פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      5 כללים פשוטים לעוגת גבינה בריאה

      שבועות הוא חג בלתי אפשרי לדיאטה: בין הבורקסים, לפשטידות, לעוגות הגבינה, כמות השומן בגוף שלנו נוסקת. אבל למרות שכנראה לא תרזו בימים הקרובים, אפשר למזער את הנזק. הדיאטנית שלנו אספה טיפים שיאפשרו לכם ליהנות מעוד פרוסה של עוגת גבינה

      עוגת גבינה פירורים של חמדה (אפיק גבאי)
      לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, יחסית (צילום: אפיק גבאי)

      שבועות הוא חג מוצרי החלב (למרות שאין לזה באמת סיבה), וככזה מדובר בחג משמין במיוחד. בין אם אתם מתכננים ארוחה חלבית ענקית בחג או לא, סביר שתיהנו בימים הקרובים מפרוסת עוגת גבינה או שתיים. ובכן, יש לנו חדשות טובות. עוגת גבינה אומנם מצטיירת כעוגה עתירת קלוריות ושומן, אבל זה לא חייב להיות כך. אם תקפידו על הכללים הבאים, עוגת הגבינה שלכם בחג הזה תהיה קלילה ובריאה יותר.

      הפחיתו בשומן רווי
      ניתן להפחית באופן משמעותי את כמות השומן הרווי בקינוח החג אם משתמשים בשמנת מתוקה 10% שומן (במקום 32%), בגבינה 3-5% שומן (במקום בגבינות שמנות), אם ממעיטים או מוותרים על החמאה, ומשלבים בעוגה גם יוגורט. בצורה זו, לעוגה עדיין יישאר מרקם קרמי, אך היא תהיה דלה בשומן.

      על פי ארגון הלב האמריקאי וארגוני בריאות רבים אחרים, אכילת מאכלים המכילים כמות גבוהה של שומן רווי עלולה להעלות את רמות הכולסטרול בדם. רמות גבוהות של LDL (הכולסטרול ה"רע") בדם מעלות את הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם. שומן רווי נמצא באופן טבעי במזונות רבים, ביניהם בשר, חמאה, מוצרי חלב, שמן קוקוס ושמן דקלים.

      אוכל לבן (ShutterStock)
      תזרקו פנימה קצת יוגורט זה בריא (צילום: ShutterStock)

      ללא תחתית בצק
      בחרו במתכון של עוגת גבינה אשר איננו כולל תחתית (בסיס העוגה). התחתית מכילה ברוב המקרים ערבוב של חמאה עם עוגיות, תוספת אשר מספקת לנו כמות גדולה של קלוריות שומן וסוכר. אם נוותר על הבסיס, נחסוך כ-150-200 קלוריות לפרוסת עוגה. כאשר נמצאים בתהליך של ירידה או שמירה על משקל תקין, חשוב להיות מודעים לכל תוספת מיותרת.

      הוסיפו פירות, בעיקר פירות יער
      הוספת פירות לעוגה מוסיפה רעננות, צבע ומרכיבים בריאותיים נוספים כגון ויטמינים ומינרלים. ניתן לשלב את כל סוגי הפרי, שילוב טעים ובריא במיוחד הוא שילוב של פירות היער כגון אוכמניות, פטל ותותים. אם תפזרו את פירות היער מעל לעוגה, תספקו לגופכם בין היתר ויטמין C, סידן, מגנזיום וכן פיטוכימיקלים רבים המתפקדים כמרכיבים ביולוגיים אשר יכולים לעזור ולהגן על התאים בגופנו מפני נזק העלול להוביל לסרטן.

      קינוחים לחג השבועות במאפיית לחמים (נמרוד סונדרס)
      כמה שיותר פירות, יותר טוב (צילום: נמרוד סונדרס)

      צמצמו את כמות הסוכר בעוגה
      קינוח הארוחה יכול להכיל כמות גדולה של סוכר. אם הקינוח מתווסף לארוחה אשר עשירה בפחמימות נוספות, רמת הסוכר ורמת האינסולין בדם יעלו במהירות ויגרמו לחוסר איזון במשק הסוכר בגוף - מצב משמין ולא בריא. לכן, כאשר אתם בוחרים מתכון לעוגה, ביחרו עוגה עם כמויות סוכר נמוכות יחסית, או הפחיתו את הכמות במתכון בשליש.

      פרוסה, אבל דקה
      איזון הוא שם המשחק בכל תחומי החיים, ובתחום המזון בעיקר. למי שמצבו התזונתי מאפשר לו, ניתן ליהנות מעוגת גבינה, אך חשוב לשים לב מהי הכמות הסבירה. חשוב לפרוס את העוגה לפרוסות דקות וקטנות. אם נשארת עוגה בתבנית, לא חייבים לסיים הכל היום, מחר הוא יום חדש.

      עוד על שבועות בוואלה! בריאות:
      שבועות טבעוני: מיתוסים על חלב ובריאות
      הכל על תחליפי חלב צמחיים
      עוגות הגבינה הכי טובות לשנת 2015