וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרוויה: משקאות הבריאות שאתם לא מכירים

19.1.2015 / 8:30

אין דיאטה שלא אומרת לכם להימנע משתייה מתוקה ולבחור במים. אבל מים הם לא הנוזל הבריא היחיד שאתם יכולים להכניס לגוף במהלך היום. הנה שלוש אופציות פחות מוכרות ולא פחות בריאות

משקה כלורפיל

מיץ עשב חיטה. ShutterStock
אם אתם לא אוכלים מספיק ירקות, אתם חייבים אותו. משקה כלורופיל/ShutterStock

כלורופיל הוא הפיגמנט הירוק שנמצא בכל צמח, זה שתהליך הפוטוסינתזה אינו יכול להתקיים בלעדיו. אפשר ליהנות מיתרונות הכלורופיל על ידי אכילת ירקות ירוקים, עלים ונבטים, ואפשר להקל על התהליך ולרכוש משקה כולורופיל בחנויות הטבע. המשקה מורכב ממיצוי פיגמנט הכלורופיל, שאותו מוהלים במים. מומלץ לשתות על בסיס יומי, בבוקר ועל קיבה ריקה.

היתרון העיקרי של הכלורופיל הוא העובדה שהוא מסיס במים ולכן קל לו לעבור בין קרומי התא ולנקות ולהגן עליו מנזקים של חמצון. בשל תכונה זו ואחרות, הכלורופיל עוזר בריפוי דלקות - כמו דלקות חניכיים ופצעים בפה, משפר את פעילות הקיבה, תומך בפעילות סדירה של המעיים, מווסת את חומציות מערכת העיכול ובעל השפעה אנטי סרטנית.

בשל הדמיון שבין המבנה של הכלורופיל למבנה המולקולרי של המוגלובין בדם, הוא מסייע להעלאת הברזל וההמוגלובין ומשפר ספירת דם. הצריכה שלו מומלצת ביותר עבור אנשים שאינם אוכלים ירקות באופן יומיומי, והוא מחזק את המערכת החיסונית ומנקה ומטהר את הכבד ואת הגוף מחומרים רעילים. בנוסף, הכלורופיל מאזן ומוריד רמות סוכר בדם, והוא אף מסייע בסילוק ריח רע מהגוף.

משקה אלוורה

משקה אלוורה. ShutterStock
לא רק נגד כוויות. משקה אלוורה/ShutterStock
"בשל העובדה שהוא מכיל חומצות אמינו חשובות, משקה האלוורה מומלץ מאוד לצמחונים וטבעונים"

רובנו נוהגים להשתמש באלוורה כדי לרפא כוויות, אבל יש לה תכונות ויתרונות בריאותיים נוספים בשפע. המשקה הייחודי הזה מופק מהג'ל שיש בעלים בתהליך מיוחד ששומר על תכונותיו הבריאותיות, ולרוב מוסיפים לו תמציות צמחים אשר משפרות את יעילות מערכת העיכול. מומלץ לשתות אותו 20 דקות לפני הארוחה, לפי המינונים שרשומים בעלון לצרכן.

משקה האלוורה לא רק מכיל מכיל ויטמינים כגון ויטמיני B, A, E, C ומינרלים רבים וביניהם ברזל, מגנזיום, אבץ וסלניום, אלא הוא גם מסייע בספיגת מינרלים וויטמינים אחרים מהמזון. בנוסף, מכיל משקה האלוורה ויטמין B12 וחומצות שומן אומגה 3 ממקור צמחי. בשל העובדה שהוא מכיל חומצות אמינו חשובות הוא מומלץ מאוד לצמחונים וטבעונים

המשקה תומך ומרפא בעיות של מערכת העיכול כמו אולקוס ועצירות כרונית, נפיחות, גזים, צרבות ועוד. הוא מסייע לאיזון ערכי הכולסטרול בזכות חומצות השומן הטובות שיש בו, מייצב את רמות הסוכר בדם, מחזק את מערכת החיסון - הודות לכמות האנטי אוקסידנטים שהוא מכיל ותורם לניקוי רעלים מהגוף ובכך לתחושת חיות ואנרגיה. בנוסף, משקה האלווורה נהדר למערכת העור בזכות כמות יפה של חלבון הקולגן אשר מצויה בו ותורמת למראה העור ואף מאיצה ריפוי של רקמות הפגועה.

עוד באותו נושא

11 סיבות להתחיל לשתות מיץ עשב חיטה

לכתבה המלאה

שייק ספירולינה

ספירולינה. ShutterStock
כפית אחת ביום מכילה את כל מה שאתם צריכים לבריאות/ShutterStock

הספירולינה היא מיקרו אצה בצבע ירוק והיא נחשבת לאחד הצמחים הכי עתיקים וחשובים בכדור הארץ ויש שטוענים כי היא מכילה את כל מה שגופנו צריך כדי לשרוד. הספירולינה, שגדלה במים מתוקים, עשירה בסגולות בריאותיות מכל צמח אחר והיא בעלת תכונות של ניקוי, חיזוק ובריאות הגוף.

בכפית אבקת ספירולינה אחת, אותה אפשר להוסיף לכל שייק שאנחנו מכינים, יש את כל הרכיבים שאנו זקוקים להם ביום והיא נחשבת מזון על ומכילה ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון וחלבון מלא צמחי וזמין המתעכל בקלות. הספירולינה אף מכילה פי שלושה יותר חלבונים מבשר בקר, רק ללא השומן והכולסטרול.

הספירולינה עשירה בכלורופיל, והיא מכילה את חומצות השומן הבריאות, אומגה 3 ואומגה 6, חומצות אמינו החיוניות לגוף, כמות גדולה של ויטמינים ממשפחת ויטמיני B כולל ויטמין B12, וויטמיני A,C,E. בנוסף, היא מכילה נוגדי חימצון חשובים כמו בטא קרוטן (בכמות גבוהה בהרבה ממשפחת הכתומים), לוטאין, זאקסטין ופיקוציאנין ומינרלים כמו סידן בכמות גדולה, אשלגן, זרחן, מגנזיום, אבץ, כרום, ברזל צמחי בכמות גדולה, וסילניום.

הספירולינה עוזרת בניקוי הגוף מרעלים, משקמת את הכבד, מורידה כולסטרול, ומחזקת את מערכת החיסון. בנוסף, היא בעלת תכונות אנטי דלקתיות חזקות, מורידה את רמות הסוכר בדם (בין היתר בזכות מינרל הכרום שהיא מכילה התורם לוויסות רמות הסוכר בדם) והיא מצויינת למערכת העיכול בזכות ריכוז גבוה של אנזימי עיכול.

ערכה הקלורי הנמוך של הספירולינה מסייע לתהליכי ירידה במשקל. והיא מומלצת לכל האוכלוסיה, ובפרט לצמחונים ולטבעונים. לאנשים הנוטלים תרופות למחלות כרוניות יש להתייעץ עם הרופא המטפל לפני השימוש באצה.

מתכון לשייק ספירולינה:
1 תפוח
1 אגס / בננה
גבעול סלרי
2 משמש אורגני מיובש/ תמר
חופן נענע
כפית שמן קוקוס
כפית זרעי צ'יה
כפית אבקת ספירולינה ( או יותר בהתאם ליצרן הספירולינה)

מערבבים הכל בבלנדר ושותים מיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully