וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב כל היום עם אשתך? אולי אתה רעב

17.4.2014 / 8:26

חוקרים גילו כי אנשים עם רמות סוכר נמוכות אגרסיביים יותר כלפי בני הזוג שלהם. כך עזרו 107 זוגות, 21 ימים ועשרות בובות וודו לגלות את הסיבה האמיתית לצרות בחיי הנישואים

בני זוג רבים. ShutterStock
קחו הפסקה ולכו לאכול משהו/ShutterStock

רמות נמוכות של סוכר בגוף עלולות לגרום לכם לכעוס יותר על בני הזוג שלכם, ואפילו להתפרץ באגרסיביות. כך גילה מחקר חדש שנערך באוניברסיטת אוהיו.

במשך 21 יום, חוקרים מדדו את רמות הסוכר בדם של זוגות נשואים, וגילו כי מדובר במדד מדויק לכמות הריבים והכעס שלהם. בתום היום ה-21, נמצא כי לאנשים עם רמות נמוכות יותר של סוכר בדם – הייתה יותר נטייה להתפרץ על בני הזוג שלהם, בווליום גבוה יותר ולמשך זמן ארוך יותר.

תראי לי על הבובה כמה את כועסת על בעלך

במחקר השתתפו 107 זוגות נשואים. המחקר התחיל במבחן "שביעות רצון" ממערכת היחסים, שבו כל אחד מבני הזוג התבקש לענות על שאלות כמו "עד כמה אתה מרגיש מסופק במערכת היחסים".

את הכעס של בני הזוג אחד על השני מדדו החוקרים בדרך יוצאת דופן, שנבחנה כבר במחקרים קודמים. כל המשתתפים קיבלו בובת וודו שייצגה את בין הזוג שלהם, ו-51 סיכות.

בסוף כל יום, במשך 21 ימים, המשתתפים דקרו את הבובה ב-0 עד 51 סיכות, בהתאם לרמות הכעס שלהם. הם עשו זאת לבד, ולא בנוכחות בן הזוג שלהם. כל משתתף גם מדד את רמות הגלוקוז בדם שלו לפני ארוחת הבוקר ולפני השינה בלילה.

התוצאות גילו כי ככל שרמות הסוכר של המשתתפים היו נמוכות יותר בערב, כך הם דקרו את הבובה ביותר סיכות. התוצאות נשארו זהות גם אחרי שהחוקרים לקחו בחשבון את הנתונים שנאספו על מערכת היחסים לפני. למעשה, גם זוגות שדיווחו לפני המחקר על קשר טוב ומספק, נטו לכעוס יותר על בני הזוג שלהם כאשר רמות הסוכר שלהם היו נמוכות.

בובת וודו. ShutterStock
בובת וודו. כלי מחקרי יעיל/ShutterStock

אבל לא רק הבובות ספגו את הכעס. אחרי היום ה-21 הזוגות התבקשו להגיע למשימה משותפת. נאמר להם כי הם ייתחרו עם בני הזוג שלהם מי ילחץ על כפתור מהר יותר כאשר סימן מטרה מופיע על צג המחשב.

המנצח של כל ניסוי, כך נאמר למשתתפים, יוכל להפציץ את בן הזוג שלו ברעשים חזקים דרך האוזניות. בפועל, הם לא שיחקו נגד בני הזוג שלהם אלא נגד מחשב שנתן להם לנצח כחצי מהפעמים. בכל פעם שהם "ניצחו" המשתתפים החליטו כמה חזק יהיה הרעש שבן הזוג שלהם ישמע ולמשך כמה זמן.

התוצאות הראו כי אנשים עם רמות סוכר נמוכות בגוף שלחו רעשים חזקים יותר לבני הזוג שלהם ולמשך יותר זמן (גברים ונשים כאחד). אלו שדקרו את בובות הוודו יותר פעמים היו גם אלו שהפציצו את בני הזוג שלהם ברעשים חזקים.

למה אנחנו רעים כשאנחנו רעבים?

המחקר מלמד כיצד רעב שנגרם ממחסור בסוכר בגוף עלול לשחק תפקיד משמעותי בחיי נישואים בכל מה שקשור לוויכוחים, לעימותים ולפעמים אפילו אלימות.

למה רמות סוכר נמוכות גורמות לאנשים לנהוג באגרסיביות? גלוקוז משמש כדלק לפעולת כל התאים בגוף, גם למוח. השליטה העצמית הנדרשת להתמודדות עם כעס ואגרסיביות דורשת אנרגיה, שמויצרת בחלקה על ידי הגלוקוז.

אז אם אתם רוצים למנוע את הריב הבא, כדאי שתחזיקו בקרבת מקום פחמימה קטנה או משהו מתוק.

עוד בוואלה! בריאות:
מה קורה לגוף אחרי שנה בלי סוכר?
מחקר: נישואים חד מיניים טובים לבריאות
רפואה, לא לגברים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully