וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכלים תפוחים כל יום? זה מה שקורה לגוף שלכם

עודכן לאחרונה: 30.9.2024 / 12:39

הוא אחד הפירות הפופולרים ביותר, ולא סתם. אז מה יש בתפוחים ולמה ממש כדאי לכם לאכול אותם מדי יום?

ככה תכינו מאפי בצק עלים במילוי תפוחים וקינמון בטוסטר/יוסי ציפקיס

יש סיכוי שאתם מכירים את הביטוי הבריאותי באנגלית: "An apple a day keeps the doctor away", ובתרגום לעברית - "תפוח ליום מרחיק את הרופא".

הביטוי נטבע לראשונה ב-1913 והוא התבסס על פתגם ממחוז פמברוקשייר שבווילס שמקורו ב-1866. למעשה, מגזין Notes and Queries היה הראשון לפרסם את הציטוט המקורי: "אכול תפוח כשאתה הולך לישון, ותמנע מהרופא להרוויח את הלחם שלו".

למרות שמחקרים מראים שאכילת יותר תפוחים אינה קשורה למעשה לביקורים פחותים אצל הרופא, הוספת תפוחים לתזונה יכולה לעזור לשפר כמה היבטים של הבריאות. אחת הסיבות היא שתפוחים מכילים רכיבים רבים שתורמים לבריאות, כגון ויטמין C, ויטמין K, אשלגן, רכיבים נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים.

זה מה שקורה לגוף כשאוכלים תפוחים מדי יום:

יוגורט עם תפוחים. ShutterStock
פרי בריא וטעים/ShutterStock

טוב לעיכול

אם אתם סובלים מכאבי בטן וקשיי עיכול, כדאי שתוסיפו לתפריט היומי תפוח. תפוחים מסייעים בהרגעת הקיבה מכיון שהם מתעכלים מהר, מפחיתים שלשולים ומספקים אנרגיה זמינה לגוף. תפוחים גם מהווים מקור טוב של פקטין - סיבים מסיסים אשר יכולים להקל במצבים של שלשול וכאבי בטן.

טוב לדיאטה

גם אם אתם בתהליך דיאטה ומחפשים דרך להישאר שבעים לאורך זמן, תפוחים עשויים להיות התשובה בשבילכם. תפוחי עץ עשירים בסיבים תזונתיים גם בתוך הליבה וגם בקליפה. מחקר שהשווה בין תפוחי עץ לבננות מצא שתפוחי עץ משביעים יותר, והדבר נובע כנראה מהמרקם ומתכולת הסיבים שלהם. כשהשווו בין צריכת תפוח עץ, רסק תפוחי עץ ומיץ תפוחים נמצא שהפרי השלם תרם את אפקט השובע המשמעותי ביותר, בעוד שהמיץ הקנה את תחושת השובע הנמוכה ביותר.

עוד בוואלה

הי הו תפוח בדבש: זה ככל הנראה השילוב הכי בריא של החג הזה

לכתבה המלאה

טוב ללב

מחקר משנת 2019 טוען כי אכילת שני תפוחים ביום מועילה יותר מאכילת תפוח אחד, שכן היא עשויה להפחית את הסיכון של אנשים ללקות בהתקף לב או שבץ מוחי.

המחקר שנערך על ידי היחידה לתזונה באוניברסיטת רדינג, ברקשייר באנגליה כלל 40 אנשים בגילאי 20 עד 69 שהיו עם כולסטרול גבוה ועברו בדיקות דם לפני ואחרי הניסוי. הנחקרים התבקשו לאכול שני תפוחים גדולים ביום במשך שמונה שבועות, מה שהוביל לירידה ממוצעת של הכולסטרול 'הרע' בכמעט ארבעה אחוזים. לטענת החוקרים הממצאים הראו כי אכילת תפוחים מפחיתה את הסיכון לשבץ מוחי או להתקף לב, שיכולים להיגרם כתוצאה מהצטברות והתקשחות הכולסטרול בעורקים.

מחזק את המיקרוביום

מחקר מצא כי תפוח ממוצע מכיל יותר מ-100 מיליון חיידקים, הבעיה היא שכדי לקבל את היתרון הבריאותי של החיידקים הטובים האלה אתם צריכים לאכול גם את ליבת התפוח. אם תחליטו לאכול את התפוח ללא הליבה, המספר כבר צונח ל-10 מיליון חיידקים טובים.

חלק מהחיידקים הללו חשובים לשמירה על המיקרוביום, שתורם לבריאות הבטן, כך על פי אחת מעורכות המחקר, פרופסור גבריאלה ברג מאוניברסיטת גראץ לטכנולוגיה באוסטריה. לדבריה, "החיידקים, הפטריות והנגיפים במזון שלנו מאכלסים ומעצבים את המעיים שלנו. הבישול הורג את מרביתם, ולכן פירות וירקות טריים הם מקורות חשובים במיוחד לחיידקים הטובים האלה".

  • עוד באותו נושא:
  • תפוחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully