וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותים קפה לפני ארוחת הבוקר? אתם עושים טעות

מחקר חדש מצא כי שתיית קפה מיד לאחר יקיצה משנת לילה לא מספקת פוגעת משמעותית בחילוף החומרים ובוויסות הסוכר בדם. זו הסיבה שכדאי לכם לשתות את הקפה יחד עם ארוחת הבוקר

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

אננחנו לא מכירות מישהו שקם בבוקר, במיוחד אחרי שנת לילה מקוטעת ולא איכותית, ולא שותה קפה כמעט מיד. כעת מתברר שההרגל הזה עלול להזיק לנו לבריאות.

מדענים מאוניברסיטת באת' באנגליה בחנו את ההשפעות של שינה לא מספקת ושתיית קפה בבוקר על פני מגוון סמנים מטבוליים. הם מצאו כי בעוד שללילה אחד של שינה ירודה הייתה השפעה מוגבלת על חילוף החומרים, שתיית קפה השפיעה לרעה על ויסות הגלוקוז בדם. במחקר, שפורסם בכתב העת British Nutrition נבדקו גברים ונשים בריאים שעברו שלושה ניסויים שונים בסדר אקראי.

בשני התרחישים הראשונים, 29 המשתתפים קיבלו עם ההשכמה משנת הבוקר משקה ממותק (שמכיל מספר קלוריות אופייני לזה של ארוחת בוקר רגילה), תחילה, לאחר שנת לילה רגילה, ואז שוב לאחר שנת לילה משובשת שבמהלכה הם היו ערים במשך חמש דקות בכל שעה. בתרחיש השלישי השינה שלהם הופרעה באופן דומה, אך הם קיבלו קפה שחור חזק 30 דקות לפני שצרכו את המשקה הממותק. בכל ניסוי נלקחו דגימות דם מהמשתתפים לאחר שתיית משקה הגלוקוז.

התוצאות הראו כי לילה אחד של שינה משובשת לא החמיר את תגובות הגלוקוז בדם הבוקר לאחר שתיית המשקה הממותק בהשוואה ללילה רגיל של שינה. יחד עם זאת, קפה שחור חזק שנצרך לפני המשקה - הגביר את תגובת הגלוקוז בדם בכ-50 אחוזים.

גיף קפה. Giphy
שמרו אותו לארוחת הבוקר. קפה/Giphy

"זהו מחקר חשוב ויש לו השלכות בריאותיות מרחיקות לכת, שכן עד כה היה לנו ידע מוגבל לגבי ההשפעה של שתיית קפה על הגוף, במיוחד על שליטה במטבוליזם של הסוכר", הסביר פרופסור ג'יימס בטס, מנהל המרכז לתזונה באוניברסיטת באת'. "במילים פשוטות, בקרת הסוכר בדם נפגעת כאשר הדבר הראשון שאיתו גופנו בא במגע הוא קפה, במיוחד אחרי לילה של שינה לא רציפה".

"מרבית האנשים מתעוררים בבוקר ולפני שיעשו פעילות כלשהי ישתו את קפה הבוקר, ובאופן אינטואיטיבי ככל שאנחנו מרגישים עייפים יותר, כך הקפה חזק יותר", מוסיפה לדברי עדינה בכר, דיאטנית קלינית במרכז DMC לטיפול בסוכרת. המחקר בעתם מציע לצרף את הקפה לארוחה הראשונה של היום". לדבריה, נדרשים מחקרים נוספים עם מספר משתתפים גדול יותר. כמו כן תגובת הגוף לסוכר בשתייה מן הסתם שונה לתגובה הצפויה לסוכר במסגרת ארוחה רגילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully