וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 דברים שכדאי להתחיל לאכול ב-2015

אוכל הוא הרבה יותר מרק פינוק או מענה לצורך פיזי. בחירות תזונה נכונות יכולות להפוך את הגוף שלכם לבריא יותר ולעזור לו להילחם במחלות ובחיידקים. הנה כמה דברים שאתם חייבים לעצמכם

בשנת 2014 נראה כי הרבה מאוד אנשים התחילו להקפיד על תזונה בריאה ומאוזנת. ההחלטה הכי נכונה שאתם יכולים לקבל לשנת 2015, היא לא רק לאכול באופן שלא יעשה אתכם חולים (קרי, לוותר על ג'אנק פוד) אלא לאכול דברים שיעשו אתכם בריאים יותר. בחירות תזונה נכונות יכולות לחזק את המערכת החיסונית ולעזור לגוף שלכם עם האתגרים שהחיים מציבים בפניו, בעיקר בחורף. הנה 9 דברים שכדאי לכם להתחיל לאכול השנה.

זרעי דלעת

זרעי דלעת. ShutterStock
זרעי דלעת. קערה של אבץ בריא/ShutterStock

זרעי דלעת עשירים באבץ - מינרל שמשמש מעין "שוטר תנועה" של הרבה תהליכים בגוף. אבץ הוא המינרל השני בכמותו בגוף האדם ומכאן חשיבותו הרבה. הוא מעורר את מערכת החיסון ומרפא פצעים, ולכן רצוי להרבות בצריכתו על מנת לחזק את תיפקוד מערכת החיסון. אפשר למצוא אבץ גם בנבט חיטה, בסובין, באורז מלא, בשומשום, באגוזי קשיו, בשקדים ובקטניות.

ירקות כתומים

מיץ גזר. ShutterStock
כדאי להוסיף כפית שמן זית למיץ הגזר/ShutterStock

ירקות כתומים עשירים בבטא קרוטן שהופך בכבד ובדופן המעי לוויטמין A, אשר נחוץ לפעילות תקינה של מערכת החיסון. לוויטמין A גם תפקיד חשוב בחידוש תאי הגוף ובשמירה על התאים הקיימים. הוא הכרחי לחיזוק ולתפקוד המערכת החיסונית ומשפיע על ייצור כדוריות דם אדומות, הנושאות ברזל לתאים. בנוסף, ויטמין A מקצר את משך זמן ריפוי המחלות. מכיוון שמדובר בוויטמין מסיס שומן, כאשר שותים מיץ גזר כדאי לאכול משהו שומני ליד (כמו שקד) או להכניס כפית שמן זית למיץ הגזר.

כתום זה הבריא החדש: עוד על כוחם של ירקות כתומים

ירקות עליים ירוקים

קייל. ShutterStock
קייל, מלא בכלורפיל/ShutterStock

ירקות עליים ירוקים – כמו חסה, תרד, מנגולד, קייל, פטרוזיליה, שמיר וכוסברה - עשירים באלפא קרוטן שמומר בגוף לוויטמין A, שחשוב והכרחי לתפקוד מערכת החיסון. בנוסף הירקות הירוקים עשירים בכלורופיל, שלו סגולות ריפוי מיוחדות ורבות, ובהן: שיפור ספירת דם, אספקת ברזל לאיברי הגוף, שיפור מצבי אנמיה, ניקוי של רקמות המעיים, זירוז ריפוי פצעים, הפחתת כאב שנגרם כתוצאה מדלקת ועוד.

פירות שעשירים בוויטמין C

תפוז. ShutterStock
נוגדי חימצון טבעיים/ShutterStock

הוסיפו לתפריט שלכם גמבה, קיווי, פירות הדר, תפוחי עץ ועגבניות. ויטמין C נחשב לנוגד חימצון טבעי שחיוני לחיזוק המערכת החיסונית. ויטמין C מונע התחמצנות של תאי הגוף, מדביר חיידקים טבעי, לוקח חלק ביצירת כדוריות הדם האדומות ובספיגת הברזל מן המעיים. בנוסף, הוא יוצר קולאגן ולכן עוזר באיחוי רקמות ומזרז זמן ריפוי פצעים.

שיבולת שועל

דייסות. ShutterStock
טובה לשיפור מצב הרוח/ShutterStock

שיבולת שועל טובה לחיזוק כלל מערכות הגוף ועשירה בוויטמיני B. שיבולת שועל חשובה לסובלים משינויים במצבי רוח, חרדה, דיכאון ונדודי שינה, מאחר והיא עשירה בחומצה האמינית טריפטופן שבעזרת הוויטמין B6, שגם הוא מצוי בה, הופכת במוח לסרוטונין.

שיבולת שועל מכילה חומרים המשפיעים לטובה על מערכת העצבים, משקמים, מאזנים ומחזקים אותה. מצויינת למצבי מתח, לחץ, דאגנות יתר, עייפות וחולשה עצבית, נפשית ופיזית, דיכאון. מערכת עצבים חזקה שווה למערכת חיסונית חזקה, כיוון שכאשר הנפש מאוזנת, גם הגוף מאוזן.

עוד באותו נושא

חם בבטן: 4 הדייסות הכי בריאות שיש

לכתבה המלאה

כורכום

אורז עם כורכום. ShutterStock
הזמן הצהוב/ShutterStock

הרכיב הפעיל בכורכום קרוי כורכומין והוא מהווה 3% מן השורש. לרכיב זה פעילות נוגדת חימצון ופעילות נוגדת דלקת. נוגדי חימצון הם חומרים שמגנים על הגוף מפני רדיקלים חופשיים ועל ידי כך מונעים מחלות ומגנים מסרטן. יש הרבה נוגדי חימצון: ויטמין C, סלניום, חומצה אלפלא ליפואית, ויטמין E ועוד. הכורכום חזק פי שמונה מוויטמיני C ו-E, והוא חזק מספיק על מנת להילחם בהידרוקסיד - רדיקל חופשי שמזיק לתאים ועלול לגרום לנזק בריאותי גדול.

7 סיבות להוסיף עוד כורכום לסיר

אגוזי ברזיל

אגוזי ברזיל. ShutterStock
שניים ביום ואתם מסודרים/ShutterStock

בשביל הסלניום. סלניום מאט הזדקנות, נוגד חימצון ממדרגה ראשונה ובכך מחזק מאוד את המערכת החיסונית. במחקרים נמצא שיש יחס הפוך בין התחלואה בסרטן לבין רמת הסלניום וכי לחולי סרטן נמצאה רמה נמוכה מאד של סלניום בדם. בנוסף, סלניום משלים את הפעילות של ויטמין E ובכך מחזק את יכולת ייצור הנוגדנים של הגוף. קשה להשיג אותו בתזונה בגלל דישון הקרקע והריסוסים ולכן רצוי לצרוך אותו מבחוץ. פרט לאגוזי הברזיל, ניתן למצוא אותו בדגנים המלאים, בבצל, בשום, בנבט החיטה ובשמרי בירה. שני אגוזי ברזיל ביום ייעשו את העבודה.

למה אסור לאכול יותר משני אגוזי ברזיל ביום?

שום

שלוש דרכים לקילוף שום. ShutterStock
תרופת הסבתא הכי מוצדקת/ShutterStock

השום משמש כבסיס להמון תרופות סבתא, ובצדק. הוא מחזק ומחטא ומחזק את המערכת החיסונית ובאופן כללי פותר הרבה בעיות. השום נחשב כאנטיביוטיקה של הטבע כיוון שיש לו פעילות אנטי חיידקית, אנטי ויראלית ואנטי פטרייתית. הוא יעיל בשימוש בזיהומים ויראליים וחיידקיים כמו שיעול, שפעת, ברונכיט כרונית וסינוסיטיס, וכן בזיהומים פטרייתיים כמו פטרת הפה וקנדידה.

זאת ועוד: כל מה שטוב בשום

מיץ עשב חיטה

מיץ עשב חיטה. ShutterStock
מאט תהליכי הזדקנות/ShutterStock

עשיר בכלורופיל, מכיל עושר רב של ויטמינים ומינרלים, ובנוסף מכיל אנזימים רבים לייעול תפקוד מערכת העיכול ולניקוי הגוף מרעלים. מיץ עשב החיטה מאט תהליכי הזדקנות, מפחית דלקות בגוף, משפר את רמות החומציות ואת תפקוד תאי הגוף, מביא להטבה במצבי אנמיה והזנת דם, משקם מערכת עיכול ומרפא את ריריות המעיים. עשב החיטה משמש כעירוי חמצן נוזלי לגוף מאחר ויש לו דמיון מדהים למולקולת ההמוגלובין האנושי שמניעה את החמצן בדם לתאים.

עדי גולדנברג היא נטורופתית N.D ובעלת קליניקה לנטורופתיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully