וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 כללים שיעזרו לכם לעבור את ראש השנה בלי להשמין

10.9.2015 / 7:30

אתם לא חייבים לוותר על התבשילים של אמא או על עוגת הדבש של סבתא, כמה כללים פשוטים יעזרו לכם לעבור את ארוחת ראש השנה (ואת הארוחות שאחריה) בלי לעלות במשקל.

ראש השנה. ShutterStock
מתחילים שנה בריאה/ShutterStock

חגי תשרי ידועים ביכולת המדהימה שלהם להרוס כל דיאטה. מגוון המטעמים על השולחן, הדבש שמופיע בכל מנה והסמיכות של ימי חג וחופש רבים - משאירים את רובנו שבעים מדי. כדי שתוכלו לעבור את החגים האלה בלי להיאלץ להבטיח לעצמכם דיאטה "אחרי החגים", אספנו 8 טיפים שיקלו עליכם.

ישנתם מספיק? אל תבואו עייפים לארוחת החג
מחסור בשינה עלול לגרום לחוסר ריכוז, חוסר סבלנות ובטווח הארוך עלול לפגוע באיזון מערכות הגוף. בנוסף, מחקרים מצאו כי היעדר שינה גרם למשתתפים להגדיל את כמות המזון ואת כמות הקלוריות היומית. אחד ההסברים האפשריים לכך הוא כי היעדר שינה עלול לשבש את פעילות ההורמונים המאותתים למוח על תחושת הרעב והשובע. כאשר ישנים 7-9 שעות בלילה (ההמלצה המעודכנת של איגוד השינה האמריקאי) קל יותר להיות מרוכזים בארוחה ולבחור במנות בריאות ומזינות.

חלקו את המאכלים האהובים לכל ימי החג
סביר שלמשפחה שלכם יש רצף של מאכלים אהובים שנהוג לאכול רק בראש השנה, אבל זה לא אומר שחייבים לאכול את כולם באותה הארוחה. השנה נחגוג את החג אחרי השבת, מה שמוסיף ארוחות חגיגיות רבות המכילות בדרך כלל כמות גבוהה יותר של קלוריות. אם המאכלים האופיינים לחג הם עתירי שומן וקלוריות, חלקו אותם למשך החג. כך תוודאו שלא תחסירו מהם, ועדיין תשמרו על איזון.

ראש השנה. ShutterStock
חלת דבש? אולי עדיף לוותר/ShutterStock

שמרו על הכלל: צפיפות קלורית נמוכה
צפיפות קלוריות היא היחס בין מספר הקלוריות ושקל המזון. למאכלים עם צפיפות קלורית גבוהה יש מספר גבוה של קלוריות ומשקל נמוך של מזון, ולהפך. הנחת הבסיס היא כי רוב האנשים אוכלים בממוצע את אותה כמות מזון הנמדדת בגרמים. ההמלצה היא לשנות את סוג המזון למזונות בעלי צפיפות קלוריות נמוכה כגון ירקות, מרקים או פירות, לעומת מאכלים מטוגנים או מרוכזים בסוכר (בעלי צפיפות קלורית גבוהה). בצורה זו תפחיתו באופן אוטומטי את כמות הקלוריות הכללית בכל ארוחה, גם ארוחת חג.

אל תשתו את הקלוריות שלכם
כוס מיץ אחת מכילה כ-80 קלוריות. הקלוריות המגיעות משתייה ממותקת נחשבות קלוריות ריקות. הן מעלות את רמת הסוכר הפשוט בגוף ובדרך כלל אינן תורמות ערך תזונתי משמעותי לארוחה. העדיפו לשתות מים. ניתן להוסיף למים קוביות פרי כגון מלון, פלח לימון או מלפפון, כך טעם המים יהיה מיוחד יותר.

עוד באותו נושא

יש גם מתוק בריא: כל מה שטוב בתמרים

לכתבה המלאה
כוס מים. ShutterStock
תשמרו את הקלוריות לדברים החשובים באמת/ShutterStock

סלקו את השאריות בבית
אם נשארו מאכלים עתירי שומן וקלוריות שקשה לכם לעמוד בפניהם לאחר ארוחת החג, חלקו אותם בין האורחים. עדיף שכל משתתף יחזור עם פרוסת עוגה הביתה, וכך לא תישאר אצלכם רוב העוגה או שאר הקינוחים.

נצלו את יתרונות החג
למרות שהוא נתפס כחג משמין, לראש השנה יש כמה מאכלים מזינים במיוחד. רימון, לדוגמה, מכיל כמות גבוהה של נוגדי חמצון התורמים לבריאות הלב, ותפוח יעשיר את התפריט בסיבים תזונתיים, אשלגן, וויטמין C ועוד.

כללי הקינוח
רבים מאיתנו מתקשים לסיים את ארוחת החג בלי קינוח עשיר. פרוסת עוגה יכולה להגיע ל-600 עד 700 קלוריות, סך קלוריות שמתאים לארוחה כולה. ניתן להפחית את הקלוריות במנת הקינוח בצורה משמעותית בעזרת כמה כללים פשוטים: שימו דגש על גודל המנה, העדיפו סלט פירות או בחרו בעוגה ללא ציפוי קרם. כך תרגישו קלילים גם בסוף הארוחה.

עוגת דבש קלאסית. אפיק גבאי
אפשר, אבל מעט. עוגת דבש/אפיק גבאי

קחו את הזמן
הזמן הדרוש לקיבה כדי להעביר מסר למוח שאנו שבעים הוא כ-20 דקות. ולכן, אכילה איטית תעזור לכם להאריך את זמן הארוחה ולאכול את הכמות הדרושה לכם על מנת להגיע לתחושת שובע. הניחו את המזלג מדי פעם, עשו הפסקות לשתיית מים או לדיבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully