וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 טעויות שאתם עושים כשאתם שותים קפה

עודכן לאחרונה: 23.7.2024 / 8:38

קפה הוא אחד המשקאות הכי פופלרים בעולם, וככזה יש עליו הרבה אחריות. אז מלבד כל הדברים הטובים שהוא עושה - האם הוא יכול לפגוע בנו?

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

מרביתנו שותים את כוס הקפה הראשונה על הבוקר, כל אחד לפי העדפותיו, אבל רופא מוביל מזהיר שרובנו עושים טעות גדולה בכל הנוגע לכוס הקפה, וזה יכול לפגוע לנו בבריאות.

ד"ר סורבה סטי, גסטרואנטרולוג מהרווארד, שמחזיק כמעט 400 אלף עוקבים ב-TikTok, חולק את חוכמתו הרפואית באינטרנט באמצעות סרטונים ויראליים. עכשיו הוא שיתף כמה מחשבות מרכזיות על למה שתיית קפה כל כך טובה בשבילך - כל עוד אתה ממלא אחר עצתו.

כעת, בסרטון אחרון שצבר למעלה מעשרות אלפי צפיות ויותר מאלף לייקים, הוא הפנה את תשומת הלב לשלושת הדרכים שבהן אנחנו טועים בצריכת הקפה שלנו.

"קפה הוא דבר נפלא עבור המוח, המעיים והכבד", פותח הדוקטור בן ה-42. הוא מסביר שהפוליפנולים המצויים בקפה יכולים להגביר חיידקים טובים ולשפר את המיקוד והזיכרון. זה, לדבריו, יכול לעזור לעכב את הופעת מחלת האלצהיימר. אבל, נראה, יש כמה טעויות נפוצות שכולנו אשמים בהן.

@doctorsethimd 3 Mistakes You Are Making with Your Coffee ❌ | Dr. Sethi In today's video, I'm sharing three common mistakes people make with their coffee and how to fix them. ? Whether you're a coffee newbie or a seasoned barista, these tips will help you brew the perfect healthy cup every time. ☕️✨ As always, feel free to ask any questions in the comments and I will try my best to answer those. #coffee #coffeetiktok #coffeetok #healthy ♬ original sound - Doctor Sethi ⚡️

הדוקטור מזהיר: "הוספת סוכר לקפה ומגבירה את רמת הסוכר בדם מגבירה את הדלקת, וזה לא טוב. שקלו להוסיף סטיביה ללא תוסף אריתריטול. הטעות השנייה היא לא להשתמש בקפה אורגני", מדווח Gloucestershire Live.

"קפה הוא אחד הגידולים הכי מודברים ואתם ממש לא רוצים לצרוך את חומרי ההדברה שהוא בא איתם". הטיפ השלישי שלו הוא כזה שלעתים קרובות מפתיע את המטופלים שלו. אם אתם סובלים מריפלוקס חומצי, אל תוותרו על קפה. במקום זאת, ד"ר סטי מציע לעבור לקליה כהה יותר, מכיוון שהיא מכילה פחות קפאין ולכן עדינה יותר לבטן.

עוד בוואלה!

וואלה מובייל במבצע משפחתי משתלם במיוחד! חוסכים לכל המשפחה

לכתבה המלאה

הנה עוד כמה טעויות שאספנו עבורכם

פוגע בספיגת חומרים
הקפה, אם לא ידעתם, לא רק נותן לכם בוסט של עירנות על הבוקר, יש לו גם השפעה מזרזת על מערכת העיכול, בדגש על קצב העיכול ועל הספיגה של חומרים שונים מהמזון.

זו גם הסיבה שקפאין יכול למשל לשבש את ספיגת הברזל. לכן, מומלץ להימנע משתיית קפה או תה שחור אחרי ארוחה בשרית גדולה. ועל אותו המשקל, קפאין עשוי להשפיע לטובה ולרעה על הספיגה והפעילות של תרופות שונות.

הנה כל הפרטים

לשתות קפה לפני ארוחת בוקר
יש מישהו שקם בבוקר, במיוחד אחרי שנת לילה מקוטעת ולא איכותית, ולא שותה קפה כמעט מיד? ובכן, מחקר נשעשה בנושא מצא כי ההרגל הזה עלול להזיק לנו לבריאות.

מדענים מאוניברסיטת באת' באנגליה בחנו את ההשפעות של שינה לא מספקת ושתיית קפה בבוקר על פני מגוון סמנים מטבוליים. הם מצאו כי בעוד שללילה אחד של שינה ירודה הייתה השפעה מוגבלת על חילוף החומרים, שתיית קפה השפיעה לרעה על ויסות הגלוקוז בדם.

אתם מפחדים מקפה
קפה הוא משקה בריא ועוצמתי ויש מי שחושב שצריך לשתות כוס אחת ביום בלבד. אז על פי מחקרים רבים, כמות כוסות הקפה המומלצות ביום עומדת על בין 2 ל-5 כוסות. זה בהנחה כמובן שאתם בריאים ולא סובלים ממחלות שונות המצריכות הגבלות תזונתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully