וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה סוכר מתחבא במזון הבריא שאתם אוכלים?

20.11.2014 / 7:56

40 כפיות סוכר בממוצע. זה מה שאנחנו צורכים כל יום. כן, גם אלה שאוכלים מזון בריא לכאורה. כוכב טלוויזיה אוסטרלי אכל במשך 60 ימים רק מזון בריא, התוצאות של הניסוי היו מדאיגות

צילום מסך

לפני עשור היה זה הסרט האמריקאי "לאכול בגדול" שבחן מה קורה לבן אדם שאוכל חודש שלם רק מקדונלדס (רמז: אימפוטנציה, דיכאון והשמנה), השנה זה הזמן של הסוכר האוסטרלי. השחקן דיימון גיימיאו בילה חודשיים שלמים באכילה ושתיה של מה שקרוי '"מזון בריא". התוצאות, שייחשפו בחודש מרץ הקרוב בסרט That Sugar Film, היו יותר ממדאיגות.

עוד לפני צילומי הסרט החליט השחקן האוסטרלי - שהשתתף בעונה השנייה של הסדרה Underbelly - לוותר על סוכר, ובמשך שלוש שנים ניסה להימנע ממנו למען בריאותו ובריאות משפחתו. על אף שבמהלך הניסוי הנוכחי הוא וויתר על גלידות, משקאות ממותקים וצרך רק מוצרים בריאים לכאורה, הוא עדיין חלה לאחר כשלושה שבועות במחלת כבד שומני שפוגעת בכ-30 אחוזים מהאוכלוסייה, וחש עייפות וחולשה.

אילוסטרציה. ShutterStock
סוכר בכל מקום/ShutterStock

"כל הסוכר שנכנס אלי לגוף הגיע ממזונות בריאים לכאורה", סיפר השחקן, שהוסיף במהלך הניסוי 10 ס"מ לקו המותניים שלו. "מדובר ביוגורטים דלי שומן, חטיפי גרנולה, דגני בוקר ומשקאות ספורט, כל המוצרים שהורים נותנים לילדים שלהם ומרגישים טוב לגבי זה".

עוד באותו נושא

לא תאמינו כמה שמן אתם אוכלים ביום

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אי אפשר להמנע ממנו. מקלחת סוכר על ראש השחקן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד עשרה ס"מ לקו המותן/מערכת וואלה!, צילום מסך

40 כפיות סוכר כל יום בממוצע

"סוכר מצוי היום ב-80 אחוזים מהמזון שאנחנו צורכים, כשבממוצע צורך אדם כל יום 40 כפיות סוכר, יותר מפי עשרה מהכמות המומלצת. הבעיה כפי שמשתקפת בסרט הדוקמנטרי, היא דווקא לא המוצרים שאנחנו יודעים שצריך להימנע מהם, אלא אלו שלא. ההשפעות שהיו לדיאטה, אם אפשר לקרוא לה ככה, היו לא רק פיזיות אלא קיבלו גם ביטוי נפשי ומצבו הנפשי של השחקן הוגדר בסרט על ידי רופאיו כ"לא יציב".

"סוכר לבן, סוכר פירות או סוכר חום, זה לא משנה איזה סוכר אתם צורכים, כל עוד אתם צורכים הרבה ממנו הוא מזיק לבריאות", אמרו הרופאים בסרט. כששאל גיימיאו את הרופאה שטיפלה בו, האם הוא בדרך להשמנת יתר?, היא ענתה לו שהדרך לשם קצרה הרבה יותר ממה שהוא חושב. "סוכר הוא לא הרשע", נאמר בסרט, "אבל החיים בלעדיו הם הרבה יותר מתוקים".

  • עוד באותו נושא:
  • סוכר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully