וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתיית קפה טובה לדיאטה - אבל כמה כוסות צריך לשתות ביום?

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 9:10

בטח גם אתם מכירים אנשים ששותים קפה כשהם מרגישים רעבים. אז לא, אנחנו לא ממליצים על זה, אבל בכל זאת - קפה בהחלט יכול לעזור בירידה במשקל

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

דיאטה ופעילות גופנית הם תמיד הליבה של כל אסטרטגיית הרזיה מוצלחת, אבל לפי מומחים, יש כלי אחד למלחמה בשומן שלא דורש משימות כבדות בכלל והוא אפילו טעים - אנחנו מדברים כמובן על כוס הקפה שלכם.

זה לא סוד שקפאין יכול להיות לעזר במסע של ירידה במשקל, אבל כמה באמת צריך לשתות בכל יום כדי להשיל את הקילוגרמים העודפים?

במסגרת מאמר שפורסם במגזין האינטרנטי EAT THIS, NOT THAT מספר דיאטנים מובילים הסבירו כי 200 עד 400 מ"ג של קפה צריכים להיות הקו המנחה, תלוי במשקל שלכם. זה שווה ערך בין שתיים לחמש כוסות קפה ביום.

ההמלצה שלהם עולה בקנה אחד עם מחקר מאוניברסיטת הרווארד שהראה שארבע כוסות קפה (ללא חלב או ממתיקים) ליום יכולות להוריד את השומן בגוף בכ-4%.

קפה שחור. ShutterStock
קפה שחור/ShutterStock

"קפה מכיל קפאין, שיש לו השפעות תרמוגניות והוא יכול להאיץ את חילוף החומרים, ועוזר לך לשרוף יותר קלוריות", אמרו הדיאטנים. "כמה מחקרים הראו שזה יכול לעזור להפחית את ה-BMI, משקל הגוף ושומן הגוף. קפה יכול גם לרסן את התיאבון ולהפחית את הרעב".

"מחקרים מראים ששתיית קפה לפני ארוחה יכולה להפחית את הקלוריות שאתה אוכל בארוחה הבאה, גם אם אתה שותה את הקפה עד ארבע שעות לפני הארוחה. קפה מכיל גם חומצה כלורוגנית, אשר הוכחה כמגבירה את שריפת השומנים ועשויה לסייע בהאטת ספיגת הפחמימות".

אבל, יש אזהרה אחת מאוד חשובה לעניין הקפה: "אם אתם מוסיפים שמנת, חלב מלא או סוכר לקפה, תוכלו בקלות לקזז כל אחת מהקלוריות שאתם שורפים מהקפה", הסבירו. "למעשה, מחקר חדש שפורסם ב-Clinical Nutrition מצא ששתיית כוס קפה ביום יכולה לעזור בירידה במשקל, אבל אם מוסיפים כפית סוכר זה מבטל את התועלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully