פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      מוסיף המון: ההרגל הבריאותי שכדאי לכם לאמץ

      חוקרים ביקשו לבדוק באיזה אופן נוגדי חמצון שמצויים בפירות הדר עוזרים לגוף להלחם במחלות. התוצאות היו מדהימות, אבל הן בעיקר הוכיחו שזה פחות משנה כמה אתם שוקלים, אלא יותר כמה אחוזי שומן יש לכם בגוף

      מוסיף המון: ההרגל הבריאותי שכדאי לכם לאמץ
      צילום: עידו שחם

      בווידיאו: הנה שיטה לבדוק אם אתם סובלים מעודף משקל

      פירות הדר כמו לימון ותפוז הם אומנם נציגי החורף, אבל למעשה אפשר למצוא אותם כמעט כל השנה. וטוב שכך. מחקר חדש שהוצג בכינוס הלאומי של האגודה האמריקנית לכימיה מצא טריק בריאותי חדש שיכול לעזור למאות מיליוני אנשים ברחבי העולם שסובלים מהשמנת יתר, והוא אפילו טעים. האמצעי – הוספת לימון, תפוז או ליים לאוכל, והתוצאה – ירידה בסיכוי לחלות במחלות לב או לסבול מכבד שומני וסוכרת.

      החוקרים מאוניברסיטת Estadual Paulista בברזיל ביקשו לבדוק את השפעתם המדויקת של נוגדי החמצון המצויים בפירות ההדר, על הבריאות שלנו. לשם כך הם האכילו במשך חודש 50 עכברים בדיאטות שונות. קבוצה אחת ניזונה מדיאטה מערבית סטנדרטית, השנייה מדיאטה עתירת שומנים ואילו השלישית בדיאטה עשירה בפלאבונים שהם סוג של פלבנואידים – נוגדי חמצון שנמצאים בפירות כמו לימון, תפוזים ורימונים. הקבוצה שניזונה ממזון עתיר בשומנים חוותה עליה משמעותית של 80 אחוזים בנזקי הדם ושל 57 אחוזים בנזקי הכבד. הקבוצה שאכלה מזון עתיר בפלאבונים לעומת זאת, חוותה ירידה בנזק לדם ב-48 אחוזים ובלמעלה מ-50 אחוזים ירידה בנזק לכבד.

      מיץ תפוזים (ShutterStock)
      תמיד טוב ליד האוכל (צילום: shutterstock)

      התוצאות היו ללא ספק מפתיעות, אבל מה שהיה מפתיע יותר הוא שהעכברים לא ירדו במשקל ובכל זאת הרוויחו את היתרון שהיה לפלאבונים להציע להם. הם היו בעלי רמות נמוכות יותר של סטרס, חוו פחות נזקים לכבד והיו בעלי רמות נמוכות יותר של גלוקוז – גורמים שמורידים את הסיכון לחלות במחלות באופן כללי. הפלאבונים הוכיחו את עצמם בהורדת הסיכון למחלות השורות בהשמנת יתר, כמו כבד שומני, מחלות לב וסוכרת. החוקרים ביקשו להבהיר כי על מנת להשיג את היתרונות האלה, אפשר פשוט לשתות כוס מיץ לימון טבעי.

      עוד בנושא:
      ממש המון: 9 סיבות בריאות להוסיף לימון לאוכל שלכם
      קטן-גדול: פרי ההדר הכי בריא שאתם לא מכירים
      7 דברים בריאים שלא ידעתם על האוכל שלכם

      זה לא המשקל אלא אחוזי השומן

      לדברי החוקרים, הגוף שלנו יכול להילחם במולקולות שגורמות לנזק בתאים בעזרת נוגדי חמצון. הבעיה היא כשאנשים ניזונים ממזון עתיר שומן הם צוברים תאי שומן בגוף שיוצרים תגובת נגד חמצונית שמקשה על מניעת הנזקים לתא ומעלה את הסיכון לסבול ממחלות ונקראת "סטרס חמצוני" (Oxidative stress). מסיבה זו מאמינים החוקרים שלא משנה כמה אתה שוקל, אלא כמה תאי שומן יש לך בגוף.

      לדבריהם, תוצאות המחקר מצביעות על כך שצריכה של פלאבונים לא רק יעילה עבור אנשים שסובלים מהשמנת יתר, אלא גם עבור כאלה שמשקלם תקין אבל עדיין צורכים הרבה שומן.