וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן האצבעות שיכול לקבוע אם אתם פסיכופתים - האם הוא אמיתי?

עודכן לאחרונה: 25.1.2024 / 19:07

זה אומנם מחקר שמסווג כמדעי - אבל על פי בדיקה שנערכה כאן במשרדים לא היינו רצים להאמין לו. ובכל זאת - מה אומרים יחסי האורך בין האצבעות שלכם?

בווידאו: קניה ווסט משיק את קמפיין הנשיאות שלו/צילום: רויטרס

האם אתם פסיכופטים קרי רוח? התשובה יכולה להיות (ולהיראות) בידיים שלכם. חוקרים בקנדה ניתחו את אורך האצבעות של מתנדבים עם בעיות פסיכיאטריות שאובחנו קלינית כדי לקבוע אם פסיכופתיה "מושרשת ביולוגית".

הצוות מצא כי אלו שאצבעותיהם המורה קצרות יותר מאצבעות הקמיצה שלהם נוטים יותר לסבול מהפרעה פסיכיאטרית מאובחנת. תוצאות המחקר פורסמו כעת ב-The Journal of Psychiatric Research.

הצוות התחיל בכך שציין כי אלה שיש להם יחס 2D:4D נמוך יותר - כלומר: אצבע מורה קצרה יותר ואצבע קמיצה ארוכה יותר - כבר ידועים כמקושרים יותר עם תכונות של מקיאווליזם, נרקיסיזם ופסיכופתיה והתנהגות אגרסיבית.

הקשר המפתיע בין אורך האצבעות לנטייה לבגוד אצל נשים

בדמעות ועם אפוד צבאי קניה ווסט השיק את קמפיין הנשיאות שלו
20.7.20. רויטרס
שימו לב לאצבעות/רויטרס

המאמר ציין כי אנשים שקיבלו ציון גבוה בסולם התכונות הקרוי "השלישייה האפלה" "זכו לציונים גבוהים גם על קשיחות נפשית וביצועים ספורטיביים, אך גם על סוגים שונים של תוצאות פסיכו-סוציאליות ופסיכולוגיות שליליות, כולל חוסר סובלנות לאי ודאות, רגישות לחרדה ומניפולציה בין אישית".

לצורך המחקר המדעי גייסו החוקרים 80 מתנדבים: 44 עם בעיות פסיכיאטריות ו-36 אנשים בריאים ללא כל מצב נפשי מאובחן. ניתוח של הידיים שלהם אישר כי "אנשים עם בעיה פסיכיאטרית מאובחנת קלינית היו בעלי סיכוי גבוה יותר להיות עם אצבע מורה קצרה יותר וקמיצה ארוכה יותר".

אבל לפני שאתם נבהלים, המחבר הראשי של המחקר, סרג' ברנד, מבהיר לאנשים עם אצבע מורה קצרה יותר, לא לדאוג, ואומר שזה נפוץ מאוד.

יחס 2D:4D נמוך יותר קשור גם לטסטוסטרון גבוה יותר לפני הלידה ולחשיפה נמוכה יותר לאסטרוגן במהלך השליש הראשון בשלב העובר, על פי ברנד. "ככל שלמשתתף בוגר היו יותר סימנים של פסיכופתולוגיה, כך נראה שהמבוגר הזה נחשף לריכוזי טסטוסטרון גבוהים יותר ולריכוזי אסטרוגן נמוכים יותר במהלך תקופת החיים שלפני הלידה", אמר ברנד ל-PsyPost. עם זאת, הוא הוסיף: "חשוב להבין שלא צריך להבין את יחס אורכי האצבעות כגורל בלתי הפיך של אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully