וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלבקת חוגרת: 12 תרופות סבתא להקלה טבעית

עודכן לאחרונה: 2.9.2024 / 13:54

מאמבטיות שיבולת שועל ועד שמן עץ התה - מסע אל עולם התרופות הביתיות: 12 שיטות מסורתיות להקלה על כאבי שלבקת חוגרת

התפרצות שלבקת חוגרת בגב. ShutterStock
שלבקת חוגרת. אפשר להקל על הכאבים ואי הנוחות עם תרופות ביתיות/ShutterStock

שלבקת חוגרת היא מחלה ויראלית כואבת הנגרמת על ידי וירוס הוריצלה זוסטר, אותו וירוס שגורם לאבעבועות רוח. למרות שקיימים טיפולים רפואיים מודרניים, רבים מחפשים גם פתרונות טבעיים או "תרופות סבתא" להקלה על התסמינים. חשוב להדגיש כי אלו אינן תחליף לטיפול רפואי, אלא תוספת שעשויה לסייע בהקלה על חלק מהתסמינים.

1. קומפרסים קרים או חמים

קומפרסים הם אחת השיטות הפשוטות והיעילות ביותר להקלה על כאב ואי-נוחות. קומפרסים קרים יכולים לעזור להפחית נפיחות ולהקל על הכאב בשלבים הראשונים של המחלה. ניתן להשתמש בשקית קרח עטופה במגבת או בחבילת ירקות קפואים.

לעומת זאת, קומפרסים חמים יכולים לסייע בשלבים מאוחרים יותר, כשהכאב הופך לכרוני יותר. חום יכול לעזור להרפות את השרירים ולשפר את זרימת הדם לאזור. ניתן להשתמש בבקבוק מים חמים או במגבת שהוטבלה במים חמים.

2. אמבטיות אבקת שיבולת שועל

שיבולת שועל ידועה בתכונותיה המרגיעות לעור. אמבטיה עם אבקת שיבולת שועל יכולה להקל על הגירוד והצריבה הנלווים לשלבקת חוגרת. ניתן להוסיף כוס של אבקת שיבולת שועל לאמבטיה מלאה במים פושרים, או להכין תערובת סמיכה יותר ולמרוח ישירות על האזורים הנגועים. חשוב לשטוף היטב לאחר מכן ולייבש בעדינות.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

3. תמצית עלי תה

תמצית עלי תה, במיוחד מתה ירוק, מציעה אפשרות טבעית להקלה על תסמיני שלבקת חוגרת. העשירה בנוגדי חמצון ובתכונות אנטי-דלקתיות, תמצית זו עשויה לסייע בהפחתת הדלקת והכאב הנלווים למחלה. הפוליפנולים בתה, ובמיוחד EGCG (אפיגלוקטכין גלאט), ידועים ביכולתם לתמוך במערכת החיסון ולהילחם בזיהומים ויראליים.

לשימוש, ניתן להכין תמצית חזקה של תה ירוק, לקרר אותה, ואז למרוח על האזורים הנגועים בעזרת צמר גפן או מטלית נקייה. חלק מהאנשים מדווחים על הקלה בגירוד ובאי-נוחות. בנוסף, שתיית תה ירוק באופן קבוע עשויה לתרום לבריאות כללית ולחיזוק מערכת החיסון. כתמיד, מומלץ להתייעץ עם רופא לפני התחלת טיפול חדש.

תה ירוק נמזג לספל. ShutterStock
למרוח על האזורים הנגועים בעזרת צמר גפן או מטלית נקייה. תה ירוק/ShutterStock

4. שמן עץ התה

שמן עץ התה ידוע בתכונותיו האנטי-ויראליות והאנטי-דלקתיות. יש לדלל אותו בשמן נשא כמו שמן קוקוס או שמן שקדים לפני השימוש, כיוון שהוא יכול להיות חזק מדי בצורתו הטהורה. מריחה עדינה על האזורים הנגועים יכולה לסייע בהפחתת הכאב והגירוד ולקדם ריפוי.

5. ג'ל אלוורה

ג'ל אלוורה הוא רכיב טבעי יעיל להקלה על תסמיני שלבקת חוגרת. הוא מכיל תרכובות אנטי-דלקתיות ומרגיעות, המסייעות בהפחתת אדמומיות, נפיחות וגירוד באזורים הנגועים. תכונותיו המקררות מספקות הקלה מיידית מתחושת הצריבה והכאב. האלוורה גם מסייעת בשימור לחות העור, מה שחשוב במיוחד כאשר העור פגוע ורגיש. בנוסף, היא מכילה ויטמינים ומינרלים התומכים בריפוי העור.

ניתן למרוח ג'ל אלוורה טהור ישירות על האזורים הנגועים מספר פעמים ביום. חשוב להשתמש במוצר איכותי ולבצע בדיקת רגישות לפני שימוש נרחב. למרות יעילותו, ג'ל אלוורה אינו תחליף לטיפול רפואי, אלא תוספת מועילה שיכולה לסייע בניהול התסמינים.

6. תוספי תזונה

תוספי תזונה עשויים לסייע בהקלה על תסמיני שלבקת חוגרת ובתמיכה במערכת החיסון. ויטמין C ידוע ביכולתו לחזק את מערכת החיסון ולתמוך בריפוי העור. ויטמין B12 חיוני לתפקוד תקין של מערכת העצבים ועשוי לסייע בהפחתת כאב עצבי. ויטמין E, כנוגד חמצון חזק, יכול לתמוך בריפוי העור ובהפחתת דלקת.

אבץ חשוב לתפקוד מערכת החיסון ולריפוי פצעים. חומצה אלפא-ליפואית עשויה לסייע בהפחתת כאב עצבי. ליזין, חומצת אמינו, יכולה לעכב את התרבות הוירוס. אומגה 3 עשויה לסייע בהפחתת דלקת. חשוב להדגיש כי יש להתייעץ עם רופא לפני התחלת משטר תוספים חדש, במיוחד אם נוטלים תרופות אחרות או סובלים ממצבים רפואיים מסוימים.

7. תה ליקוריץ

שורש הליקוריץ מכיל חומרים בעלי תכונות אנטי-ויראליות ואנטי-דלקתיות. ניתן לשתות תה ליקוריץ או למרוח תמצית ליקוריץ על האזורים הנגועים. יש לשים לב שליקוריץ יכול להשפיע על לחץ הדם, לכן אנשים עם בעיות לחץ דם צריכים להיוועץ ברופא לפני השימוש.

8. שמן קלנדולה

שמן קלנדולה, המופק מפרחי הציפורן (קלנדולה אופיצינליס), נחשב לבעל תכונות מרפא רבות שעשויות לסייע בהקלה על תסמיני שלבקת חוגרת. הוא ידוע בתכונותיו האנטי-דלקתיות, האנטי-בקטריאליות והמרגיעות לעור. בהקשר של שלבקת חוגרת, שמן קלנדולה עשוי לעזור בהפחתת הדלקת, הכאב והגירוד הנלווים למחלה. הוא יכול לסייע בהרגעת העור המגורה ולקדם את תהליך הריפוי.

ניתן למרוח את השמן ישירות על האזורים הנגועים מספר פעמים ביום. חשוב להשתמש בשמן קלנדולה איכותי ולבדוק רגישות לפני שימוש נרחב. למרות יתרונותיו, יש לזכור כי שמן קלנדולה אינו תחליף לטיפול רפואי מקצועי ויש להתייעץ עם רופא לפני השימוש, במיוחד אם יש רגישויות ידועות.

דג לברק במסעדת פסקדו. דן לב,
דגים, עוף וביצים עשויים לעכב את התרבות הווירוס/דן לב

9. דיאטה מאוזנת

דיאטה מאוזנת יכולה לשחק תפקיד משמעותי בתמיכה במערכת החיסון ובהקלה על תסמיני שלבקת חוגרת. מזונות עשירים בוויטמין C, כמו פירות הדר, עגבניות ופפריקה, מחזקים את המערכת החיסונית. מזונות עתירי ליזין, כמו דגים, עוף וביצים, עשויים לעכב את התרבות הווירוס. אומגה 3, הנמצא בדגים שמנוניים ואגוזים, מסייע בהפחתת דלקות.

ירקות ירוקים עליים מספקים ויטמינים ומינרלים חיוניים. שום ובצל ידועים בתכונותיהם האנטי-ויראליות. חשוב להימנע ממזונות מעובדים וסוכרים פשוטים העלולים להגביר דלקות. שתייה מרובה של מים מסייעת בניקוי הגוף. תוספת של פרוביוטיקה יכולה לתמוך במערכת החיסון. יש להתייעץ עם תזונאי או רופא לקבלת תוכנית תזונה מותאמת אישית.

10. טכניקות הרפיה

טכניקות הרפיה יכולות לסייע משמעותית בהקלה על תסמיני שלבקת חוגרת. מדיטציה, למשל, מסייעת בהפחתת מתח ושיפור מצב הרוח, מה שעשוי להקל על תחושת הכאב. נשימות עמוקות מפחיתות לחץ ומשפרות זרימת חמצן בגוף, תורמות להרגעה כללית. יוגה עדינה משלבת תנועה ונשימה, מסייעת בהפחתת מתח שרירים ושיפור גמישות.

דמיון מודרך יכול להסיח את הדעת מהכאב ולקדם הרפיה עמוקה. טכניקת הרפיית שרירים מתקדמת מסייעת בהרפיית אזורים ספציפיים בגוף. מוזיקה מרגיעה או צלילי טבע יכולים ליצור סביבה רגועה ולהפחית חרדה. שילוב קבוע של טכניקות אלו בשגרה היומית עשוי לתרום להקלה משמעותית בתסמיני המחלה ולשיפור איכות החיים.

11. שמנים אתריים

שמנים אתריים מציעים אפשרות טבעית להקלה על תסמיני שלבקת חוגרת. שמן עץ התה ידוע בתכונותיו האנטי-ויראליות והאנטי-דלקתיות, ועשוי לסייע בהפחתת כאב וגירוד. לבנדר מרגיע ומסייע בהפחתת מתח וכאב. אקליפטוס יכול להקל על כאבים ולשפר זרימת דם.

שמן קמומיל רומאי ידוע ביכולתו להרגיע עור מגורה ולהפחית דלקת. רוזמרין עשוי לסייע בהפחתת כאב עצבי. חשוב לדלל תמיד שמנים אתריים בשמן נשא כמו שמן קוקוס או שקדים לפני שימוש על העור. ניתן להשתמש בשמנים במריחה מקומית, באמבטיה, או בדיפיוזר לארומתרפיה. יש להתייעץ עם איש מקצוע לפני השימוש, במיוחד אם יש רגישויות או מצבים רפואיים מיוחדים.

מיינדפולנס, התרגול הרוחני שכבש את קהילת ההייטק.. Unsplash
דמיון מודרך יכול להסיח את הדעת מהכאב ולקדם הרפיה עמוקה/Unsplash

12. תמצית פרופוליס

תמצית פרופוליס, המופקת מחומר שמיוצר על ידי דבורים, נחשבת לבעלת תכונות מרפא רבות עוצמה שעשויות לסייע בהקלה על תסמיני שלבקת חוגרת. פרופוליס ידוע בתכונותיו האנטי-ויראליות, האנטי-דלקתיות והאנטי-בקטריאליות. בהקשר של שלבקת חוגרת, הוא עשוי לעזור בהפחתת הדלקת, הכאב והגירוד הנלווים למחלה.

כמו כן, הוא יכול לתמוך בחיזוק מערכת החיסון, מה שעשוי לסייע בהתמודדות הגוף עם הוירוס. ניתן להשתמש בתמצית פרופוליס למריחה מקומית על האזורים הנגועים או לצריכה פנימית כתוסף תזונה. חשוב להתייעץ עם רופא לפני השימוש, במיוחד אם יש רגישות לדבורים או למוצרי כוורת. יש לזכור כי למרות היתרונות הפוטנציאליים, פרופוליס אינו תחליף לטיפול רפואי מקצועי בשלבקת חוגרת.

חשוב להדגיש שוב כי למרות שתרופות סבתא אלו עשויות לספק הקלה, הן אינן תחליף לטיפול רפואי מקצועי. שלבקת חוגרת היא מחלה רצינית שיכולה לגרום לסיבוכים, במיוחד אם לא מטופלת כראוי. תמיד יש להתייעץ עם רופא לפני התחלת כל טיפול חדש, במיוחד אם יש מצבים רפואיים קיימים או אם נוטלים תרופות אחרות.

בנוסף, חשוב לזכור שמה שעובד עבור אדם אחד לא בהכרח יעבוד עבור אחר. יש להיות סבלניים ולנסות שיטות שונות בהדרגה כדי למצוא את מה שמספק את ההקלה הטובה ביותר.

לבסוף, מניעה היא תמיד הדרך הטובה ביותר להתמודד עם מחלות. קיים חיסון נגד שלבקת חוגרת שמומלץ לאנשים מעל גיל 50 או לאלה שנמצאים בסיכון גבוה. שמירה על אורח חיים בריא, תזונה מאוזנת ופעילות גופנית סדירה יכולים לעזור לחזק את מערכת החיסון ולהפחית את הסיכון למחלות רבות, כולל שלבקת חוגרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully