכולים להאשים בכך

4.12.2016 / 16:48

מצאנו עוד נושא שתוכלו ללרלל עם הפסיכולוג שלכם בפגישה הבאה כשתגיעו לחלק שבו מאשימים את ההורים בכל דבר: אתם לא מספיקים לעמוד במשימות החיים, וזה לגמרי באשמתם

דחיינות. ShutterStock
עוד דבר להאשים בו את ההורים/ShutterStock

האם אתם מוצאים את עצמכם מתקשים לנהל את הזמן שלכם וסובלים מדחיינות כרונית? האם אתם מפספסים דד-ליינים או מתקשים להתרכז ולהתמודד עם המשימות המוטלות עליכן? יש מצב שגם זה באשמת ההורים שלכם.

מחקר חדש שפורסם החודש בכתב העת Journal of Applied Developmental Psychology טוען כי התופעות הללו קשורות לכך שלא הייתה שגרה קבועה בבית שבו גדלתם כשהייתם ילדים, ומדגיש את חשיבותה של שגרה קבועה בתקופת הילדות על התפתחותנו כמבוגרים.

את המחקר הובילה הפסיכולוגית ג'ניפר מלטרס מאוניברסיטת אלבני, שחוקרת את ההשלכות של קיומן או היעדרן של שגרת חיים מסודרת וקבועה בתקופת הילדות על היבטים התפתחותיים שונים בשלב מאוחר יותר. מלטרס ויתר החוקרים שעבדו איתה מצאו כי ככל שנבדקיהם גדלו עם שגרת יום קבועה וצפויה, כך הם סבלו פחות מבעיות של ניהול זמנים או בעיות קשב כמבוגרים בהשוואה לחבריהם.

עוד בנושא:
שיחת נזיפה: הורים, תפסיקו לאחר עם הילד לגן
איך הופכים להיות בן אדם של בוקר?
זו הסיבה שיש אנשים שתמיד מאחרים לכל מקום

צב ים. GettyImages
אני כבר על איילון/GettyImages

במחקר השתתפו 292 סטודנטים לתואר ראשון באוניברסיטת אלבני, בהם 157 נשים ו- 135 גברים. הם נתבקשו לדרג את מידת הקביעות של שגרת יומם ושל פעילויות שונות במהלך שנות הילדות וההתבגרות שלהם. בין היתר נשאלו הנבדקים לגבי קביעות זמני הארוחות ושעות השינה, מפגשים עם בני משפחה וחברים ומעורבות בחוגים ופעילויות אחרות.

ממצאי המחקר מדגישים את החשיבות של רוטינות קבועות והחוקרים טוענים כי ככל שהילדים יודעים יותר למה לצפות מדי יום ביומו, הם ירגישו יציבות יותר גדולה בתא המשפחתי, בהשוואה לילדים הגדלים בבית בו זמני הארוחות או פעילויות אחרות הם אקראיים.

"בעוד שמדובר עדיין בתוצאות מוקדמות, המחקר שלנו תורם להבנה שקביעות בשגרת היומיום עשויה לסייע לפתח כישורים ויכולות חשובים לניהול זמן ולהפחית את קשיי ובעיות הקשב בקרב מבוגרים", כתבו החוקרים. "מאחר ובעיות קשב קשורות לתוצאות שליליות שונות, כולל קשיים בלימודים ובתעסוקה, ממצאים אלה בשילוב מחקרים נוספים בעתיד יוכלו להיות שימושיים להבנת ההשפעה של יציבות התא המשפחתי", הוסיפו.

עוד באותו נושא

המעבדה: להתגבר על דחיינות בחמישה צעדים פשוטים

לכתבה המלאה

סובלים פחות מדיכאון וחרדה

אותו צוות מחקר מצא בעבר כי ילדים הגדלים בבתים עם שגרה קבועה מפתחים יכולת שליטה עצמית טובה יותר וכמו כן סובלים מפחות מתופעות כמו דיכאון וחרדה כמבוגרים, כנראה הודות לתחושת הביטחון והשליטה בסביבה.

"חשוב להכיר במורכבות של התפתחות הילד וההשפעות השונות והמגוונות שמשפיעות על מסלול ההתפתחות שלו", אמרה ד"ר מלטרס, מובילת המחקר, לאתר הפינגטון פוסט. "הקפדה על יציבות התא המשפחתי יכולה לשפר את התפתחותם של אותם כישורים חשובים להסתגלות ותפקוד כמבוגרים", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully