וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקטנה: 6 המלצות לנשנושים בריאים

מורן קילזי

26.5.2015 / 15:17

הנשנוש המסורתי של אחר הצהריים לא חייב להיות משמין ומלא בייסורי מצפון. התזונאית מורן קליזי אספה בעבורכם אופציות בריאות וטעימות לחטיפים קלים ומרעננים

פירות קפואים. ShutterStock
הכי מתאים ליום שרבי/ShutterStock

שעות הבוקר המאוחרות, נפילת הסוכר של 16:00, ושעות הלילה המואחרות הן בדרך כלל השעות שבהן אנחנו מחפשים משהו קטן לנשנש. הבעיה היא שקטן ככל שיהיה, נשנוש של חטיף מלוח או מתוק, בוודאי אלה התעשייתיים, עלול לעלות לנו בהרבה מאוד קלוריות, שיכולות להיות שוות ערך לארוחה.

כדי שנוכל לנשנש בכיף ולהרגיש שלפחות בחרנו בריא, אנחנו לא חייבים לאכול רק תפוח, ויש נשנושים בריאים ומגוונים אחרים שירעננו לכם קצת את האפשרויות המוגבלות.

פירות קפואים: הנשנוש שיצנן לכם את הקיץ. עכשיו שכבר חם אפשר לבחור בנשנושים קרירים וטעימים שכוללים תותים, ענבים וקוביות מלון. פירות מלאים בוויטמינים ומינרלים ודלים בקלוריות. כוס פירות מכילה בין 50-100 קלוריות (תלוי בסוג הפרי), וההמלצה היא לאכול בין 2 ל-3 פירות ביום.

כך תותים יעזרו לכם לרדת במשקל

גלילות תמרים. נמרוד סונדרס
גלילות תמרים/נמרוד סונדרס

טראפל תמרים: תמר הוא לא רק נשנוש מתוק וטעים שמתאים לצד שתייה חמה או כתחליף לשוקולד, אלא גם כזה שמכיל הרבה יתרונות בריאותיים כמו סידן, מגנזיום וסיבים תזונתיים. האגוזים המוספים לטראפל מכילים אומגה 3, חומצה פולית ומגנזיום החשובים לגופכם.

מתכון לטראפלס תמרים ואגוזים

עוד באותו נושא

זוהי השעה: 10 הצעות לנשנושים בריאים במשרד

לכתבה המלאה
פופקורן בטעמים של אורלי פלאי. נמרוד סונדרס
כמו שהיינו מכינים פעם/נמרוד סונדרס

פופקורן בהכנה ביתית: הפופקורן בשקיות שאנו רוכשים בסופר עשיר בשומן ובנתרן, אז אם בא לכם נשנוש טעים, דל בקלוריות וזול, עדיף להכין אותו בבית עם מעט שמן או בעזרת שקית הנייר חומה שניתן למצוא בסופר ואפילו בדואר ולהכניס למיקרוגל למשך כ-3 דקות (תלוי בעוצמת המכשיר).

הפופקורן הוא חטיף בעל נפח גדול יחסית בהשוואה לחטיפים אחרים, והוא לא רק מכיל כ-40 קלוריות לכוס, אלא ישאיר אותכם עם תחושה של שובע לזמן ארוך יותר.

8 המאכלים שישאירו אתכם שבעים

זוקיני בתנור. ShutterStock
לא אותו דבר אבל בערך/ShutterStock

צ'יפס זוקיני: צ'יפס לרוב מתקשר לנו למאכל שמן ומטוגן, אך אפשר גם אחרת. קישוא וזוקיני הם מקור טוב לסיבים תזונתיים שעוזרים לשמור על תחושת שובע לאורך זמן ומשפרים את תפקוד מערכת העיכול. בנוסף, הם נחשבים לירקות דלים בקלוריות וזוקיני אחד מכיל כ-20 קלוריות בלבד. ניתן לאפות אותו בתנור ואפילו להוסיף לו פירורי לחם, כך שיתקבל נשנוש שאולי מרגיש כמו ג'אנק פוד, אבל בלי כל הקלוריות.

למה זוקיני טוב לכם דווקא עכשיו?

ארטיק משמש. לירז אלה
קל להכנה וקל בקלוריות/לירז אלה

ארטיק פירות ויוגורט בהכנה ביתית: במקום לבחור בארטיקים מוכנים שעשירים בשומן ובסוכר, אפשר בלי מאמץ להכין לבד ולחסוך לעצמכם הרבה קלוריות. כל מה שצריך זה תבניות סיליקון לארטיקים או כוסות חד פעמיות עם מקלות ארטיק בתוכן וקיבלתם הרבה ויטמינים, סידן וחלבון.


גמבה עם גבינה לבנה: ולבסוף, הנשנוש שיחזיר אתכם לילדות. טעים, משביע ובעיקר בריא. הפלפל האדום, או הגמבה כפי שהוא מכונה, עמוס בוויטמין C, ובשילוב עם הסידן, מדובר על אחד מהנשנושים הבריאים והישראלים שקיימים. שני חצאי גמבה מלאים בגבינה לבנה יעלו לכם כ-150 קלוריות.

מורן קילזי היא דיאטנית קלינית

  • עוד באותו נושא:
  • תזונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully