וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מה ששני תפוחים ביום יכולים לעשות ללב שלכם

למה לאכול אחד כשאפשר שניים? זה כנראה מה שעמד לנגד עיניהם של חוקרים מבריטניה שבדקו איך זה יכול להועיל לכם לבריאות הלב. זה מה שהם מצאו

WholeFoodsMarket

בווידאו: ככה צריך לחתוך תפוחים

תפוח ביום מרחיק את הרופא (apple a day keeps the doctor away), כך לפחות טוען פתגם אמריקאי, אך מחקר חדש טוען כי אכילת שני תפוחים מועילה יותר, שכן היא עשויה להפחית את הסיכון של אנשים ללקות בהתקף לב או שבץ מוחי.

המחקר שנערך על ידי היחידה לתזונה באוניברסיטת רדינג, ברקשייר באנגליה כלל 40 אנשים בגילאי 20 עד 69 שהיו עם כולסטרול גבוה ועברו בדיקות דם לפני ואחרי הניסוי. הנחקרים התבקשו לאכול שני תפוחים גדולים ביום במשך שמונה שבועות, מה שהוביל לירידה ממוצעת של הכולסטרול 'הרע' בכמעט ארבעה אחוזים. לטענת החוקרים הממצאים הראו כי אכילת תפוחים מפחיתה את הסיכון לשבץ מוחי או להתקף לב, שיכולים להיגרם כתוצאה מהצטברות והתקשחות הכולסטרול בעורקים.

שני תפוחים גדולים מכילים כרבע מכמות הסיבים היומית המומלצת המזינים את החיידקים במעיים שעשויים כאמור להפחית את רמות הכולסטרול. תפוחים מכילים רכיבים נוספים שתורמים לבריאות, כגון ויטמין C, ויטמין K, אשלגן ונוגדי חמצון. מלבד ההשפעה שיש לתפוחים בסיוע בהפחתת כולסטרול נמצא כי הם גם עשויים להקטין את הסיכון להתפתחות מספר סוגים של סרטן, ביניהם סרטן הריאות והמעי הגס. בנוסף לכך הם מסייעים בהרגעת הקיבה מכיוון שהם מתעכלים מהר.

עוד בוואלה!

תפוח מועיל מאוד לבטן, אבל אתם אוכלים אותו לא נכון

לכתבה המלאה
תפוחים. עיבוד תמונה
למה אחד כשאפשר שניים? צמד תפוחים/עיבוד תמונה

במחקר הנוכחי החוקרים השוו בין שתי קבוצות: הראשונה אכלה שני תפוחים ביום ואילו השניה שתתה מיץ תפוחים שהכיל את אותה כמות קלוריות. בתום המחקר החוקרים מצאו כי קבוצת האנשים שאכלו מדי יום שני תפוחים גדולים עשירים בפוליפנולים נהנו מירידה של 3.6 אחוזים ברמות הכולסטרול הרע בהשוואה לאנשים ששתו את מיץ התפוחים. והכל בשמונה שבועות.

לא כמו תרופה, אבל גם טוב

אף על פי שהדבר נופל בהרבה מההשפעה של נטילת סטטינים, תרופות שמפחיתות בדרך כלל את הכולסטרול ב-30-55 אחוזים, שינוי תזונתי קטן זה עשוי עדיין לעזור להפחית את הסיכון של אנשים למחלות לב וכלי דם.

מומחים מאמינים כי סוג של סיבים הנמצאים בתפוחים מזינים חיידקי מעיים חשובים שגורמים לייצור של חומצות שומן קצרות שעשוית להוריד את ייצור הכולסטרול בכבד. חיידקי מעי אלה עשויים לשנות גם את צורתם של מלחי מרה המיוצרים בכבד ועוברים אל המעי הדק, שם הם מסייעים בעיכול השומנים באמצעות תהליך הנקרא תחלוב שומנים. לאחר ספיגתם מן המעי עוברים מלחי המרה אל הכבד לשימוש חוזר.

המחקר שפורסם בכתב העת American Journal of Clinical Nutrition מצא כי נשים עשויות להרוויח יותר מגברים מאכילת שני תפוחים ביום בכל הקשור לכולסטרול, אם כי יש צורך במחקרים נוספים בכדי לאשר זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully