וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקטובר הוא החודש הטוב ביותר להתחיל דיאטה

9.10.2016 / 7:13

זה אולי יישמע לכם כמו בדיחה גרועה, במיוחד אם אתם כמונו – נמצאים בין ארוחות חג, אבל מחקר חדש קובע שחודש אוקטובר הוא החודש הטוב ביותר להתחיל בו דיאטה. וכן, הם לקחו בחשבון את החגים

הסרטון שמוכיח: קלוריות זה ממש לא הכל/צילום: יוסי ציפקיס, בימוי: גיא גורן, עריכה: נועה לוי

בווידאו: ככה נראות 100 קלוריות

חודשי הקיץ הם התקופה בשנה שבה אנשים עולים הכי פחות במשקלם, ולכן הסתיו מוצא את רובנו בנקודת התחלה טובה למדי מבחינת משקל. אולם, את המשקל שאנחנו מעלים בתקופת החגים עקב הרבה יותר מדי אוכל בהרבה יותר מדי ארוחות משפחתיות יכול לקחת לנו עד 5 חודשים להוריד – כך מצאו החוקרים ממעבדת המזון והמותגים של אוניברסיטת קורנל, שבה נערך המחקר.

החוקרים בדקו את דפוסי העלייה במשקל ב-3 מדינות אמידות – גרמניה, ארצות הברית ויפן – וגילו כי משקל גופם של אנשים נכנס למגמת עלייה בחודש שבו מתחילים החגים, ומגמה זו נמשכת בחודשים שלאחר מכן.

עוד בנושא:
למה קשה כל כך לשמור על המשקל אחרי דיאטה?
לא תאמינו כמה קלוריות אתם אוכלים בארוחת חג אחת
סודות הדיאטה של הדיאטניות
המשקל שלכם משתנה מהבוקר לערב? זו הסיבה

ארוחת חג. ShutterStock
כולם עולים במשקל בחגים/ShutterStock

"כולם עולים במשקל בחגים – אמריקאים, יפנים, גרמנים", אומר ד"ר בריאן וונזינק, אחד מכותבי המחקר. משקלם של הגרמנים נוטה לעלות בסמוך לחג הפסחא (החל באפריל). עבור היפנים, עיקר העלייה במשקל מתרחשת במהלך ה-Golden Week, סדרה של חגים שלרוב נופלת על החודשים אפריל-מאי.

אולם, העלייה המשמעותית ביותר במשקל, נרשמה באופן לא מפתיע, במהלך תקופת חג המולד וערב השנה החדשה, שבה האמריקאים עולים בממוצע 600 גרם, הגרמנים 800 גרם בממוצע ואילו היפנים מוסיפים למשקלם חצי קילו בממוצע, בתקופה זו.

"במקום לעשות החלטות בערב השנה האזרחית החדשה, תעשו אותן כעת – באוקטובר. הרבה יותר קל לא לעלות מלכתחילה את המשקל של החגים, מאשר לנסות להוריד אותו לאחר מכן", אומר ד"ר וונזינק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הגזמתם בחגים? תישקלו כל יום

במסגרת מחקרים עקבו החוקרים אחרי דפוסי המשקל של קרוב לשלושת אלפים בני אדם – 1,781 אמריקאים, 760 גרמנים ו-383 יפנים. למשתתפים חולקו משקלים אלקטרוניים אלחוטיים, שתיעדו את משקל גופם במשך כל יום ויום. מסקנה נוספת שעלתה מהמחקר, היא שאנשים שנשקלו מדי יום בתקופה שלאחר החגים השילו את המשקל העודף שצברו בחגים מהר יותר, והצליחו לחזור למשקלם המקורי בתוך חודש בממוצע. אז אם לא הצלחתם להתאפק ותקעתם ללא הכרה בחגים, לפחות נצלו את שוברי החג לרכישת משקל ועלו עליו כל יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully