וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן "קריאת מחשבות" מהיר יגלה האם אתם בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה

11.10.2024 / 0:14

האם תצליחו לזהות איזה רגש מביע האדם שבתמונה רק ע"י מבט בעיניים שלו? על פי מחקר משנת 1997 זיהוי נכון מצביע על אינטליגנציה רגשית גבוהה ויכולת לקרוא את החדר. מוכנים לאתגר של ד"ר סרמד מזר?

מה זה 'מבחן קריאת הנפש בעיניים' (Reading the Mind in the Eye Test) או RMET?/@drsermedmezher

מבחן קריאת המחשבות שלפניכם יחשוף האם יש לכם אינטליגנציה רגשית גבוהה ויכולת נקודתית לקרוא את החדר. אינטליגנציה רגשית (EQ) היא לא דבר מוחשי, אבל היא משפיעה על ההתנהגות שלנו, עוזרת לנו לנווט בין מורכבויות חברתיות ועוזר לנו לקבל החלטות אישיות. בניגוד ל-IQ שמתקבע בגיל צעיר יחסית, האינטלגנציה הרגשית יכולה להתפתח עם השנים בעקבות חוויות שאנחנו צוברים ונסיון חיים.

ד"ר סרמד מזר מלונדון שיתף מבחן הבודק את היכולות שלנו לזהות מצבי נפש פנימיים באמצעות מבט בעיניים ובאזור שסביבן. תשובות נכונות יעידו על אינטליגנציה רגשית גבוהה. לעומת זאת, תשובות שגויות עשויות להצביע אפילו על המצאות על הספקטרום האוטיססטי (כמובן שאין להתייחס לזה כאל מבדק רפואי ויש לבצע מבחנים נוספים על ידי מומחים לפני קביעה שכזו).

"מבחן קריאת הנפש בעיניים" (או RMET - Reading the Mind in the Eye Test) פותח על ידי סיימון ברון-כהן וקבוצת המחקר שלו. הוא נמצא בשימוש נרחב במטרה לסייע בזיהוי נוירודיברגנציה (מצב בו המוח מתפקד בצורה שונה ממה שהחברה מחשיבה "נורמלי" או "טיפוסי") בקרב מבוגרים.

בסרטון ששיתף בטיקטוק אמר ד"ר מזר (@drsermedmezher): "זה מבחן פסיכולוגי. האם אתם יכולים להבחין ברגשות של מישהו רק ממבט בעיניים שלו? ציונים נמוכים קשורים לאוטיזם וציונים גבוהים קשורים לאינטליגנציה רגשית גבוהה".

המבחן הפך זמין לציבור ע"י המרכז לחקר האוטיזם באוניברסיטת קיימברידג' הבריטית, בעקבות מחקר משנת 1997 שבדק RMET בפעם הראשונה. בחנו את עצמכם:

הביטו בעיניו של האדם המופיע בתמונה. האם הוא צוחק, מתעקש, משועשע או רגוע?

מבחן קריאת המחשבות - שאלה ראשונה. Reading the Mind in the Eyes Test, צילום מסך
מבחן קריאת המחשבות - שאלה ראשונה/צילום מסך, Reading the Mind in the Eyes Test

הרגש שלו הוא

צוחק
משועשע
מתעקש
רגוע
894 משתתפים

התשבה היא

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

אתם עשויים לחשוב שהוא צוחק או משועשע, אך התשובה הנכונה היא "מתעקש".

מוכנים לשאלה הבאה?

האם היא יהירה, אסירת תודה, סרקסטית או חשדנית/הססנית?"

מבחן קריאת המחשבות - שאלה שניה. Reading the Mind in the Eyes Test, צילום מסך
מבחן קריאת המחשבות - שאלה שניה/צילום מסך, Reading the Mind in the Eyes Test

הרגש שלה הוא

יהירה
אסירת תודה
סרקסטית
חשדנית/הססנית
856 משתתפים

התשובה היא

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

מתקשים? התשובה הנכונה היא "חשדנית/הססנית".

שנעבור לתמונה השלישית?

האם הוא רציני, מבויש, מבולבל או מבוהל?

מבחן קריאת המחשבות - שאלה שלישית. Reading the Mind in the Eyes Test, צילום מסך
מבחן קריאת המחשבות - שאלה שלישית/צילום מסך, Reading the Mind in the Eyes Test

הרגש שלו הוא

רציני
מבויש
מבולבל
מבוהל
809 משתתפים

הרגש שלו הוא...

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

התשובה היא "רציני".

אם עניתם על כל השאלות בצורה נכונה - יש לכם אינטליגציה רגשית גבוהה.

על אף ש-RMET משמש להבנה טובה יותר של קשיי קוגניציה חברתית, זהו רק מרכיב אחד של הערכה מקיפה. ד"ר מזר אמר: "הערכת אוטיזם מקיפה כוללת הערכות מרובות, כולל תצפיות התנהגותיות, היסטוריה התפתחותית ומבחנים סטנדרטיים. ה-RMET הוא רק חלק אחד מהפאזל - ויש לפרש את תוצאות המבחן יחד עם ממצאים אחרים כדי לספק תמונה מלאה של החוזקות והאתגרים של כל אדם".


עוד מבחנים:
רופא חושף: המבחן הפשוט שיגלה אם חסרות לכם שעות שינה

מבחן האצבעות שיכול לקבוע אם אתם פסיכופתים

הנה ההסבר המלא שלו:

@drsermedmezher "I Read People" #test. The Reading the Mind in the Eyes Test (RMET) is a valuable tool used in the assessment of autism spectrum disorder (ASD), but it's essential to understand that it's just one component of a comprehensive evaluation. The RMET focuses on measuring theory of mind - the ability to recognize and understand another person's emotions and mental states based solely on their eye expressions. Individuals with ASD often demonstrate challenges in this area. However, autism is a complex condition with a wide range of symptoms and presentations. While the RMET can provide insights into social cognition difficulties, it doesn't capture the full spectrum of autism-related challenges, which may include: Communication difficulties: Delayed language development, problems with verbal and nonverbal communication. Restricted interests and repetitive behaviors: Intense focus on specific topics or objects, engaging in repetitive actions. Sensory sensitivities: Over- or under-reactivity to sensory input (sounds, touch, light). Therefore, a comprehensive autism evaluation involves multiple assessments, including behavioral observations, developmental history, and standardized tests. The RMET is just one piece of the puzzle, and itsresults should be interpreted in conjunction with other findings to provide a complete picture of an individual's strengths and challenges. #proof #psychology ♬ Mistério - Beatsdasilva

מלבד זאת, למידה של החידון יכולה גם לסייע בהבנת האנשים שסביבכם. בסרטון ד"ר מזר הסביר: "אינטליגנציה רגשית כוללת את היכולת לתפוס, להבין ולנהל את הרגשות של עצמך, כמו גם לזהות ולהזדהות עם רגשות של אחרים. בכל הנוגע לקריאת הבעות דרך העיניים, אינטליגנציה רגשית משחקת תפקיד מכריע. היכולת לקרוא הבעות עיניים מסייעת גם בפתרון קונפליקטים, שכן היא מסייעת לזהות רגשות בסיסיים ומקדמת תקשורת יעילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully