וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמנת יתר עלולה לקצר את החיים ב-8 שנים

8.12.2014 / 8:53

המגפה של המאה ה-21 פוגעת במיליוני בני אדם ברחבי העולם. מחקר חדש מראה כי היא עלולה לקצר את החיים בכ-8 שנים, ומעלה שאלות מדאיגות על עתידו של הדור הצעיר

השמנת יתר. ShutterStock
שליש מהאמריקאים סובלים מהשמנת יתר/ShutterStock

למעלה משליש מהאמריקאים כיום מוגדרים כסובלים מהשמנת יתר. מחקר חדש, קובע כי השמנת יתר חמורה (BMI של 35 ומעלה) לא רק פוגעת באיכות החיים, אלא מקצרת אותם בכ-8 שנים. חוקרים מאוניברסיטת מק'גיל בקנדה קושרים השמנת יתר למחלות כלי דם ולב, סוכרת ושבץ. המחקר, שפורסם במגזין Diabetes & Endocrinology, קבע כי השמנת יתר לא רק שמקצרת את החיים, אלא מונעת שני עשורים של חיים בריאים ללא מחלות כרוניות.

החוקרים התבססו על נתונים מסקר תזונה שנערך בארה"ב ויצרו על פיו מודל שבודק את הקשר בין משקל הגוף לאורך החיים. המודל מצא כי ככל שאנשים סובלים מהשמנת יתר בגיל מוקדם יותר, כך הם יאבדו יותר שנים מחייהם. "הדפוס הוא ברור", הסביר פרופסור סטיבן גרובר, אפידמיולוג וראש המחקר מאוניברסיטת מק'גיל בהצהרה שפירסם, "ככל שהמשקל עולה בגיל צעיר יותר, כך ההשפעה על הבריאות גדלה ולמעשה יש לאדם יותר שנים להחריף את הסיכונים הבריאותיים והמחלות שלו".

שמנים. ShutterStock
ככל שהבעיה מתחילה בגיל צעיר יותר, כך היא חמורה יותר/ShutterStock

על פי תוצאות המחקר, ובהשוואה שנערכה בין אנשים שסובלים מהשמנת יתר לאנשים בריאים בגילאי 20-39, נמצא כי גברים שסובלים מהשמנת יתר חמורה יאבדו 8.4 שנים מהחיים שלהן, ונשים 6.1 שנים מחייהן. עבור אלה שסובלים מהשמנת יתר פחות חמורה (25-30 BMI) יאבדו בין 3 ל-5 שנים מחייהם, ובאופן כללי כשגיל הנחקרים עולה לשנות הארבעים והחמישים, כמות השנים שהם מאבדים לחייהם יורדת גם כן. בנוסף, נמצא במחקר כי גברים שסובלים מהשמנת יתר חמורה יחיו 18.8 שנים בבריאות לקויה, לעומת 19.1 שנים בקרב נשים.

עוד באותו נושא

הדרך הקלה להרזיה? הכל על קיצורי קיבה

לכתבה המלאה

מגפה של מהמאה ה-21

ההשמנה הפכה מגפה בעולם והמחלות הנלוות אליה כמו סוכרת ומחלות לב הפכו להיות הגורמים העיקריים למוות בעשורים האחרונים. גם אצל ילדים, כמו אצל מבוגרים, נושא ההשמנה הפך מרכזי, והמחקר הנוכחי אף מחזק את החשיבות לשמירה על משקל תקין בשנות הילדות.

עוד בנושא:
8 דברים שלא ידעם על השומן שלכם
מה הרג אותנו פעם, ומה הורג היום
איך מרגיש התקף לב?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully