וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד הגיע עם שפעת לבית החולים - ועבר כריתה של הידיים והרגליים

6.10.2024 / 0:03

הרופאים נאלצו לכרות את ידיו ורגליו של ילד בן 14 שהגיע לבית החולים עם תסמיני שפעת קשים. הוריו נחושים להעניק לו חיים טובים: "העיקר שהוא איתנו"

הילד שידיו ורגליו נכרתו אחרי שהיו לו תסמיני שפעת - לפני ואחרי הניתוח/catalinacardonagutierrez

רופאים נאלצו לכרות למטופל בן 14 את הידיים והרגליים לאחר שהגיע לבית החולים עם תסמיני שפעת קשים.

מתיאס אוריבה, מתבגר מטנסי ונגן פסנתר מוכשר, הובהל לבית החולים עם תסמיני שפעת שסיכנו את חייו, שם נאלצו הרופאים לקטוע את ארבעת גפיו. תסמיניו היו מהסוג שהייתם מצפים לראות כשאדם חולה בצינון או שפעת, אך הם הפכו מהר מאוד לקטלניים וגרמו לזוג הוריו אדגר וקטלינה אוריבה לקבל את ההחלטה הקשה לקטוע את ידיו ורגליו של ילדיהם כדי להציל את חייו. קטלינה אמרה: "כרגע זה מאוד קשה לראות את המצב שלו, אבל במקביל אני מסתכלת עליו ואומרת 'הוא כאן'. זה לא מובן מאליו".

במהלך החודשיים האחרונים, מתיאס מתאושש בבית החולים לילדים Monroe Carrel Junior שבנשוויל, טנסי. הוא הגיע לשם לאחר שאובחן עם דלקת ריאות ותסמונת הלם רעלי ונכנס למצב של דום לב. הנער הוכנס למכונת ECMO (חמצון חוץ-גופי באמצעות ממברנה) תומכת חיים, בדומה למכונת מעקף לב-ריאה, למשך כמעט שבועיים - מה שהציל את חייו. אדגר הסביר: "זרימת הדם הזו לא הגיעה לכל הגפיים שלו, אז הם נאלצו לקטוע את כל ארבעת הגפיים שלו". "כשהגענו לרופאים אמרתי להם 'בבקשה אל תשתמשו במילה 'קטיעה'", הוסיפה קטלינה, "בואו נשתמש במילה 'הסרה'".

עד כה מתיאס עבר כמעט תריסר ניתוחים והצוות המטפל בו אמר שהוא הולך לעבור עוד מספר לא ידוע של ניתוחים נוספים.

ראש הצוות הטיפולי של מתיאס הייתה ד"ר קייטי בויל, רופאת ילדים בטיפול נמרץ, שעבדה עם עמיתיה כדי לנסות ולהציל כמה שיותר מהגפיים של מתיאס. היא אמרה שמצבו נדיר וזה משהו שהיא כמעט ואינה רואה. היא הסבירה: "זה נדיר ביותר. לפעמים כשאתה חולה בשפעת, זה כן גורם לך לזיהום חיידקי. אולם גם אז, רוב הילדים לא מתקרבים אפילו לקצת ממה שמתיאס עבר".

ד"ר בויל הוסיפה כי אין דבר שהוריו של מתיאס היו יכולים לעשות מוקדם יותר כדי למנוע את קטיעת הגפיים של בנם. היא המליצה להורים לוודא שילדיהם יקבלו את חיסון השפעת שלהם ולפקח עליהם כשהם חולים כדי לראות אם הם מפתחים חום גבוה, אינם יכולים לשתות נוזלים או מסרבים להתעורר אם הם ישנים הרבה. אם מופיע אחד מהתסמינים הללו, יש לקחת אותם לבית החולים.


עוד בנושא:
רגלה נקטעה בעקבות תסמונת נדירה והיא חזרה לדגמן

גפיו של סטודנט נקטעו והוא כמעט מת בגלל שאכל שאריות טייקאוואי

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ככה נראים החיים שלו היום:

אדגר וקטלינה מקווים שילדם יוכל לתפקד עם גפיים תותבות כשיצא מבית החולים. קטלינה נזכרה בשיחה שניהלה עם בנה, בה אמרה לו: "יהיו לך חיים מדהימים. אתה תלך ל-MIT (המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס). אתה הולך לעשות מה שאתה רוצה לעשות. לא יהיו לך גבולות כי אתה כאן מתיאס, אתה כאן".

אחרי ששוחרר מבית החולים כעת הם מחפשים מקום באטלנטה עבור מתיאס כדי שיוכל לקבל תותבות ולעבור שיקום. עמוד GoFundMe הוקם כדי לגייס כספים ולעזור לתמוך בהחלמתו של מתיאס ועד כה הגיעו שם לכמעט 400,000 דולרים. אדגר אמר: "אמרתי לו שאנחנו הולכים להיות הידיים והרגליים שלו עד שנבין כיצד אנחנו הולכים להתנהל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully