וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הייתי מכור לדיאט קולה. כך חיי השתנו כשנגמלתי"

8.7.2024 / 0:03

פול טרנר נהג לשתות עד 5 כוסות דיאט קולה ביום. הוא הפסיק כדי להוכיח לאחרים שהמשקה הזה אינו מזיק לו כפי שהם טוענים - והופתע מהתוצאות

הדיאטנית הקנדית אבי שארפ בודקת: מה הכי פחות מזיק - דיאט קולה או קולה זירו?/TikTok / abbeyskitchen

העיתונאי הוולשי פול טרנר נהג לשתות עד חמש כוסות דיאט קולה ביום לפני שהחליט לבחון מה יקרה אם יחדול מההרגל הממושך שלו - והתוצאות היו מפתיעות. הוא סיפר שתוך חודש אחד בלבד לאחר שהפסיק הוא ראה כיצד הגוף שלו משתנה וכי לצערו הוא כבר לא מצליח למצוא תירוץ להמשיך לשתות מהמשקה האהוב עליו.

טרנר חשף שמאז שהפסיק לצרוך דיאט קולה, הוא ירד במשקל, צמצם היקפים ומרגיש טוב יותר ומלא אנרגיה. מאחר שהוא לא שתיין גדול, פסקטרי ( מכונה בעברית גם צמחודג -כלומר צמחוני שאוכל דגים, עם תזונה הכוללת בעיקר ירקות, פירות, דגים ומאכלי ים) ולא צורך תה או קפה, טרנר היה בטוח שיש לו הרגלי תזונה בריאים למדי. העקב אכילס שלו היה דיאט קולה, כשלדבריו היה נוהג לשתות בממוצע 5 כוסות ביום.

הוא אמר: "הייתי שותה את כוס הקולה הראשונה שלי בסביבות ארוחת הצהריים, עוד אחת אחר הצהריים, לפעמים עוד אחת באחר הצהריים המאוחרות אם הרגשתי צמא, אחר כך עוד אחת עם ארוחת הערב - ואחרונה בסביבות השעה 21:30". הייתה לו אספקה ​​קבועה של דיאט קולה במקרר, וחדר נוסף "מלא תמיד בארגזים" של דיאט קולה.

אנשים העירו לו במשך שנים על התמכרותו לדיאט קולה, ובכל זאת הוא היה חוזר וטען ש"זה אפס קלוריות, אפס סוכר, ושאין שום הוכחה חותכת שזה גרוע יותר מכל משקה או אוכל מעובד אחר".

אולם כאשר הוא בחר באופן טבעי בכוס מים במקום לפתוח פחית, טרנר החליט לבחון מה יקרה אם יפטר מהמשקה לתמיד, כשאת תוצאות הניסוי שלו הוא שיתף ב-WalesOnline. על אף שטרנר הרשה לעצמו להמשיך להשתמש במשקה כבסיס לקוקטייל האהוב עליו, הוא חתך ממנו כמעט לגמרי - ולא צרך ממנו בכלל בימים שני עד חמישי.

בעודו משתמש ביומן כדי לעקוב אחר ההתקדמות שלו, טרנר ציין שהוא התחיל את הניסוי במשקל של 92 קילוגרמים עם רוחב מותניים של 104 ס"מ. שום דבר לא קרה ביום הראשון, אבל הוא הבין שהוא התרגל לצרוך משהו מתוק בכל ביס מלוח. ההבנה הזו הייתה "שינוי משמעותי ורגע טרנספורמטיבי" עבורו.

סימני הגמילה החלו ביום השני, כאשר טרנר ציין שהוא מרגיש "קצת עצבני וקצר רוח" ו"גם סבל מכאבי ראש". עם זאת, ביום השלישי הוא הרגיש שהוא "הפך מטבע", בעוד שחזרתו לעבודה ביום הרביעי הובילה אותו לפקפק בניסוי.


עוד בנושא:
דיאטנית בדקה: מה יותר "בריא" - דיאט קולה או קולה זירו?

משקאות דיאט מזיקים לבריאות בדיוק כמו משקאות ממותקים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי

על אף החשק העז לדיאט קולה, טרנר החזיק מעמד ושם לב שהוא פיתח חשקים למאכלים אחרים שאינם אופייניים לתזונה שלו, כגון פירות. עד סוף השבוע הראשון, הוא איבד שלושה ס"מ מהיקף המותניים שלו. ביום השמיני, טרנר נטש את היומן אבל המשיך בשקילה הקבועה, שם לב שהוא ירד אל מתחת ל-90 קילוגרמים והבחין שקו המותניים שלו הצטמצם בהדרגה ב-5.5 ס"מ.

בסוף המסלול הוא הרהר: "חלק ממני קיווה שלא יהיה שום שינוי. אני מעריץ גדול של דיאט קולה ותמיד הגנתי עליו. אם יתברר שהוויתור עליו היה בזבוז של זמן, אוכל לחזור להרגלי השתייה הקודמים שלי. המסע היה משתלם - ואני ממשיך בדרך הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully