וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 13 נותר נכה לאחר שאולץ לבצע 1,000 סקוואטים במחנה

27.10.2024 / 0:01

נער מסין אובחן עם רבדומיוליזיס, מצב מסכן חיים, לאחר שהשתתף במחנה ונדרש לבצע 1,000 סקוואטים כעונש על התנהגותו

גברת לו, אם לאחד מג'ינינג, שבמחוז שאנדונג בסין, חשפה לאחרונה את הסיפור הטרגי של בנה המתבגר שספג עונש גופני שהשאיר אותו נכה לכל החיים. כל זה אירע בקיץ שעבר כשהילד נרשם למחנה קיץ בן שבעה ימים, בו יכול היה להכיר ילדים אחרים ולעסוק בפעילות גופנית. הכל עבר בשלום עד טקס סיום המחנה ממנו ההורים קיבלו תמונות של ילדיהם. לו ראתה שבתמונה בנה עם עיניים אדומות והבעה עצובה. אביו הבחין שאחת מרגליו נראתה רפויה, אולם כשההורים שאלו את מארגני המחנה על שלום בנם, נאמר להם שהוא בסדר. רק כשהגיעו לאסוף אותו, הבינו את חומרת המצב. ילדם בן ה-13 חיכה להם על שרפרף כשהוא בקושי מצליח לעמוד.

כששאלו את בנם מה קרה, למדו ההורים שלפני טקס הסיום, אחת המדריכות תפסה אותו מדבר עם ילדים אחרים במהלך תרגיל - והורתה לו לבצע 1,000 סקוואטים כעונש. לאחר שהגיע ל-200 סקוואטים, הוא התמוטט על הקרקע מכאבי שרירים, אך במקום לעזור לו - המורה בעטה בו ונתנה לו להמשיך להתפתל על הריצפה מכאבים. רק כשהתחיל טקס הסיום, עזרו לו להתרומם מהריצפה והושיבו אותו על שרפרף - וזה כנראה רק בגלל שההורים החלו להגיע.

כשהילד בן ה-13 התלונן על כאבים עזים, אביו ביקש מאחד המדריכים במחנה להתלוות אליו לבית חולים סמוך כדי שיבדקו את רגליו, אז הם פנו לבית החולים המקומי של ג'ינינג, שם הוא אובחן בתחילה עם מתיחת שרירים פשוטה וניתנה לה משחה. עם זאת, בימים שלאחר מכן רגליו של הילד כאבו כל כך עד שהוא אפילו לא יכול היה ללכת או לישון בלילה. הוריו לקחו אותו לבית החולים המשויך למכללה הרפואית של ג'ינינג, שם הרופאים אבחנו אותו עם רבדומיוליזיס (תמס שריר).

נער אושפז בבית החולים בסין עם נזק בשרירי הרגליים לאחר שנאלץ לבצע 1,000 סקוואטים במחנה הקיץ. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נער אושפז בבית החולים בסין עם נזק בשרירי הרגליים לאחר שנאלץ לבצע 1,000 סקוואטים במחנה הקיץ/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

רבדומיוליזיס הוא מצב מסכן חיים הנגרם בדרך כלל על ידי פעילות גופנית בעצימות גבוהה לאורך תקופה קצרה. זהו מצב שבו הממברנה, שהיא הקרום שעוטף את השריר, נהרסת וגורמת לשחרור של תכולת תא השריר לזרם הדם מה שגורם לפירוק מהיר של שרירי השלד, ואם הוא אינו מקבל טיפול ראוי - הוא יכול להשפיע גם על הכבד והכליות. במקרה של הילד, המצב נגרם על ידי המספר הגבוה של הסקוואטים שביצע ללא מנוחה. מצבו היה כה חמור שהרופא טען שהוא חייב לעבור לשבת בכיסא גלגלים.

עוד בנושא
ילד הגיע עם שפעת לבית החולים - ועבר כריתה של הידיים והרגליים

זה הדבר המסוכן שאתם גורמים לו כשאתם מניפים את ילדיכם באוויר

לאחר 13 ימי טיפול בבית החולים המשולב של המכללה הרפואית ג'ינינג, הנער שוחרר לביתו אך נאמר לו שהוא לעולם לא יחלים לחלוטין. גם היום הנער האלמוני עדיין אינו מסוגל לנהל חיים נורמליים וככל הנראה לעולם לא יוכל לעסוק בפעילות גופנית רצינית. שרירי רגליו מנוונים כעת והוא סבל מנזקים לכבד ולכליות.

גב' לו אמרה לתקשורת המקומית שאחרי הנזק שנגרם לבנם, הם ניסו להתעמת עם מארגני המחנה על ההתעללות הפיזית שילדם עבר. על אף שכולם בהתחלה הכחישו שעשו דבר רע, כשהילדים האחרים אישרו את הסיפור שלו - המדריכים הודו במתן העונש הגופני. לאחר משא ומתן, הושגה פשרה בין ההורים למארגני המחנה אך ההליכים המשפטיים עדיין מתנהלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully