וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאות ממליצות לעשות את הדבר הזה במקלחת כדי להפיג מתח

10.7.2024 / 0:01

מחקר מראה שנשים עושות את זה כמעט פי 5 מגברים והפעולה הזאת מסייעת להפיג מתחים ולהרגיש טוב יותר

כמה פעמים בשבוע מומלץ להתקלח כדי לשמור על הבריאות?/מערכת "סיפור בדקה"

רופאות טוענות שיש דבר אחד שכולנו צריכים לעשות יותר במקלחת כדי להפיג מתחים: לבכות. מחקר חדש מצא שהמקלחת היא אחד המקומות הפופולריים ביותר לבכות בהן - כשנשים בוכות 5.3 פעמים בחודש וגברים 1.3 פעמים.

ד"ר אמבר ג'ונסטון, פסיכולוגית קלינית ונוירופסיכולוגית ב-Healthy Mind Psychology ויועצת הנשים ג'ורג'ינה שטורמר, שוחחו עם Showers to You (STY) כדי להסביר מדוע אנשים בוכים במקלחת - ולמה זה דבר טוב?

74 אחוזים מהאנשים בוכים במקלחת.והמומחיות הסבירו דזה קורה כי "המקלחת היא מרחב מנחם שבו אנו נמצאים לעתים קרובות לבד רק עם המחשבות שלנו. רבים משתמשים בזה כרגע המתאים להרהר במאורעות היום שלנו, לבצע הופעות שירה ראויות לגראמי או עבור חלקנו - לשחרר את רגשותיהם בבכי".

ד"ר ג'ונסטון הסבירה את היתרונות של בכי במקלחת לנפש ולגוף ואמרה: "אפשר לראות השפעה אקספוננציאלית של מקלחות חמות ובכי על שחרור המתח בגוף ובנפש, החזרת הגוף למצב של רגיעה גדולה יותר, טיפוח הכימיקלים שעוזרים לנו להרגיש מחוברים לעצמנו והרמת מצב הרוח שלנו. לאחר חוויה זו, אדם עשוי להיות במצב טוב יותר ורגוע יותר, כנראה מוכן לשינה... ולהפך, שטיפה מהירה במים קרים אחרי רגעי בכי עשויה לעזור להמריץ את הגוף ולעזור לו להיות מוכן להמשיך את היום".

אשה במקלחת. krovsmolokom13, ShutterStock
תרשו לעצמכם לבכות במקלחת. זה יעשה לכם טוב/ShutterStock, krovsmolokom13

ג'ורג'ינה שטורמר הוסיפה: "אנחנו חווים כל מיני רגשות כל היום. לעתים קרובות יש לנו צורך לחקור או להביע את הרגשות הללו. בכי הוא דרך טבעית עבור הגוף שלנו לשחרר את הרגשות העצורים שלנו ולהרגיע את עצמנו".

"עדיין, לא תמיד אנחנו מרגישים בנוח להזיל דמעות כשצריך. אנו עלולים להרגיש שהדמעות שלנו אינן הולמות, מביכות, או מהוות סימן לחולשה. לעתים קרובות זה מבוסס על מסרים שספגנו כשגדלנו או הציפיות של החברה סביבנו, אז זה יכול להוביל אותנו למצב שבו אנחנו מחפשים רגע פרטי שבו אנחנו מרגישים שאנחנו יכולים להתחבר לרגשות שלנו ולאפשר לדמעות שלנו לזרום.

"אנשים רבים מוצאים את עצמם רוצים לבכות כשהם נכנסים למקלחת ותוהים מדוע המקלחת היא מקום כל כך קתרזי עבורם", אמרה ג'ורג'ינה, "כשאנחנו במקלחת, זו הזדמנות להתרחק מהסחות הדעת של חיי היומיום. בעולם שבו אנחנו מחוברים 24/7 ו'בהצגה' רוב הזמן, המקלחת עשויה להיות אחד המקומות הבודדים שבהם אנחנו באמת רק עם עצמנו. תחושת הפרטיות והחיבור הזו יכולה לעזור לנו להרגיש בנוח להתחבר לרגשות שלנו".


עוד בנושא:
מה? מחקר מצא ש-1 מתוך 30 אנשים עושה קקי במקלחת

למה אנחנו מרגישים יותר טוב אחרי בכי?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בכי נחשב לעתים קרובות למשהו שלילי שאנשים רבים מנסים להחזיק בפנים או לברוח ממנו, במיוחד מתוך מבוכה, אבל ד"ר אמבר ג'ונסטון אומרת שלבכי יש יתרונות.

לדבריה, "הדמעות עצמן יכולות לפעול כמו ניקוי רעלים של יותר מדי הורמון לחץ (קורטיזול) או רעלים נוספים. עם שחרור הקורטיזול אל מחוץ לגוף, בכי מקושר להפעלת מערכת העצבים הפאראסימפתטית (או תגובת ההרפיה) - שהיא הפוכה מתגובת הקרב או ברח, ולכן משמש תרופה טבעית למצב מתח גובר".

לדבריה, בכי "משחרר אנדורפינים טבעיים שיכולים להרים את מצב הרוח או לפעול כמשככי כאבים טבעיים, כמו גם להוביל לתחושת רגיעה (או אולי ישנוניות) גדולה יותר בעקבות בכי טוב".

המומחים פירטו את היתרונות של מקלחת חמה וקרה:

מקלחת חמה
1. עוזרת להרפיית השרירים ומקלה על כאבי שרירים או מתחים.
2. יכולה לשחרר אוקסיטוצין, כימיקל שמביא להרגשה טובה יותר.
3. מקררת את הגוף לטמפרטורה מתאימה לשינה ומאפשרת להירגע בקלות.

מקלחת קרה
1. יכולה לשחרר דופמין ולעורר דחיפה של אנרגיה, מיקוד וקשב - ולהשאיר אפקט של הרגשה טובה.
2. יכולה לשחרר אנדורפינים לשיפור מצב הרוח.
3. יכולה לשפר את זרימת הדם ולהגביר את קצב הלב, להפחית עייפות ולסייע בדלקות.
4. מסייעת לבניית חוסן פיזי ופסיכולוגי.

  • עוד באותו נושא:
  • מקלחת
  • בכי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully